Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@10:02:56 GMT

واردات ۳.۹ میلیارد دلاری نهاده‌های دام و طیور

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۰۶۳۴

به گزارش ایلنا و به نقل از اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، میزان واردات نهاده‌های دام و طیور در ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۱.۶ میلیون تن بود.

ارزش واردات نهاده‌های دام و طیور در ۱۱ ماهه سال گذشته بیش از ۲.۹ میلیارد دلار بوده که این رقم در سالجاری با رشد ۳۱ درصدی به حدود ۳.۹ میلیارد دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، در ۱۱ ماهه سالجاری بیش از ۸ میلیون و ۱۳۳ هزار تن ذرت به ارزش بیش از ۱.۹ میلیارد دلار وارد کشور شده است که نسبت به دوره مشابه گذشته به لحاظ وزنی یک درصد و به لحاظ ارزشی ۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

همچنین در ۱۱ ماهه سال ۹۷ بیش از ۸ میلیون تن ذرت به ارزش بیش از ۱.۸ میلیارد دلار وارد کشور شده است. در بازه زمانی یادشده در این گزارش حدود ۳.۸ میلیون تن جو به ارزش بیش از ۹۵۳ میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به واردات ۲.۳ میلیون تن ذرت به ارزش بیش از ۵۳۴ میلیون دلار سال گذشته به لحاظ ارزشی رشد ۵۹ درصدی و به لحاظ وزنی رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است؛ در ۱۱ ماهه سال گذشته بیش از ۱.۲ میلیون تن کنجاله سویا با ارزش بیش از ۵۴۴ میلیون دلار وارد کشور شده است که این میزان در سال جاری با رشد ۷۸ درصدی به لحاظ وزنی و رشد ۷۱ درصدی به لحاظ ارزشی به حدود ۲.۲ میلیون تن به ارزش حدود ۹۳۲ میلیون دلار رسیده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران دلار رشد واردات میلیارد دلار وارد کشور شده نهاده های دام و طیور ۹ میلیارد دلار ارزش بیش ۱۱ ماهه سال میلیون دلار سال گذشته میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۰۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن این کالاها تخلف است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ایرنا، مسعود امرالهی درباره شایعات مطرح شده در خصوص افزایش ۱۰ درصدی عوارض گمرکی و ارزش افزوده کالاهای اساسی افزود: با ورود دولت سیزدهم و تصمیم هیات وزیران مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالاهای اساسی امسال تغییری نکرده و همچنان یک درصد باقی می ماند.

مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: با توجه به اینکه کالاهای اساسی همچنان با ارز ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومانی تامین و وارد کشور می شود و عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده تغییری نکرده است هرگونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی از جمله شکر، قند، حبوبات و سایر کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود.

وی تصریح کرد: به طور حتم با متخلفان و گران فروشان کالاهای اساسی در بازار برخورد قانونی خواهد شد.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897151

دیگر خبرها

  • ذخایر کالاهای اساسی به وضعیت مازاد رسید
  • تعهد شرکت پشتیبانی امور دام به تامین گوشت بازار داخل
  • بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور
  • گران شدن این کالاها تخلف است!
  • واردات ۸.۴ میلیارد دلاری قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور
  • جوجه یک روزه چرا گران شد؟
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی