Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه هیئت رئیسه مجلس در‌باره تشکیل جلسات صحن از طریق «ویدئو کنفرانس دوسویه» گفت:نرم افزار و سخت افزار این موضوع آماده شده و ما فردا درباره کم و کیف برگزاری جلسات دیجیتالی در هیئت رئیسه مذاکره خواهیم داشت. تاریخ انتشار: 11:30 - 23 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۵۴۰۵ اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان از جلسه فردا (شنبه ۲۴ اسفند ماه) هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در این جلسه قرار است درباره کم و کیف برگزاری جلسات صحن علنی به صورت دیجیتالی و دوسویه بحث و تبادل نظر صورت گیرد تا نمایندگان بتوانند از طریق ویدئو کنفرانس جلسات علنی را برگزار و ادامه دهند.

این نماینده مجلس گفت: می‌کوشیم خدایی ناکرده اگر شیوع ویروس کرونا در کشور ادامه دار شد حداقل از  طریق فضای مجازی جلسات صحن را برگزار کینم.

عباسی با بیان اینکه تشکیل جلسات صحن از طریق ویدئو کنفرانس دوسویه و دیجیتالی یکی از راه‌های اصلی برگزاری جلسات مجلس است، گفت: نرم افزار و سخت افزار این مسئله آماده شده و ما فردا درباره کم و کیف برگزاری جلسات دیجیتالی در هیئت رئیسه مذاکره خواهیم داشت.
این نماینده مجلس با اشاره به راهکار قانونی برگزاری جلسات صحن علنی گفت: در حال حاضر راهکار قانونی در آئین‌نامه مجلس برای برگزاری جلسات از طریق ویدئو کنفرانس پیش بینی نشده است که باید برای این مسئله هم تصمیم‌گیری کینم.

وی بیان داشت: در صورت تصمیم‌گیری درباره برگزاری جلسات دیجیتالی بعید این مسئله پیش از سال نو و در هفته باقی مانده از سال ۹۸ عملی شود.

بیشتر بخوانید:

باید مانع از رکود در کسب و کار‌های خُرد در شرایط بروز ویروس کرونا شویم/ ضرورت حمایت «مالیاتی و تسهیلاتی» از کسبه

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کرونا هیئت رئیسه مجلس برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس جلسات صحن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۵۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات رئیسه مجلس آینده

معاون رییس‌جمهور در امور مجلس تاکید کرد ۴۵ نفری که در دور دوم انتخابات به «خانه ملت» راه می‌یابند، تاثیر بالایی روی ترکیب هیات‌رییسه مجلس آینده خواهند داشت.

به گزارش مشرق، «سید محمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس ، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: ۴۵ نماینده در دور دوم انتخاب می‌شوند و تأثیر این ۴۵ نفر می‌تواند در ترکیب هیأت‌رییسه و کمیسیون‌های مجلس آینده، بسیار بالا و مهم باشد.

وی افزود: امیدواریم با مشارکت مردم شاهد باشیم که این ۴۵ نفر انتخاب شوند؛ امکان انتخاب در دور دوم راحت‌تر است؛ البته در تهران برخلاف شهرستان‌ها ۱۶ نفر باید انتخاب شوند که تعداد قابل توجهی است.

حسینی گفت: معمولاً نمایندگان تهران تأثیر به سزایی در مجلس دارند چون کمتر درگیر کارهای روزمره هستند و از این منظر، بیشتر می‌توانند به مسائل کلان رسیدگی کنند.

معاون رییس‌جمهور در امور مجلس تصریح کرد: از این جهت، هر چه افراد کارآمدتر و با انگیزه‌تر انتخاب شوند، می‌توانند برای مجلس نقش مهم‌تری ایفا کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا آغاز می‌شود
  • رضاییان رسما مدیرعامل فولاد خوزستان شد
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • احتمال برگزاری انتخابانی فدراسیون دوومیدانی در خرداد
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات رئیسه مجلس آینده