Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم شکوری، درباره شائباتی که نسبت به غیر قانونی بودن مصوبه جلسه روز گذشته هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با توجه به غیرقانونی بودن ادامه فعالیت و امضای محمود شیعی و همچنین غیبت هدایت الله ممبینی در جلسه هیات رئیسه مطرح شده است، بیان کرد: نمی‌دانم چگونه مطرح می‌کنند که من مصوب جلسه هیات رئیسه را نزد محمود شیعی برده و امضا گرفته ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظر شما است و چنین موضوعی را تایید نمی‌کنم. نمی‌توان به تمام شایعات پاسخ داد بلکه باید درباره آنچه که مستند است پاسخ بدهیم. برای پاسخگویی به تمام شایعات باید یک ستاد تشکیل داد.

جامعه ما نیاز به امید دارد و باید درباره مسائل مستند حرف زد

او افزود: در این شرایط که جامعه ما نیاز به امید دارد، باید درباره مسائلی که مستند است و می‌توان درباره آن با قاطعیت صحبت کرد، حرف زد. بحث قطعی این است که فیفا نامه‌ای برای ما ارسال کرده و از ما خواسته بود با توجه به مواردی که اعلام کرده اساسنامه را اصلاح کنیم. ما هم پاسخی را برای فیفا ارسال کردیم که مورد موافقت قرار نگرفت و مجدد با ارسال نامه‌ای از ما خواست برای برگزاری انتخابات، اساسنامه را اصلاح کنیم.

ویروس کرونا سبب شد تعویق انتخابات را زودتر اعلام کنیم

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال افزود: ما هم با تبعیت از نهاد بالادستی مان تصمیم گرفتیم انتخابات را به تعویق اندازیم. تفاوتی ندارد این موضوع امروز اعلام شود یا روز گذشته چراکه امروز، جمعه است و ما طبق برنامه قبلی قرار بود ۲۵ اسفند انتخابات را انجام بدهیم. اعضای مجمع برای حضور در انتخابات نیاز به زمان دارند و با توجه به شرایط فعلی‌ای که ویروس کرونا در ایران ایجاد کرده است، حمل و نقل سخت است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم بحث لغو انتخابات را زودتر اعلام کنیم. اعضای مجمع برای حضور در تهران دست کم نیاز به ۲ ،۳ روز زمان داشتند. با تمام این تفاسیر من به عنوان دبیر مجمع تصمیم گرفتم انتخابات به تاخیر بیفتد.

تعلیق فوتبال، خط قرمز ما است و با هرکسی در این مسیر گام بردارد برخورد می‌کنیم

شکوری افزود: مهم‌ترین اصلی که ما در نظر گرفتیم این است که فوتبال ما بتواند به مسیر خودش ادامه بدهد. بحث تعلیق و محرومیت‌های فوتبال ایران، خط قرمز فدراسیون است. جامعه فوتبال و ورزش هم با من همسو است که اگر هرکسی بخواهد در مسیر ایجاد مشکل برای فوتبال ایران گام بردارد، باید با او برخورد شود.

اساسنامه جدید فدراسیون باید به تایید مجمع، فیفا، دولت و مجلس شورای اسلامی برسد

شکوری درباره تاریخ جدید برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: فرآیندی برای اصلاح اساسنامه وجود دارد. ابتدا باید کمیته مربوطه اساسنامه را با آنچه فیفا می‌خواهد، تطبیق بدهد و اساسنامه جدید و مورد تایید فیفا تدوین شود. پس از آن باید تایید فدراسیون بین المللی فوتبال را بگیریم. همچنین پس از تایید هیات رئیسه محترم فدراسیون، ۲۱ روز قبل از تشکیل مجمع فوق العاده باید اساسنامه جدید را برای اعضای مجمع ارسال کنیم. در مجمع فوق العاده هم باید اساسنامه تایید شود. پس از این اقدام اساسنامه جدید را برای اخذ مصوبه هیات دولت به این محل می‌فرستیم. زمانیکه در کمیسیون مربوطه هیات دولت و مجلس شورای اسلامی، اساسنامه جدید اصلاح شود، ۲ ماه برای برگزاری مجمع انتخاباتی زمان داریم.

برگزاری مجمع فوق العاده فدراسیون دست کم ۲ ماه زمان می‌برد

او درباره اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، امکان برگزاری مجمع فوق العاده فدراسیون فوتبال وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: تنها ۳۲ هیات استانی، اعضای مجمع فدراسیون نیستند. ۳۴ باشگاه و ۸ نفر دیگر هم در این مجمع حضور دارند. با این وجود پروسه‌ای که من گفتم دست کم ۲ ماه زمان می‌برد و امیدوارم تا زمانیکه ما به برگزاری مجمع فوق العاده فدراسیون برسیم، شرایط کشور خوب باشد و با همتی که مردم عزیزمان انجام می‌دهند و رعایت نکات بهداشتی مانند در خانه ماندن، ویروس کرونا زودتر از کشور خارج شود.

شرایط ثبت نام نامزد‌های انتخاباتی تغییر می‌کند

شکوری درباره لزوم ثبت نام مجدد از نامزد‌های انتخاباتی پس از اصلاح اساسنامه اظهار داشت: با توجه به تغییر اساسنامه، باید پروسه انتخابات را مجدد و به شکل جدیدی برگزار کنیم. شرایط ثبت نام نامزد‌ها بی شک متفاوت خواهد شد و به همین دلیل نیاز است این کار مجدد انجام شود.

فیفا کف و سقف سنی برای فدراسیون در نظر می‌گیرد، اما قوانین داخلی را در اساسنامه جدید لحاظ می‌کنیم

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا ممنوعیت حضور بازنشستگان در اساسنامه جدید فدراسیون لحاظ می‌شود یا
خیر، گفت: ما طبق اساسنامه رفتار می‌کنیم. فکر نمی‌کنم بحث بازنشسته‌ها در اساسنامه لحاظ شود و تنها موضوعی که در اساسنامه وجود دارد، بحث سن افراد است. باید ببینیم سنی که مدنظر فیفا است چه سنی است چراکه تمام کشور‌ها سنی را به عنوان کف و سنی را برای سقف در نطر می‌گیرند. باید ببینیم در اساسنامه جدید چه موضوعی گنجانده می‌شود، اما بی شک سعی می‌کنیم از قوانین کشوری هم پیروی کنیم و مشکلی وجود ندارد.

شکوری درباره کف و سقف سنی و پیروی از قوانین کشوری توضیح داد: با توجه به پیش نویسی که از سوی فیفا برای ما ارسال شده است باید کمیته مربوطه این مسائل را بررسی کرده و تایید نهایی برای فیفا ارسال شود. در صورتی که فیفا اساسنامه جدید را مورد تایید قرار بدهد، پروسه‌ای که گفتم شروع می‌شود.

کار اصلی اصلاح اساسنامه فدراسیون برعهده کمیته تدوین مقررات است

او درباره اینکه آیا مشخص شده است اعضای کمیته پیش نویس اساسنامه چه افرادی هستند، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال کمیته‌ای به نام تدوین مقررات دارد که بار اصلی اصلاح اساسنامه روی دوش این کمیته است. البته باید دید هیات رئیسه و سرپرست فدراسیون تشخیص می‌دهند چه افرادی می‌توانند کنار این کمیته قرار بگیرند و به کمیته تدوین مقررات کمک کنند. در اساسنامه ما به صورت واضح ذکر شده کمیته حقوقی و تدوین مقررات به ریاست احمدرضا براتی بحث اصلاح اساسنامه را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابراهیم شکوری فدراسیون فوتبال انتخابات فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال مجمع فوق العاده اصلاح اساسنامه اساسنامه جدید برگزاری مجمع تدوین مقررات ویروس کرونا اعضای مجمع هیات رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت بارگذاری مدارک مالی باشگاه‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌ای

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، توضیحاتی را در خصوص زمان تعیین تکلیف بدهی‌ها و بارگذاری مدارک مالی باشگاه‌ها ارائه کرد.

به گزارش مشرق، مصطفی زارعی در خصوص آخرین مهلت باشگاه‌ها برای بارگذاری مدارک لازم برای مجوز حرفه‌ای، اظهار داشت: یازدهم فرودین آخرین فرصتی است که باشگاه‌ها باید بدهی‌هایی که تا اول ژانویه سال جدید قطعی شده را تسویه یا تعیین تکلیف کنند. بعد از آن هم تا ۵ اردیبهشت فرصت دارند مدارک مالی را بارگذاری کنند.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال، گفت: بعد از آن هیات بدوی و استیناف مجوز وارد عمل می‌شوند. ما نیز فرصتی حدودا یک ماه و ۵ روزه داریم مدارک را بررسی و ارزیابی‌های میدانی انجام بدهیم‌. ۱۰ خرداد آخرین فرصتی است که فدراسیون فوتبال باید نتایج را به AFC اعلام کند.

وی تصریح کرد: در چند نوبت آرای قطعی که در دادگاه CAS، فیفا و کمیته وضعیت فدراسیون و آرای انضباطی تا پیش از سال جدید میلادی بوده را به باشگاه‌ها اعلام کردیم. آخرین بار ۲۸ اسفند یاد آوری کردیم. نه فقط استقلال و پرسپولیس، همه باشگاه‌ها درگیر این موضوع و مساله هستند. تلاش می‌کنند با طلبکاران تسویه یا تفاهم کنند. ما هم بعد از ۱۱ فروردین می‌توانیم بگوییم وضعیت چگونه است. اکثر باشگاه‌ها بدهی دارند.

زارعی ادامه داد: پرونده مالی، داخلی و بین المللی بودنش فرقی ندارد. هر حکم قطعی باید تسویه شود. اکثر باشگاه‌ها حداقل پرونده‌ای در کمیته تعیین وضعیت دارند که به آن‌ها اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • صدور آرای جدید کمیته استیناف فدراسیون فوتبال
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • منشور اخلاقی؟ کار تاج و عزیز محمدی بود! / اگر بودم، کاری می‌کردم پول ویلموتس را از جیب‌شان بدهند
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته فنی فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۳
  • مهلت بارگذاری مدارک مالی باشگاه‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌ای
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • پاسخ یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی به پیشنهاد مهدی تاج
  • پاسخ گل‌محمدی و مجیدی به پیشنهاد مهدی تاج
  • شکست حقوقی پرسپولیس از مهاجم استقلال
  • اعلام آرای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال