Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@14:08:23 GMT

مترو اصفهان تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۵۲۶۵

مترو اصفهان تعطیل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌اله غلامی روز جمعه ۲۳ اسفند افزود: این تصمیم با توجه کاهش قابل توجه استفاده کنندگان از مترو و احتمال زیاد شیوع ویروس در آن به دلیل فضای بسته‌ آن، اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری اصفهان به منظور تامین امکانات حمل و نقل، از این پس از تعدادی اتوبوس‌هایی که در خطوط موازی مترو تردد می‌کنند را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان در حساب توییتر خود نوشت: به‌منظور جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت شهروندان، خط یک قطار شهری اصفهان از روز شنبه بیست‌وچهارم اسفند تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان روز پنجشنبه  گفت: تعطیلی قطار شهری اصفهان با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع کرونا و جلوگیری از تجمیع و ازدحام جمعیت انجام می‌گیرد.

ایمان حجتی با بیان‌اینکه تعداد مسافران خط یک قطار شهری اصفهان پس از سهمیه‌بندی بنزین، افزایش یافت و به اوج خود یعنی حدود ۱۲۰ هزار مسافر در روز رسیده بود، ‌ افزود: اما پس از شیوع کرونا و تاکید و سفارش به مردم برای خارج نشدن از خانه و کم شدن ترددها، ‌ تعداد مسافران در ۲ هفته اخیر به یک چهارم، کاهش یافت.

خط یک قطار شهری اصفهان دارای ۲۰ ایستگاه از شمال تا جنوب این کلان‌شهر است.

حجتی در باره خدمات‌رسانی اتوبوس‌ها نیز توضیح داد: با توجه بهاینکه برخی از اداره‌ها هنوز فعالیت دارند و تعدادی از کارمندان آنها و همچنین شماری از کارگران و مردم از اتوبوس استفاده می‌کنند، دستور تعطیلی برای آنها مطرح نیست.

وی با تاکید براینکه کار ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها به طور مستمر در اصفهان انجام می‌شود، ‌ خاطرنشان کرد: فعالیت اتوبوس‌های مسیرهای پرتردد همچنان پابرجاست و در مسیرهای کم‌تردد، تعدیل می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به ضدعفونی‌شدن تاکسی‌ها در کلان‌شهر اصفهان، ‌ اضافه کرد: تاکنون مشکلی برای تامین مواد ضدعفونی‌کننده نداشته‌ایم.

وی در باره تعطیل‌نشدن اداره‌های شهرداری اصفهان در هفته پایانی سال اظهار داشت: شهرداری یک نهاد خدمات‌رسان است و اگر بخش‌هایی از آن برنامه‌های خود را انجام ندهند، ‌ فرایند خدمات‌رسانی به مردم مختل می‌شود اما در برخی اداره‌ها که امکانپذیر بود مانند سازمان فرهنگی، ‌ تعدادی از کارمندان بصورت دورکاری فعالیت می‌کنند.

حجتی با بیان این‌که در پایان سال بخش‌هایی از شهرداری روزهای پرکاری دارند، ‌ تصریح کرد: بر اساس بررسی و تحلیل مراجعه مردم در روزهای اخیر مشخص شد که بیشترین مورد مراجعات مربوط به پرداخت عوارض نوسازی، خودرو و کسب و پیشه و همچنین ثبت سهمیه خدمات مهندسی و طراحی است.

وی با تاکید براینکه انجام این امور تا پایان اردیبهشت ۹۹ با نرخ فعلی تمدید شد از شهروندان خواست تا انجام این کارها را به سال آینده موکول کنند.

تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان(مجموع اصفهان و کاشان) تا روز پنجشنبه بیست و دوم اسفند جاری ۷۹۲ نفر اعلام شد.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز آمار جدید فوتی‌ها و بهبود یافتگان این خطه را اعلام نکرد.

کد خبر 492209 برچسب‌ها كرونا در ايران استان اصفهان مترو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان اصفهان مترو قطار شهری اصفهان شهرداری اصفهان اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز چهارشنبه با اعلام این خبر با بیان اینکه، پنج شرکت دانش‌بنیان با تشکیل یک کنسرسیوم در کنار جهاد دانشگاهی، وزارت صمت، وزارت کشور و شهرداری تهران این قطار ملی را طراحی کرده‌اند، افزود: این قطار ملی هفته گذشته همه آزمون‌های کیفی و استاندارهای ایرانی و اروپایی خود را با موفقیت گذراند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور تأکید کرد: قطار ملی ایرانی اکنون آماده ورود به ایستگاه‌های مترو برای خدمات‌رسانی به شهروندان است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه اکنون ۸۵ درصد تولید قطار ملی تولید داخلی است، افزود: این قطار ظرف یکی دو هفته آینده به‌صورت رسمی وارد خطوط حمل‌ونقل مترو خواهد شد.

وی با بیان اینکه این قطار طی هفته‌های آتی وارد چرخه خدمت‌رسانی به مردم می‌شود، اظهار امیدواری کرد که با تولید انبوه این قطار، درصد داخلی سازی آن به ۹۲ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت دستفروشان از چین تا آمریکا | آیا دستفروشی در مترو شهرهای بزرگ دنیا آزاد است؟
  • قطار ملی ساخت ایران به زودی وارد خطوط مترو می شود
  • (ویدئو) قطار بومی مترو هفته آینده وارد خط خواهد شد
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • فیلم | اسبی که می خواست سوار متروی سیدنی شود!
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده