Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شورای فرهنگ عمومی لرستان همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و استان بیانیه‌ای صادر کرد.
متن بیاینه شورای فرهنگ عمومی استان به شرح زیر است:

بسمه تعالی

گسترش روز افزون بیماری کرونا در سطح استان و کشور متاسفانه تبدیل به یکی از معضلات در جامعه شده است و لازم است کلیه سازمان‌ها، ارگان‌ها، نهاد‌ها و تشکلات دولتی و غیر دولتی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، اقتصادی و امنیتی و نظامی، همراه و همگام با مردم در یک مبارزه و پیشگیری هدفمند و هوشمندانه نسبت به ریشه کنی و قطع زنجیره انتقال بیماری گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تشکر از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران، نیرو‌های اداری و سازمانی، نیرو‌های مردمی و جهادی، بسیجیان و جوانان مومن و انقلابی پای کار و تقدیر از خیران نیکوکاری که با بذل بی دریغ مال به کمک هم نوعان خویش شتافتند و مواد ضد عفونی کننده را به مردم اهدا نموده و همچنان به این امر خداپسندانه استمرار می‌ورزند و نیز از همه مالکان شریفی که در این اوضاع اجاره املاک خود را به مستاجرین بخشیده یا به تاخیر انداختند و مشکلی از مشکلات مردم را مرتفع نمودند، بر نکات و موارد ذیل تاکید می‌نماید:

۱-در هرصورت تصمیمات، بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا و مصوبات و اقدامات کمیته‌های مربوطه، برای همه دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی و سایر دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و عموم مردم لازم الاجرا است.

۲-ضمن دعوت از مردم برای پیوستن به پویش و حرکت اجتماعی "در خانه ماندن " دستگاه‌های فرهنگی، نظیر صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، نهاد کتابخانه‌های هنری، اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان، می‌بایست نسبت به تولید و انتشار محتوا‌های مفید در زمینه‌های مختلف ازجمله آموزش سبک زندگی در شرایط کرونا، آموزش راه‌های پیشگیری و تاکید بر در خانه ماندن بعنوان تنها راه حل برون رفت از بحران اقدام نمایند.

۳-به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش بیشتر بیماری، دستگاه‌های عضو ترتیبی اتخاذ نمایند که از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و پنجشنبه آخر سال (زیارت گروهی اهل قبور) ممانعت و جلوگیری بعمل آید. (دستگاه‌های فرهنگی، قضایی و انتظامی در این راستا تدابیر لازم را اتخاذ نمایند)

۴- ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در روز‌های اخیر، کلیه دستگاه‌های عضو شورا می‌بایست به منظور ترغیب مردم و پربار کردن حضور همه اعضای خانواده‌ها در منزل نسبت به برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی نظیر کتابخوانی، حفظ قرآن و احادیث در فضای مجازی و صدا و سیما، اقدام نمایند.

۵-ضمن تشکر از اقدامات موثر سازمان صدا و سیمای مرکز استان، انتظار می‌رود این نهاد انقلابی باپخش فیلم و سریال‌های سرگرم کننده، و انتشار آموزش‌های علمی و بهداشتی و انجام فعالیت‌های ورزشی در منازل، ضمن استفاده از ظرفیت‌های موجود در همه نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی و انقلابی استان و محتوا‌های تولید شده این دستگاه‌ها، با ستاد استانی مدیریت بحران بیماری کرونا و کمیته‌های زیرمجموعه نهایت همکاری و تعامل را برقرار نماید.

۶-دستگاه‌های مربوطه وظیفه دارند نسبت به تعطیلی مراکز زیارتی، سیاحتی، فرهنگی و ورزشی که محل ازدحام جمعیت می‌شوند با رعایت موارد قانونی اقدام نمایند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی لرستان کرونا شورای فرهنگ عمومی بیماری کرونا دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: رزمندگان اسلام افتخار بزرگی آفریدند. انتقام سخت از آستین فرزندان امام و رهبری بیرون آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت. این اقدام مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد و شکوه و عظمت فرزندان انقلاب را نشان داد.

اسماعیلی با اشاره به اقدام جدید شورای فرهنگ عمومی، اذعان کرد: برای پیشرفت حوزه اقتصاد این حوزه را در شورای فرهنگ عمومی با یک پیوست فرهنگی توأم کردیم. این پیوست با هدف لحاظ شدن همه الزامات فرهنگی در پیشرفت‌های اقتصادی تهیه شد که به زودی به صورت عمومی منتشر می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جلسه شورای انقلاب فرهنگی، بیان کرد: تصویب اولیه سند ملی ثبت پوشش ایرانی- اسلامی را داشتیم. این سند از زمان ابلاغ اجرایی می‌شود نتایجش در جامعه قابل مشاهده است.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب، اذعان کرد: امروز در جلسه دولت با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب در سال جاری، با ابعاد گسترده‌تر نسبت به سال‌های گذشته انجام شود. همه ساله به دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه یارانه تخصیص می‌دادیم و از امسال با برنامه‌ای که داریم یارانه فرهنگی به سایر اقشار هم توسعه می‌یابد.

کد خبر 6080354

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • لزوم ارایه برنامه جامع در حوزه فرهنگ و اقتصاد برای تحقق شعار سال
  • امیدآفرینی در تحقق شعار سال مورد توجه باشد
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی
  • امامی: حدود ۵/۵ درصد از مصرف فرهنگی خانواده ایرانی، پوشاک است
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت
  • عملیات وعده صادق مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد
  • وزیر فرهنگ: از طرح‌های کاربردی درحوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود
  • از طرح‌های کاربردی در حوزه حکمرانی فرهنگی حمایت می‌شود