Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر دژاکام نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت هایش در سال جدید به خبرنگار مهر گفت: قرار است نمایش «ایوب خان» را در تماشاخانه مهرگان به صحنه ببرم. این اثر نمایشی قرار بود خرداد ۹۹ اجرا شود که به نظر می رسد با توجه به شرایط پیش آمده که منجر به تعطیلی سالن ها شده و اجراهای اسفند را هم متوقف کرده است، این اجرا نیز به تعویق بیفتد و در تابستان به صحنه برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از اوایل اسفند تمرین های نمایش را تا عادی شدن شرایط، متوقف کردیم. در این اثر نمایشی از ترکیب هنرجویانی که ۳-۴ سال است با آنها کار کرده ام در کنار بازیگران حرفه ای استفاده خواهم کرد به این ترتیب تصمیم دارم توانایی بازیگران جوان را در کنار هنرمندان حرفه ای تئاتر بسنجم؛ کاری که در نمایش های دیگرم نیز امتحان کرده و از آن رضایت دارم به عنوان نمونه در نمایش «شمس» کوروش تهامی و سپیده نظری پور که در آن زمان دانشجو و کم تجربه بودند را در کنار هنرمندان با سابقه ای چون انوشیروان ارجمند، بهرام ابراهیمی و رویا تیموریان قرار دارم. در نمایش «سیاوش خوانی» نیز کامبیز دیرباز که آن زمان دانشجو بود در کنار فخری خروش، جمشید اسماعیل خانی و بهرام ابراهیمی بازی کرد. حتی در نمایش های متاخرم مانند «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی» و «ننه دلاور و فرزندانش» نیز این روش را به کار بردم و تا امروز از این اتفاق راضی هستم.

وی یادآور شد: من علاوه بر کارگردان، معلم بازیگری هم هستم از همین رو می توانم تشخیص دهم کدام بازیگر جوان استعداد دارد و می تواند در آینده هم خوش بدرخشد و خوشبختانه تا امروز هم بازیگران زیادی را به فضای حرفه ای معرفی کرده ام.

دژاکام درباره ویژگی های نمایش توضیح داد: معتقدم وضعیت کشور ما جدای از اتفاقات جهان معاصر نیست و این روزها جهان به مسایل بنیادی چون صلح، محیط زیست و معنویت اهمیت زیادی نمی دهد. در این نمایش اشاراتی به این مفاهیم می شود و در عین حال از مساله ای به نام قحطی عشق که گریبانگیر ما شده است، سخن می گویم. البته مفهوم عشق فراتر از رابطه زن و مرد به تصویر کشیده می شود بلکه حالتی از زیستن و بهره بردن از انرژی برای بودن، مد نظر است.

این مدرس تئاتر درباره وضعیت این روزهای تئاتر عنوان کرد: معتقدم دولت باید قدم جلو بگذارد و به وضعیت تماشاخانه های خصوصی رسیدگی کند. البته حتما لازم نیست از لحاظ مالی حمایت کنند بلکه می توانند از مالکان تماشاخانه ها برای پرداخت اجاره، فرصت بگیرند و به آنها توصیه کنند که مراعات مدیران تماشاخانه ها را بکنند و اجاره این مدت را در طول سال دریافت کنند.

وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: اگر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشنامه ای در این رابطه منتشر شود اتفاق بسیار مثبتی رخ خواهد داد. این معضل یک بحران جهانی است و در چنین وضعیتی همه عهد و پیمان های حقوقی می تواند دچار تغییر شود از همین رو من از جناب وزیر خواهش می کنم که به صاحبان تماشاخانه های خصوصی کمک کنند تا از خطر ورشکستگی نجات پیدا کنند و از طرف دیگر از سینماداران نیز حمایت کنند تا بتوانند از این شرایط اضطراری عبور کرده و این مصیبت را از سر بگذرانند.

کد خبر 4875645 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر دژاکام خانه نمایش مهرگان ویروس کرونا تئاتر ایران تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی فیلم کوتاه هوشنگ ظریف سینمای مستند شبکه پنج سیما برنامه تلویزیونی درگذشت چهره ها سریال ایرانی آلبوم موسیقی رادیو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تماشاخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد وعده ساخت «بازمانده‌ها» را دوباره تکرار کرد

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه حیاط دولت دوباره از ساخت سریال‌ها و فیلم‌هایی گفت که درباره جنایت‌های اسرائیل و حماسه‌های مقاومت قرار است ساخته شوند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آبان‌ماه سال گذشته خبری در فضای رسانه منتشر شد مبنی بر برنامه‌ریزی‌های جدّی برای ساخت 6 فیلم با موضوع غزه و فلسطین؛ در این اخبار آمد که  در این فرآیند برخی از تولیدات به مرحله عقد قرارداد هم رسیده، اما تاکنون جزئیاتی از این پروژه‌ها مشخص نشده و «بازمانده» سیف‌الله داد همچنان تنها اثر برجسته در ویترین سینمای ایران با موضوع فلسطین است.

این خبرها همزمان با پاییز 1402 و فجایعی که در غزه رخ داد سرزبان‌ها افتاد؛ مسئولان فرهنگی خصوصاً وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این فیلم‌های جدید خبر داد. او با حضور در برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» این خبر را برای اولین بار اعلام کرد که «همکارانم در بنیاد سینمایی فارابی برای ساخت  «بازمانده 2» با تهیه‌کننده (منوچهر محمدی) وارد مذاکره شدند و این فیلم در مسیر ساخت قرار می‌گیرد.»

در گزارش روز گذشته (28 فروردین‌ماه) خبرنگار تسنیم به این موضوع پرداخته شد که هنوز از این وعده‌ها خبری نیست و نه جزئیاتی از ساخت بازمانده2؛ امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه حیاط دولت این وعده‌ها را دوباره اما به گونه‌ای دیگر تکرار کرد.

«وعده صادق» محقق شد؛ اما وعده ساخت «بازمانده‌ها» خیر!

او گفت: 6 فیلمی که سال گذشته درباره آن صحبت شد درباره حماسه‌های مقاومت و جنایت‌های اسرائیل، طوفان‌‌الاقصی و اتفاقات دیگر ساخته شوند مراحل پیش‌تولید خود را در سال گذشته سپری کردند که امسال تولید خودشان را داشته باشند به جشنواره فیلم فجر امسال برسند. 

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد به این نکته اشاره کرد: برای جشنواره فیلم فجر چهل و سوم، چند فیلم خوب از غزه طوفان الاقصی و حماسه‌های اخیر علیه رژیم صهیونیستی در پرده نقره ای به نمایش درخواهد آمد.

باید دید این وعده‌ها محقق خواهد شد و پرده نقره‌ای بعد از سال‌ها شهرتِ «بازمانده» سیف‌الله داد و چند کار تلویزیونی دیگر رنگِ اثر جدیدی در این حوزه را به خودش خواهد دید یا خیر؟ آثاری که امروز ضرورت ساخت‌شان با توجه به تحریف‌ حقایق از سمتِ اسرائیل در بازی‌های رسانه‌ای و کمپانی‌های ساخت فیلم از هر روزی بیشتر احساس می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • «طلوع خونین» را در تماشاخانه ایران‌شهر مشاهده کنید
  • کنایه معاون وزیر ورزش به برپایی مجدد گشت‌های ارشاد
  • طعنه معاون وزیر ورزش به برپایی مجدد گشت‌ های ارشاد
  • فیلم| خبر خوش وزیر ارشاد برای دانشجویان و اساتید
  • وزیر ارشاد وعده ساخت «بازمانده‌ها» را دوباره تکرار کرد
  • رقابت برای رام کردن اژدهای سینما
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء
  • اجرای نمایش کمدی و موزیکال «مبارک و راز شهر قصه» در فریمان