Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@21:32:06 GMT

این روغن برای قلب مفید است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۳۷۹۸

این روغن برای قلب مفید است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «لی هوپر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایست آنجلیا انگلستان، در این باره می‌گوید: «در حقیقت مردانی که مکمل دارویی مصرف کرده بودند با افزایش خیلی کم خطر ابتلاء به سرطان پروستات مواجه شدند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «در مجموع اگر ما چندین سال مکمل اُمگا ۳ مصرف کنیم، ریسک ابتلاء مان به بیماری قلبی بسیار کم کاهش می‌یابد، اما ریسک ابتلاء به برخی سرطان‌ها تا میزان بسیار کمی افزایش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت میزان تأثیر کلی آن بر سلامت حداقل است.»

به گفته محققان، حفظ سبک زندگی سالم با رژیم غذایی مناسب، انجام منظم ورزش‌های هوازی و الگوی خواب خوب می‌تواند تأثر بیشتری در مقایسه با روغن ماهی در پیشگیری از سرطان داشته باشد.

طبق گزارش تیم تحقیقاتی هوپر، مقادیر بسیار کم اُمگا ۳ برای داشتن سلامت خوب موردنیاز است و آن مقدار هم در مواد خوراکی نظیر مغزیجات آجیلی، دانه‌ها و ماهی‌های چرب نظیر سالمون یافت می‌شود.

محققان این مطالعه، داده‌های مربوط به ۴۷ آزمایش در مورد تأثیر مصرف امگا ۳ بر سرطان و همچنین داده‌های مربوط به ۸۶ مطالعه متمرکز بر وقایع مرتبط با بیماری قلبی را بررسی کردند. در مجموع این مطالعه شامل بیش از ۱۰۰ هزار نفر بود.

تیم تحقیق دریافت مصرف مکمل اُمگا ۳ تا حدودی موجب کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی می‌شود اما ریسک سرطان پروستات را هم تا حدی افزایش می‌دهد. محققان همچنین تاکید می‌کنند هم فواید و هم مضرات مکمل روغن ماهی بسیار کوچک است.

روغن ماهی یک ماده غذایی بسیار مغذی است که سرشار از پروتئین و انرژی و همچنین ریزمغذی‌های نظیر سلنیوم، ید، ویتامین D و کلسیم است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری قلبی قلب ماهی روغن ماهی امگا3 آجیل سلامت قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۳۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص آب هویج بستنی

آب هویج یک نوشیدنی انرژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

به گزارش ایسنا، مصرف چغندر قند یک رژیم غذایی محبوب و صد البته بسیار مفید برای افزایش پلاکت خون است. چغندرقند سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی و هموستاتیک طبیعی (انعقاد کننده خون) است که باعث افزایش تعداد

پلاکت‌ها در طی چند روز مصرف می‌شود. اگر دو یا سه قاشق چای خوری آب چغندر با یک لیوان آب هویج مخلوط شود، پلاکت‌های خون به سرعت رشد می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها در این مخلوط مقاومت بدن نیز افزایش می‌یابد.

خواص آب هویج بستنی

یکی از مهمترین خواص آب هویج بستنی این است که برای کسانی که طعم آب هویج را دوست ندارند به راحتی می‌توانند آن را بخورند و از فواید بن نظیر آب هویج بهره ببرند. مصرف آب هویج با بستنی باعث می‌شود که ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A بهتر جذب شوند.

برای تقویت استخوان‌ها و تقویت مغز مفید است. یک نوشیدنی اترژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • خواص آب هویج بستنی
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • کدام ویتامین همان اکسیر جوانی است!