Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@04:19:14 GMT

بحران در روابط مغرب و امارات

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۵۸۴۴

بحران در روابط مغرب و امارات

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رای الیوم که از لندن به روز می‌شود در گزارشی نوشت: نشانه‌های جدیدی از بحران خاموش میان مغرب و امارات بروز کرده است. در این زمینه رباط تصمیم گرفت سطح روابط دیپلماتیک را در ابوظبی کاهش دهد که علت آن به موضع مغرب در قبال تحریم قطر مربوط می‌شود.

پایگاه اینترنتی «مغرب انتلیجنس» اعلام کرد رباط سطح نمایندگی دیپلماتیک را در امارات کاهش داد و سرکنسول‌های خود را از دبی و ابوظبی فراخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه براین سفارتش را از رایزن‌ها و کاردار‌ها در امارات خالی کرد. نشانه‌های بحران خاموش زمانی آشکار شد که ابوظبی سفیرش را از رباط فراخواند. علی سالم الکعبی، سفیر امارات در مغرب در آوریل گذشته رباط را ترک کرد و مغرب نیز چند روز پس از آن سفیرش را از ابوظبی فراخواند.

خالد شیات، استاد روابط بین الملل دانشگاه محمد اول در وجده درباره اختلافات بین مغرب و امارات معتقد است این اختلافات به سبب مواضع راهبردی مغرب در مسائل مختلف و در صدر آن موضوع بحران قطر است.

این کارشناس مغربی در گفتگو با روزنامه «العمق» گفت بحران‌های گذرا در روابط بین دو کشور از پیش از یک سال قبل آغاز شد و از آن پس روابط بین مغرب و امارات بحرانی شده است. وی به نفوذ مالی در چند مساله اشاره کرد که شاید برخی‌ها آن را مداخله در سیاست داخلی تفسیر کنند.

اکنون یک سال است که امارات برای سفارتش در مغرب سفیر جدید تعیین نکرده و همین امر رباط را بر آن داشت با کاهش سطح نمایندگی دیپلماتیک نارضایتی خود را ابراز کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روابط دو جانبه امارات متحده عربی روابط دیپلماتیک بحران قطر مغرب و امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در دبی چه بلایی سر هواپیمایی امارات آورد؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، ترجمه: پویا احمدی | مدیرعامل خطوط هوایی امارات طی نامه‌ای که آخر هفته در وبسایت این شرکت منتشر شد، بابت برهم خوردن برنامه‌های سفر مسافران در پی بارش‌های بی‌سابقه باران در امارات متحده عربی و جاری شدن سیل در فرودگاه دبی عذرخواهی کرد. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000It3

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین بارندگی در رباط خان با ۲۵ میلی متر
  • هشدار اقبال لاهوری از تمدن مغرب زمین به ما
  • سیل در دبی چه بلایی سر هواپیمایی امارات آورد؟
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • یاسین سلمانی در تمرینات پرسپولیس
  • یاسین در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد
  • ز مشرق تا به مغرب گر امام‌ است، امیرالمؤمنین حیدر تمام‌ است
  • هافبک استقلال در بیمارستان بستری شد
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی
  • اوقات شرعی دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ به افق یاسوج