Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که کرونا یا کوید ۱۹ تبدیل به پاندمی جهانی شده، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، جهت کمک به برقراری موازنه اقتصادی از طریق توجه ویژه به وضعیت معیشتی زنان به خصوص بانوان قشر آسیب پذیر جامعه، اقداماتی را در دست اجرا دارد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، معصومه ابتکار با بیان اینکه دولت از ابتدای کار، برنامه ها و طرح های توان افزایی را به خصوص برای زنان سرپرست خانوار اجرا کرده، گفت: در شرایط کنونی لازم می بینیم که این برنامه ها همچنان ادامه داشته باشد و مطابق با نیازهای روز اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: تاکنون در همکاری مشترک با وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۲۰۰۰ زن سرپرست خانوار که فاقد هرگونه پوشش حمایتی بودند تحت آموزش های توان افزایی مهارتی برای اشتغال و کارآفرینی قرار گرفته اند که این طرح همچنان ادامه دارد و از طریق سازمان های مردم نهاد و عمومی مانند جهاد دانشگاهی و کاردوک عملیاتی شده و در تمام استان ها تداوم یافته است.

وی تصریح کرد: از سال گذشته هم علاوه برموارد ذکر شده،  تشکل های غیردولتی تخصصی کارآفرینی به این مجموعه اضافه شده اند که معاونت برای هماهنگی و هم افزایی آنها، ساز و کار جدیدی با عنوان "شورای هماهنگی کارآفرینی زنان" با حضور بخش های دولتی، غیردولتی، خصوصی و تعاونی در معاونت زنان و خانواده تشکیل داده و این شورا هم افزایی و هماهنگی بین بخشی در موضوع کارآفرینی زنان را دنبال می کند.

ابتکار در ادامه گفت: در پی شیوع کرونا در کشور یکی از رویکردهای معاونت توجه  بیشتر به معضلات زنان سرپرست خانواری است که تحت پوشش هیچ طرح حمایتی نبوده اند و این موضوع در مکاتبه با معاون اول رییس جمهور منعکس شده، ضمن اینکه در همکاری با وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مهم پیگیری خواهد شد و در این بین طرح هایی مانند ایجاد فرصت های جدید اشتغال در تولید لوازم شوینده و بهداشتی و حفاظتی برای پیشگیری در اولویت قرار دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه هم اکنون این فرصت های جدید اشتغال با همکاری دستگاههای ذی ربط و فعالین بخش خصوصی آغاز شده و در سطح تهران و استان ها در حال اجراست، گفت: به عنوان مثال در حال حاضر در کارگاههای مختلف با رعایت موازین بهداشتی و پیشگیری و استانداردها، بانوان در حال تولید تجهیزات مورد نیاز هستند که در این روند هم به معیشت آنها کمک می شود و هم یاریگر کشور در معضل کنونی هستند.

به گفته وی طرح های توان افزایی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با همکاری وزارتخانه های همکار و سازمان های مردم نهاد در بودجه سال ۹۹ پیش بینی شده ضمن اینکه معاونت امور زنان و خانواده یک دوره ویژه آموزشی را در بحث کرونا برای ۱۲۰۰ تشکل مردم نهاد تدارک دیده که به زودی به اجرا در می آید.

گفتنی است این ۱۲۰۰ تشکل، سال گذشته در دوره های ۴ روزه توان افزایی معاونت امور زنان و خانواده شرکت کرده اند و اکنون می توانند از آموزش هایی که دیده اند درسطح محلی برای مقابله با تهدید کرونا استفاده کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس کرونا امور زنان و خانواده توان افزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم

 به گزارش جماران؛ معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: در زمینه حجاب، کار اجرایی انجام نمی‌دهیم؛ دنبال فرهنگ‌سازی هستیم.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور روز چهارشنبه ( ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در حاشیه جلسه هیئت‌دولت در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات معاونت امور زنان برای حجاب و عفاف گفت: ما عملاً نمی‌توانیم در مسئله اجرا وارد شویم، اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی هستیم.

خزعلی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که سال گذشته در این زمینه، توسط معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری انجام شد، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود تا آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگویی و کارگاهی برگزار کنند و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده