Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت مذهبی مازندران از تولید روزانه ۲ هزار ماسک بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در بین خانواده‌های نیازمند به همت هیئت مذهبی و مداحان این استان خبر داد.

بلال زاهدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش برای مقابله و مهار ویروس کرونا از وظایف عموم ما در این شرایط حساس است و هیئت مذهبی و مداحان با همه توان وارد عرصه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از روز اول بروز این مشکل و بیماری به صورت گسترده در شهرها و روستاها جوانان هیئتی  پای کار آمدند، تصریح کرد: ضد عفونی کردن معابر ،خیابان‌ها و مکان‌های پرتردد، تهیه بسته‌های حمایتی و معیشتی برای محرومین و تلاش برای اطلاع رسانی درست از این ویروس به همت خیران و هیئت‌های مذهبی در حال انجام است.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت مذهبی مازندران گفت: بیشترین فعالیت انجام شده تاکنون تهیه و توزیع قریب به ۵ هزار بسته بهداشتی در قالب ماسک، صابون جامد، توزیع بالغ بر ۱۰ هزار عدد محلول در ظرف آرام ریز جیبی و توزیع در سراسر استان، تولید روزانه ۲ هزار ماسک و توزیع در بین خانواده‌های بی‌بضاعت و عموم مردم، تولید روزانه ۱۱۰ دست لباس گان بیمارستانی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی با تهیه دستگاه‌های دوشی و تراکتوری در سطح گسترده با استفاده قریب به ۱۰۰ هزار لیتر، بسته بندی و تولید ظرف‌های ۵۰۰ سی سی محلول ضدعفونی برای بیمارستان‌ها بوده است.

زاهدی افزود: تاکنون بالغ بر ۵۸ هیئت مذهبی در ۱۴ شهرستان استان مازندران وارد این عرصه شده در حال فعالیت شبانه روزی برای مقابله با ویروس کرونا هستند.

وی خاطرنشان کرد: رعایت جدی نکات بهداشتی و حفظ آرامش، عدم توجه به شایعات انتشار یافته در فضاهای مجازی، ایجاد انگیزه در جامعه با پویش ما کرونا را شکست می‌دهیم، انتشار پیام‌های امید بخش و آموزشی درفضای مجازی می‌تواند تا حد بسیار بالایی در مقابله با کرونا نقش آفرین باشد.

مسئول سازمان بسیج مداحان و هیئت مذهبی مازندران گفت: تبدیل خانه به فضای معنوی مسجد و ارتباط با خدا دراین ماه شریف و توسل به اهل بیت (ع) و استغفار و دعا برای سلامتی و فرج امام زمان (عج) و دفع امراض و بلاها از جامعه، برگزاری محافل هیاتی به صورت مجازی، حضور فعال مداحان و هیات مذهبی در طرح سفیران سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی و ضد عفونی نمودن معابر عمومی شهر بویژه هر هیئت محدوده استحفاظی خود و شرکت خواهران هیاتی خیاط در کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این دوران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تولید روزانه هیئت مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی

 
حمید جانفدا  ان کرد: باتوجه‌به اهمیت سلامت فرآورده‌های خام دامی، یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر تولید و عرضه بهداشتی این فرآورده‌ها است و سازمان دامپزشکی برنامه‌های مختلفی در طول سال در دست اجرا دارد تا اطمینان حاصل شود که فرآورده‌های سالم و بهداشتی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی افزود: بدین منظور در تمام ایام سال اکیپ‌های بازرسی و نظارتی بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه این فرآورده‌ها نظارت می‌نمایند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۲ کارشناسان دامپزشکی بر کشتار ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار قطعه طیور، ۷۷ هزار و ۲۳۸ رأس گاو، ۱۳ هزار و ۳۱۸ نفر شتر و ۲۱ هزار و ۵۶۶ رأس گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان نظارت کردند تا گوشت سالم و بهداشتی تولید شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۳۴۷ مورد بازدید از مراکز نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌ها صورت گرفت که یک هزار و ۹۲۲ مورد غیربهداشتی کشف شد و ۶۷۲ مورد نمونه‌برداری از محصولات مشکوک منجر به معدوم‌سازی ۶۸ تن فرآورده غیربهداشتی شد و دراین‌خصوص ۱۷۷ متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۱۶ مرکز غیربهداشتی پلمب شد.

جانفدا اذعان کرد: ازآنجایی‌که یکی از معضلات مهم استان سیستان و بلوچستان عرضه دام زنده و کشتار غیرمجاز دام است که به علت عدم نظارت بر دام و گوشت عرضه شده خطر جدی شیوع بیماری‌های واگیر و خطرناک وجود دارد، از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود از خرید هرگونه گوشت دام و طیوری که در خارج از کشتارگاه کشتار شده و مراکز غیرمجاز عرضه می‌شود خودداری کنند تا سلامت خود و خانواده‌شان به خطر نیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است