Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،مشاور حقوقی عنوانی است که هر شهروندی کمابیش با آن آشناست.

 مشاور حقوقی فردی است که با ارائه مشاوره در امور قانونی و قضایی بهداشت حقوقی اشخاص را تامین و زندگی آرام و بی دردسر را برای اشخاص جامعه تضمین می کند.

در حال حاضر فردی که مشاوره حقوقی ارائه می دهد لازم نیست وکیل دادگستری باشد بلکه اشخاصی که تجربه حقوقی دارند یا اشخاصی که لیسانس یا فوق لیسانس یا دکترای حقوق دارند صرف نظر از آن که وکیل دادگستری باشند میتوانند به اشخاص جامعه مشاوره حقوقی دهند بنابراین دادن مشاوره حقوقی نیاز به پروانه وکالت  ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیکن برخلاف ظاهر سهل و آسان مشاور دهنده علاوه بر علم و اطلاعات حقوقی می بایست به فن دفاع نیز به صورت عملی و کاربردی مسلط باشد زیرا مشاور حقوقی فردی است که باید در مدت زمانی محدود  به سوالات مشاوره گیرنده پاسخ موثر و راهکاری قابل قبول ارائه دهد.

مشاور حقوقی یا وکیل پایه یک دادگستری؟

البته در عمل مشاور حقوقی رتبه ای بالاتر از وکیل پایه یک دادگستری دارد زیرا وکیل دادگستری با فرض قبول  وکالت پرونده ای هرچند کم تجربه می تواند به راحتی با مطالعه مدارک و اخذ نظر از همکاران و مطالعه کتابهای مربوط به موضوع راهکار دفاع از پرونده یا طرح آن را پیدا نماید اما مشاور حقوقی فردی است که  باید در مدت زمانی محدود  پاسخ سوالات مشاوره گیرنده را بدهد و فرصت مطالعه و بررسی ندارد

 بنابراین اخذ مشاوره حقوقی از هر فردی تحت عنوان مشاوره حقوقی توصیه نمی شود بلکه برای اخذ مشاوره حقوقی وکلای با تجربه حداقل با تجربه ۵ تا ۱۰ سال سابقه وکالت لازم است

کما اینکه در زمان های نه چندان دور هر وکیلی حق نوشتن مشاوره حقوقی را در تابلو خود نداشت و وکلا برای نوشتن مشاوره حقوقی و وکیل دادگستری در تابلو خود می بایست سابقه مشخصی می‌داشتند

به طور خلاصه باید گفت برخلاف وکالت مشاوره حقوقی مهارتی هست که برای کسب این مهارت علاوه بر علم و اطلاعات حقوقی مشاوره دهنده باید دارای تجربه کاربردی و عملی و البته بداهه گویی و پاسخ آن را نیز داشته باشد.

 لذا توصیه می شود به هیچ وجه برای اخذ مشاوره در امور تخصصی خصوصاً در خصوص دعاوی ملکی به اشخاص فاقد صلاحیت مراجعه نکنید زیرا برخلاف ظاهر موضوع که بسیار سهل و آسان می نماید مشاوره حقوقی در عمل سخت و مشکل است و چه بسا پاسخی اشتباه و غیر واقعی مشاوره گیرنده را به سمتی نادرست جراحی خطا رهن و نماید که نتیجه تجزیه حق مشاوره گیرنده و سلب اعتماد ایشان نسبت به احقاق حق گردد از این روح توصیه می شود برای اخذ مشاوره از وکلای باتجربه و و با سابقه و متخصص استفاده شود که در این راستا استفاده از سامانه وکیل تاب میتواند راه گشا باشد

ناگفته پیداست دستیابی به یک مشاور حقوقی و وکیل دادگستری متخصص و مطمئن بدون راهکار سیستمی  و سازمان یافته امکانپذیر نیست از این رو انتشارات چراغ دانش با راه اندازی بزرگترین سامانه آنلاین  مشاوره حقوقی تحت عنوان وکیل تاپ نموده  که مردم بتوانند به راحتی یک وکیل و مشاور عالی رتبه  ومتخصص را انتخاب و از توانمندی او در رفع مشکلات حقوقی خود استفاده نمایند

وکیل تاپ چیست؟

 سامانه وکیل تاپ با ارائه راهکارهای سیستمی و با امکان جستجو بر اساس مکان (استان و شهر) و تخصص سابقه  انتخاب  مشاور حقوقی و وکیل پایه یک دادگستری را  در تهران تبریز اصفهان شیراز و سایر استانها  برای کاربران خود به صورت کاملا رایگان فراهم نموده است همچنین کاربران از طریق این سامانه میتوانند با درج پرونده خود در قسمت ارزیابی پرونده از تمامی هزینه های یک پرونده حقوقی بصورت دقیق و کامل مطلع شوند.

نحوه ثبت نام در وکیل تاپ

https://vakiltop.com/

 

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار مشاور حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۱۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد

به گزارش جماران؛ به نقل از شرق، دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به پرونده «قتل عمد مهران سماک» حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده را صادر کرد.

۲۵ دی سال گذشته، خبرگزاری میزان، اعلام کرد که حکم صادره برای متهم به قتل مهران سماک، در شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شده است. این پرونده در دادگاه نظامی یک گیلان مطرح بود و شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به آن، دادگاه نظامی یک قزوین محسوب می‌شود. این شعبه پس از بررسی و رسیدگی به پرونده، دیروز حکم خود را صادر کرد.

مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک، با اشاره به حکم صادر شده توسط شعبه هم‌عرض، اظهار کرد: «دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان دادگاه هم عرض با اصرار بر مفاد رای دادگاه قبلی، رای خود را صادر کرده است، بنابراین متهم به قتل مهران سماک، به اتهام قتل عمد، به قصاص محکوم شده است.»

این وکیل دادگستری همچنین تاکید کرد که این سومین بار است که یک دادگاه نظامی به عنوان دادگاه تخصصی، حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده صادر کرده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری وکیل دادگستری به اتهام اخذ رشوه در کرج
  • برگزاری بیش از ۴۰ دادگاه علنی برخط در خراسان جنوبی
  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد
  • ابراز علاقه کاناوارو برای هدایت رایگان ناپولی
  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • تشریح بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره 
  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • دو نکته حقوقی از زبان وکیل ملکی: الزام به تنظیم سند رسمی و خلع ید
  • مراکز مشاوره اسلامی سماح گسترده‌تر می‌شوند