Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@02:26:53 GMT

بازار پرنده فروشان و تصمیم هیجانی شهرداری زاهدان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۶۰۷۷

پرنده فروشی در ایران قدمتی کهن دارد و در تاریخ کوتاه شهر زاهدان هم این حرفه ریشه دوانده و خیابان سعدی بازاری آشنا برای پرنده بازان کل کشور است.

متاسفانه وقتی صحبت از پرنده می‌شود همه یاد جوانان و نوجوانان کبوتر باز بی ملاحظه ای می افتند که هر روزه با بی مبالاتی همسایه ها را آزار می دهند.

در بازار زاهدان صدها پرنده خرید و فروش می شود که یکی از آنها کبوتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان کبوتران هم نژادهای اصیل ایرانی و حتی بومی سیستان وجود دارد که جزیی از زیست بوم ایران زمین هستند.

انواع و اقسام کبوترهای نوک قنار با زاد و ولد محدود ریشه ای کهن در این سامان دارد که به لطف عاشقان پرنده تاکنون به حیل مختلف محفوظ مانده است. گذشته از همه اینها بخش زیادی از چرخش مالی کشور، استان و زاهدان در این حوزه صورت می پذیرد. در این اقتصاد ناپایدار که به اجبار میهمان ناخوانده کرونا اسفناکتر هم شده، تعطیلی یکی از مشاغل رسمی کشور با هیچ منطق عقلی سازگاری ندارد. 

اگر بنابر جابجایی پرنده فروش هاست که ابتدا باید محل آن تعیین شود و سپس با اندیشیدن تمهیدات مناسب و در زمانی از قبل تعیین شده انتقال بدون آسیب رسیدن به سرمایه بازاریان صورت پذیرد. پلمب مغازه ها یعنی مرگ تعداد بیشماری پرنده.

آیا این موضوع برای فعالان محیط زیست مهم نیست؟ پرنده هایی در بازار پرنده فروشان عرضه می شود که امکان حیات در طبیعت نداشته و به دلیل اهلی شدن نیاز به مراقبت انسانی دارند و مهمتر از همه اینکه جابجایی به این راحتی ها نیست.

هر انتقالی باعث مرگ نیمی از پرنده ها و هدررفت سرمایه پرنده فروشان می شود. پرنده هایی که به آب و هوای یک مغازه یا اقلیم عادت می کنند برای تطبیق با محیط جدید مشکلات عدیده ای دارند.

پرنده فروشان هنگام خرید به اندازه کافی خسارت می بینند. این ضرب الاجل برای تعطیلی زود هنگام یک فاجعه انسانی، مدیریتی و محیط زیستی ست. 

اکنون علاوه بر شهرداری باید شورای شهر هم پای تصمیمات عجولانه شهردار منتخب خود بایستد. اداره امور شهری به دلیل وسعت حوزه های مختلف تخصص می خواهد و بهتر است شهرداری یا شورای شهر قبل از اتخاذ تصمیمات عجولانه با اهل فن و یا لااقل با ذینفعان جلسه مشترک بگذارد و به جای احساساتی اندیشیدن به تعامل بیندیشند.

سلطانعلی عابدی

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران پرنده شهرداری مشکلات برنامه ریزی پرنده فروشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار در خصوص نرخ بلیط هواپیماها هستیم

تین نیوز

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه مسئولیت نهایی درخصوص افزایش قیمت بلیط هواپیماها بر عهده ستاد تنظیم بازار است، گفت: منتظریم نهایی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت درخصوص افزایش قیمت بلیط هواپیماها عنوان کرد: تا الان که در خدمت شما هستم و هنوز رأی دیوان عدالت اداری مشخص نیست، مسئولیت نهایی بر عهده ستاد تنظیم بازار است شورای عالی هواپیمایی پیشنهادی را تنظیم و به ستاد تنظیم بازار ارسال کرده است و منتظریم نهایی شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی بازار رسولی زاهدان را تعطیل کرد
  • بازار رسولی زاهدان به دلیل این وضعیت تعطیل شد | تصاویر
  • (ویدئو) بازار رسولی زاهدان تعطیل شد
  • بورس در پی جبران سریع
  • کاهش دامنه نوسان باید ادامه یابد / سهامداران از اقدام هیجانی پرهیز کنند
  • منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار در خصوص نرخ بلیط هواپیماها هستیم
  • عاشق ترین درنای دنیا در مازندران خانه دار شد! | عکس و فیلم
  • بازارچه دست‌فروشان تهرانسر، توسعه می‌یابد
  • رونق کسب و کار در دوشنبه بازار زاهدان
  • سهام‌داران هیجانی خرید و فروش نکنند