Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در پی بالا گرفتن پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریا مشغول بررسی اعلام وضعیت اضطراری در این کشور است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه دیدار با نخست وزیر ایرلند در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که در پی شیوع ویروس کرونا اعلام وضعیت اضطراری را بررسی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تارنمای هیل، اعلام وضعیت اضطراری موجب آزادسازی منابع بیشتر برای مبارزه با بیماری کووید 19 می شود.
ترامپ دیروز (22 اسفند) افزود که تاریخ امضای اعلام وضعیت اضطراری را به طور قطع مشخص نکرده است.
به نوشته هیل، رئیس جمهوری آمریکا می تواند طبق قانون استافورد وضعیت اضطراری ملی اعلام کند که این امر سازمان مدیریت اضطراری فدرال را قادر خواهد ساخت تا برای مبارزه با ویروس کرونا از منابع بیشتری برخوردار شود.
رئیس جمهوری آمریکا پیشتر شیوع ویروس کرونا در این کشور را ناشی از مسافران ورودی از اروپا دانسته و گفته بود: ورود تمام مسافران از اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس برای مدت 30 روز ممنوع می‎شود.

اعلام وضعیت اضطراری دراکثر ایالتهای آمریکا
مردم آمریکا در میان وحشت شیوع ویروس کرونا و بی مدیریتی کاخ سفید در مقابله با ویروس کرونا، سرگردان شده اند.
 دیروز پنجشنبه بیشتر فرمانداران ایالات های آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کردند و مردم این کشور در پی تصمیم گیری های متناقص مسوولان، تناقض صحبت های ترامپ با رییس مرکز انیستیتوی ملی و مرکز کنترل بیماری های آمریکا (CDC) مضطرب و بلا تکلیف شده اند.
-باهجوم مردم به فروشگاه ها، فروش اقلام مهم جیره بندی شده است و مردم فقط اجازه خرید 1 تا 2 عدد از هر جنس را دارند.
این مسائل آغاز بحران جدیدی است که به سرعت در حال پیشروی است و آمریکا آبستن حوادث بدتری خواهد بود.
حداقل 45 ایالت بعلاوه (واشنگتن دی سی) مواردی را گزارش کرده اند و مدارس حومه واشنگتن دی سی امروز تعطیل شده اند، اکنون 4.9 میلیون کودک در مدارس سراسر کشور در خانه هستند.
هم اکنون درمنطقه نیوشل در حومه نیویورک که نخستین منطقه است که شهروندان از خانه نمی‌توانند بیرون بیایند، گارد ملی وارد صحنه شده است.
امروز در شرایط اضطراری، شهردار نیویورک از تایید 95 مورد دیگر مبتلا به کرونا خبر داد که درعرض یک هفته این آمار می‌تواند تا هزار نفر افزایش یابد. تاکنون مرگ 39 بیمار کرونایی تائید شده است.

الجزیره: فرماندار اوهایو از وجود بیش از صد هزار مبتلا به کرونا در ایالت خبر داد.
 مایک دیواین (Mike DeWine) در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت اوهایو در زمان حاضر را بیش از صد هزار نفر برآورد می کنیم.
دیواین افزود: آمریکا در آینده نزدیک دیگر نخواهد توانست آزمایش های پزشکی برای تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا صورت دهد، زیرا شمار مبتلایان به آن بسیار زیاد خواهد شد.
گفتنی است پیش از این، مدارس در ایالت اوهایو به مدت دستکم سه هفته به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.
 
- اعتراف مقامات آمریکایی به شکست نظام سلامت این کشور دربرابر ویروس کرونا
-مجری شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد : آنتونی فاوچی رئیس بنیاد ملی بیماریهای آمریکا، نظام آزمایشات پزشکی برای شناسایی ویروس کرونا در این کشور را شکست خورده توصیف کرد. فاوچی که آگاه ترین شخصیت علمی در زمینه بیماریهای واگیردار در جهان محسوب می شود و در دوره شش رئیس جمهور آمریکا خدمت کرده است، اعلام کرد نظام آزمایشات پزشکی کشور، امکانات لازم را بر خلاف دیگر کشورها ندارد.
وی افزود: باید اعتراف کنیم که این شرایط شکستی برای کشور است.
 
انتقاد سندرز و بایدن از بی‌کفایتی ترامپ درقبال بحران کرونا
دو نامزد ریاست جمهوری پیشتاز رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌های آمریکا شدیدا از دونالد ترامپ و دولتش از بابت نحوه مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا جدید در این کشور انتقاد کرده و «بی‌کفایتی و بی‌موالاتی» وی را محکوم کردند.
جو بایدن و برنی سندرز به دنبال بالا گرفتن بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا سخنرانی‌های آتشینی را علیه مدیریت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال این بحران ایراد کردند.
اظهارات آن‌ها در حالی مطرح شد که بازارها در واکنش به این بحران در سراشیبی سقوط قرار گرفتند و پاسخ‌دهی دولت آمریکا نیز هدف انتقادهای گسترده قرار گرفته است.
این دو نامزد ریاست جمهوری پیشتاز دموکرات‌های آمریکا در اظهاراتشان به بیان اینکه دولت این کشور از نظر آن‌ها چطور باید به این بحران پاسخ می‌داد، پرداختند.
سندرز در سخنرانی در شهر برلینگتن واقع در ایالت ورمونت هشدار داد که بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا ممکن است حتی تلفاتش از تلفات نظامیان آمریکایی در زمان جنگ جهانی دوم بیشتر شود.
او خاطر نشان کرد: اگر در تاریخ مدرن کشورمان زمان درگیر شدن همه ما در یک مشکل وجود داشته این زمان همین حالا است. حالا زمان همبستگی است.
همچنین جو بایدن نیز در سخنرانی در شهر زادگاهش به نام ویلمینگتن در ایالت دلاویر گفت: اینکه این بحران را اینقدر کم اهمیت جلوه دهیم و بیش از حد به آن بی‌توجهی نشان دهیم و درباره آن اطلاعات غلط گسترش دهیم تنها به خود ما آسیب وارد می‌کند و بیشتر به نفع گسترش بیماری عمل خواهد کرد.
وی ادامه داد: با این حال ما هم نباید وحشت کنیم و هم نباید دچار بیگانه‌ستیزی شویم. اینکه ویروس کوید-19 را به عنوان یک ویروس خارجی برچسب بزنیم باعث نمی‌شود که پاسخگویی در قبال قضاوت‌های غلطی که تاکنون از جانب دولت ترامپ رخ داده از بین برود.
این دو نامزد ریاست جمهوری دموکرات یک روز بعد از آن این انتقادها را مطرح کردند که ترامپ خطاب به مردم کشورش درباره بحران شیوع ویروس کرونا سخنرانی کرد.
این سخنرانی بایدن اولین سخنرانی او از زمان مطرح شدن به عنوان نامزد اصلی پیشتاز حزب دموکرات در رقابت‌های درون حزبی تلقی می‌شود. او در طول کمپین انتخاباتی تأکید کرده که خیلی بهتر از دونالد ترامپ برای مدیریت این بحران به عنوان فرمانده کل قوا آمادگی دارد.
او از ارائه تجویزهای سیاسی طفره نرفته و به ترامپ حمله کرد.
بایدن گفت:‌ بگذارید صریح باشیم. ویروس کرونا علاقه‌مندی سیاسی ندارد. این ویروس هم جمهوری‌خواهان، هم مستقل‌ها و هم دموکرات‌ها را به یک شکل آلوده خواهد کرد. این ویروس براساس اصالت کشوری، نژاد، نسل و یا کدپستی یک ایالت تبعیض قائل نمی‌شود.
بایدن خاطر نشان کرد: این ویروس خیلی خوب کمبودهای شدید دولت فعلی ما را عیان ساخت.
وی افزود: نگرانی عمومی در عین حال با بی‌اعتمادی شایع به این رئیس جمهور تحت تأثیر تضادهای او با حقیقت ترکیب شده است.
بایدن برنامه‌ای را برای مبارزه با ویروس کرونا شامل تست رایگان این ویروس و حذف تمامی موانع هزینه‌ای مربوط به مراقبت‌های پیشگیرانه و معالجه بیماری مطرح کرده است و این مسئله طی بیانیه‌ای از سوی کمپین انتخاباتی او ارائه شده است.
بایدن در عین حال به تعریف از ویژگی‌های خود برای ریاست جمهوری نیز پرداخت.
از سوی دیگر برنی سندرز هم گفت یک الزام اخلاقی مطلق وجود دارد مبنی بر اینکه باید پاسخ ما به این بحران چه به عنوان دولت، چه به عنوان جامعه و چه به عنوان جامعه تجاری و همچنین به عنوان شهروند انفرادی باید مطابق با عظمت بحران باشد.
این سناتور دولت ترامپ را به «بی‌کفایتی و بی‌موالاتی» در قبال این بحران متهم کرد و گفت: این بحران باعث تهدید شدن جان تعدادی زیادی از مردم در کشور ما شده است.
سندرز از ترامپ خواست یک وضعیت اضطراری ملی اعلام کرده و یک نشست با حضور مقام‌های کارشناس وابسته به هر دو حزب اصلی با هدف رهبری پاسخ به بحران صرفا و تنها بر مبنای دانش و حقایق تشکیل دهد.
وی تأکید کرد: حالا زمان شفافیت، صداقت و روراستی است.
سندرز با تأکید بر طرح موسوم به «مراقبت‌های پزشکی برای همه» گفت:‌همه در کشور ما باید بتوانند تمامی مراقبت‌های بهداشتی و درمانی لازم را بدون هزینه دریافت کنند.
او همچنین گفت: باید بودجه‌ای اضطراری به منظور پرداخت حقوق به بیمارانی که به مرخصی رفته‌اند ارائه شده و آمریکا باید اطمینان حاصل کند که از جدیدترین و موثرترین تست‌های ممکن و دیگر تجویزهای پزشکی به همراه تعلیق اخراج از کار بهره بگیرد.

اخلال در انتخابات مقدماتی2020 آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا
با افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا، برخی کارکنان بخش ایالتی انتخابات مقدماتی 2020 محل کار خود را ترک کرده و هم اکنون نیرویی برای برگزاری این انتخابات وجود ندارد.  
به گزارش روزنامه گاردین، مقامات انتخاباتی در ایالت اوهایو برای یافتن کارمندان انتخابات مقدماتی که قرار است در تاریخ 17 مارس (27 اسفند) در این ایالت برگزار شود، تلاش می‌کنند.
بر اساس گزارش رسانه‌های محلی ایالت اوهایو، کمبود نیرو برای برگزاری انتخابات مقدماتی در حالی احساس می‌شود که تعداد قابل توجهی از کارمندان این انتخابات از ترس شیوع ویروس کرونا محل کار خود را ترک کرده‌اند.
روزنامه کولومبوس اوهایو در همین رابطه می‌نویسد، بخش فرانکلین یکی از شهرهای ایالت اوهایو است که در 2 روز گذشته 223 کارمند انتخاباتی خود را از دست داده است. در بخش سین‌سینات نیز 100 تن از ترس کرونا محل کار خود را ترک کرده‌اند.
با توجه به این موارد یافتن نیرو با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات مقدماتی 2020 و شیوع ویروس کرونا به یک نگرانی مهم برای مقامات برگزار کننده انتخابات تبدیل شده است.

بازیکن لیگ بستکبال آمریکا از تیم یوتا جاز به کرونا مبتلا شد
به گزارش خبرگزاری رویترز، میچل داناوان به عنوان دومین بازیکن لیگ حرفه‌ای بستکبال آمریکا از تیم یوتا جاز به ویروس کرونا مبتلا شد.
-اتحادیه بسکتبال ملی آمریکا - ان بی ای - از شب گذشته مسابقات هفتادوچهارمین فصل رقابت ها را به حالت تعلیق درآورد.
به گزارش گلز ، قرار بود این مسابقات دیشب و بامداد امروز با 5 دیدار پیگیری شود که به علت شیوع بیماری کرونا در آمریکا و ابتلا چند بازیکن این رقابت ها ، اتحادیه ان بی ای نیز مجاب به لغو رقابت ها تا اطلاع ثانوی شد.

سناتور گراهام قرنطینه شد
دو سناتور متحددونالد ترامپ از جمله لیندسی گراهام پس از همراهی کردن ترامپ در فلوریدا و دیدار با رییس جمهوری برزیل به علت احتمال مبتلا شدن به ویروس کرونا در قرنطینه خانگی قرار گرفت.  
به گزارش مجله تایم، در کنار گراهام، سناتور ریک اسکات دیگر نماینده حزب جمهوریخواه است که به دلیل همراهی کردن دونالد ترامپ و دیدار با مقامات برزیلی در ایالت فلوریدا به علت احتمال مبتلا شدن به ویروس کرونا در قرنطینه خانگی قرار گرفته است.
دفتر سناتور گراهام در بیانیه‌ای اعلام کرد که نماینده ایالت کارولینای جنوبی در سنای ایالات متحده تصمیم به قرنطینه کردن خود در خانه و کار کردن از راه دور گرفته است زیرا وی به تازگی با برخی مقامات دولت برزیل که اخیرا آزمایش یکی از آن‌ها مثبت اعلام شده است در ایالت فلوریدا دیدار داشته است.
براساس این بیانیه سناتور گراهام پس از قرارگرفتن در قرنطینه خانگی آزمایش تشخیص ویروس کرونا داده و منتظر نتیجه آن است.

- وندی شرمن : اکثر آمریکایی ها به تست کرونا دسترسی ندارند
-تعطیلی مراکز تفریحی «دیزنی لند» در فلوریدا و پاریس درپی شیوع ویروس کرونا
 
سطح دقیق شیوع کرونا در آمریکا مشخص نیست
روزنامه نیویورک‌تایمز در ادامه نوشت: سطح دقیق شیوع این بیماری در آمریکا مشخص نیست زیرا افراد برای دادن آزمایش با مشکل مواجه شده اند این در حالی است که تحقیقات انجام شده نشان می دهد افرادی که به بیماری های مزمن دچار هستند به احتمال زیاد با ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد.
در این گزارش به قلم رونی کارین رابین با عنوان "چرا ویروس کرونا خطری ویژه برای نیمی از آمریکایی‌هاست؟", آمده است: ویروس کرونا تهدیدی جدی برای افراد سالخورده محسوب می شود و مقامات فدرال آمریکایی این موضوع را اعلام کرده اند. اما آنها در عین حال سبب اعلام هشدارهایی برای یک گروه دیگر از آمریکایی ها شده اند: آنهایی که به بیماری های مزمن مبتلا هستند.
این طبقه شامل گروه کوچکی از افراد نمی شود. حدود نیمی از همه مردم آمریکا دست کم یک بیماری مزمن دارند و 40 درصد از جمعیت آمریکا نیز با بیش از یک بیماری مزمن دست و پنجه نرم می کنند. (این ارقام شامل افراد سالخورده نیز می شود). مطالعات انجام شده نشان می دهد بیماری های قلبی, سرطان و دیابت می تواند ابتلا به ویروس کرونا را تشدید کند و سبب افزایش خطرات مرتبط با این بیماری شود.

فارن پالسی : ترامپ باید مثل ترودو خود را قرنطینه کند
به گزارش نشریه فارن پالسی،جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پس از بروز علائم شبه آنفلوانزای همسرش، خود را در قرنطینه قرار داده است. پابلو ایگلسیاس معاون نخست وزیر اسپانیا نیز پس از مشخص شدن جواب آزمایش همسرش و ابتلا به کووید 19، همین کار را کرده است. آزمایش کرونای نادین دوریس وزیر بهداشت انگلیس نیز مثبت شده و او نیز خود را در قرنطینه خانگی قرار داده است.
در این میان تنها یک استثنا وجود دارد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که هفته هاست اپیدمی ویروس کرونا را دست کم گرفته است .
ترامپ چهارشنبه شب اعلام کرد برغم آنکه با افراد مبتلا به ویروس کرونا تماس مستقیم داشته، اما قصد ندارد خود را قرنطینه کند.
 
 تناقض گویی ترامپ و مقامات بهداشتی آمریکا درباره کیت های آزمایشی کرونا
به گزارش بی بی سی، در شرایطی که مقامات آمریکا تلاش می کنند شیوع ویروس کرونا را در این کشور مهار کنند، دکتر آنتونی فوسی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا سیستم آزمایش کرونا را در آمریکا ناکافی توصیف کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکید دارد به اندازه کافی کیت های آزمایش وجود دارد و هر کس که بخواهد آزمایش کرونا بدهد، می تواند این کار را انجام دهد. تاکنون 11 هزار آزمایش کرونا در آمریکا انجام شده است.
 
سناتور شومر: ما از بسیاری از کشور‌های دیگر به مراتب عقب‌تر هستیم.
سناتور چاک شومر رئیس اقلیت دموکرات سنا در سخنانی در مجلس سنای آمریکا درباره شیوع کرونا در این کشور، گفت: سیستم آزمایش ما ناکافی است. ما از بسیاری از کشور‌های دیگر با توجه به جمعیت و درصد آزمایش به مراتب عقب‌تر هستیم. هنوز کیت‌های آزمایشی کافی در بین بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها توزیع نشده است. نتایج آزمایش‌ها به فوریت اعلام نمی‌شود. از یک طرف کشور تا آن طرف کشور آن‌هایی که در خط مقدم هستند چه شهردارها، کارکنان بخش بهداشت، مقامات محلی، فرمانداران فریاد می‌زنند و درخواست کیت‌های آزمایشی بیشتر و سرعت در اعلام نتایج آزمایش آن‌ها هستند. اما رئیس جمهور در سخنان خود هیچ اشاره‌ای به این موضوع نمی‌کند.
شومر گفت: متاسفانه سخنان رئیس جمهور عاری از آن چیزی است که آمریکایی‌ها خواهان شنیدن آن هستند. سخنان وی تقریبا عاری از هرگونه ابراز تسلیت است. رئیس جمهور کمترین نگرانی را درباره تاثیرات ویروس در آمریکا و متحدانمان در جهان و مبارزه با آن ازخود نشان می‌دهد. رئیس جمهور هیچ صحبتی درباره موضوع کمبود کیت‌های آزمایشی برای مقابله با ویروس کرونا نکرد. او همچنین خواهان اعلام وضعیت اضطراری برای آزادسازی منابع فدرال برای مبارزه با ویروس نشده است.
 
سندرز: تعداد قربانیان کرونا ممکن است بیشتر از قربانیان جنگ جهانی دوم باشد
به گزارش رویترز؛ برنی سندرز نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی در ایالت ورمونت، گفت: هیچ فردی نمی‌داند که شمار تلفات و افرادی که بیمار می‌شوند در پایان چند نفر می تواند، باشد. ما امیدواریم که این تعداد تا حدممکن کمتر باشد. اما ما باید همچنین با واقعیت‌ها روبرو شویم. واقعیت این است که شمار تلفات می‌تواند حقیقتا بیشتر از آن قربانیان نظامی در جنگ جهانی دوم باشد.

ترامپ: بهتر است المپیک به تعویق بیفتد
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در کاخ سفید، گفت: بهتر است که بازی‌های المپیک به تعویق بیفتد. این موضوع بسیار محتمل است. من نمی توانم تصور کنم که تماشاگری در آنجا نباشد. ممکن است که آن را برای یک سال به تعویق بیندازند. شاید این موضوع ممکن باشد و شاید هم ممکن نباشد. من حدس می زنم که هرگز این موضوع در رابطه با المپیک روی ندهد.
 
مقام بهداشتی آمریکا موارد ابتلا به ویروس کرونا را در ایالت اوهایو صد هزار نفر تخمین زد
به گزارش پایگاه اینترنتی هیل، امی اکتون، مدیر بهداشت ایالت اوهایو آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی در کنار مایک دیواین، فرماندار این ایالت اعلام کرد که با توجه به اینکه این ویروس در جوامع زیادی در اوهایو شیوع یافته است. وی تخمین می‌زند حداقل 1 درصد از مردم این ایالت به این ویروس مبتلا شده باشند.
اکتون گفت: ما اکنون این واقعیت را می‌دانیم که 1 درصد از جمعیت ایالت اوهایو به این ویروس مبتلا شده اند. ما 11.7 میلیون نفرجمعیت داریم؛ بنابراین تخمین زده می‌شود که این تعداد بیش از 100 هزار نفر باشد؛ بنابراین می‌بینیم که سرعت شیوع این ویروس تا چه اندازه سریع است. روند کند آزمایش افراد نشان می‌دهد که ما اطلاعات دقیقی درباره شمار افراد آلوده به این ویروس نداریم. تاخیر ما در آزمایش افراد باعث شده است تا درک ما از گسترش این مسئله به تأخیر بیفتد.
دولت ترامپ به دلیل کند بودن روند آزمایش مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. دکتر آنتونی فاوچی، یکی از مقامات ارشد نهاد ملی بهداشت آمریکا در روز پنجشنبه اذعان کرد این که مردم نمی‌توانند به راحتی برای ویروس کرونا در آمریکا آزمایش شوند به منزله یک شکست است. مایک پنس معاون رئیس جمهور ترامپ که نظارت بر کار گروه دولت برای مقابله با ویروس کرونا را بر عهده دارد، روز پنجشنبه گفت که باید انتظار هزاران مورد مبتلا به این ویروس را داشت.
 
پلوسی: مردم نگران وضعیت سلامتی خود و سلامتی فرزندانشان هستند
به گزارش آسوشیتدپرس؛ نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سخنانی، گفت: امروز ما اولین لایحه خانواده‌ها را به صحن مجلس خواهیم آورد، این همان چیزی است که ما به محض اتمام لایحه تخصیص اعتبار، شنیدن نظرات مردم حوزه‌های انتخابیه، شنیدن نظرات متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، شنیدن سخنان فرمانداران، شهرداران و دیگر افراد درباره آن صحبت کردیم. بر اساس این لایحه آزمایش ویروس کرونا رایگان است.
وی افزود: اجازه دهید که این لایحه ابتدا تصویب شود و بعد خواهیم دید که چه روی خواهد داد، زیرا واقعیت این است که این لایحه همانند خانه‌ای است که آتش گرفته است. مردم نگران وضعیت سلامتی خود و سلامتی فرزندانشان هستند. اگر آن‌ها، شغل خود را از دست می‌دهند، اگر کسی به رستوران نرود ما باید به آن‌ها کمک کنیم. اگر فرزندانشان نمی‌توانند به دلیل تعطیلی مدرسه به مدرسه بروند، آن‌ها چگونه باید از آن‌ها مراقبت کنند؟
 
شهردار نیویورک وضعیت اضطراری اعلام کرد
به گزارش خبرگزاری رویترز، شهردار نیویورک برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرد.
 
ترامپ: امیدوارم مسافرت‌ها به چین و اروپا به‌زودی از سر گرفته شود
به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دیدار با لئو وارادکار نخست وزیر ایرلند در کاخ سفید گفت: ما امیدواریم که مسافرت‌ها به چین به سرعت و به زودی از سرگرفته شود. این موضوع تحت بررسی است. آن‌ها در چند هفته اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته اند. قطعا در رابطه با اروپا هم ما امیدواریم که به سرعت این موضوع روی دهد. البته نقاط مشکل سازی وجود دارند که این بسیار وضعیت بدی است. به نظرم آلمان هم اکنون مشکلاتی دارد. فرانسه مشکلات بزرگی دارد. ایتالیا رکورد قابل توجهی را داشته است و دوران دشواری را پشت سر می‌گذارد. هر زمانی که مناسب باشد ما مسافرت‌ها را از سر می‌گیریم. این موضوع به زمان بستگی دارد. شما باید از افراد دور باشید و دستان خود را بشویید.

پنهانکاری تاریخی کاخ سفید
کاخ سفید در یک پنهان کاری تاریخی دستور داد، محتوای همه جلسات کرونایی، طبقه‌بندی محرمانه دارد.
کاخ سفید به مقام‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت آمریکا دستور داده جلساتی که درباره ویروس «کرونا» برگزار می‌شود را محرمانه تلقی کنند.
خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر به نقل از چهار مقام دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا آن را اقدامی غیرمعمول خوانده که اطلاع‌رسانی درباره این ویروس را محدود کرده و در اقدام دولت برای جلوگیری از شیوع آن اخلال ایجاد کرده است.

کاخ سفید آزمایش کرونا برای ترامپ را نپذیرفت
کاخ سفید با صدور بیانیه ای آزمایش کرونا برای دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را نپذیرفت.
در این بیانیه آمده است: نیازی به انجام آزمایش کرونا برای ترامپ بعد از دیدارش با معاون رییس جمهور برزیل که به این ویروس مبتلاست، نیست.
دفتر رئیس‌جمهوری برزیل اعلام کرد، معاون رئیس‌جمهوری این کشور که اخیرا با "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار داشت، به بیماری کرونا مبتلا شده است.
تا کنون نتیجه آزمایش کرونای 52 نفر در برزیل مثبت اعلام شده اما گزارشی از مرگ در اثر ابتلا به این بیماری منتشر نشده است.

مرکز تفریحی «دیزنی لند» در ایالت کالیفرنیا تعطیل شد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، مرکز تفریحی «دیزنی لند» در ایالت کالیفرنیای آمریکا اعلام کرد به علت شیوع ویروس کرونا از روز شنبه تعطیل است.
 
کرونا، تئاتر مشهور برادوی را در نیویورک تعطیل کرد
تئاتر برادوی، یکی از بزرگترین جاذبه‌های توریستی نیویورک، می‌تواند قربانی بعدی ویروس کرونا باشد، زیرا آزمایش یک نفر در آن مثبت شده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، سفر اروپایی‌ها به آمریکا را ممنوع اعلام کرده است.
بیل دو بلازیو، شهردار نیویورک، روز پنجشنبه گفت که قصد دارد در 24 تا 48 ساعت آینده محدودیت‌های احتمالی دیگری برای نیویورکی‌ها وضع کند.
وی گفت: 62 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این شهر وجود دارد. اگر نمی‌توانم جلوی آن را بگیرم، نمی‌خواهم ببینم که تئاتر برادوی تاریک است و چراغ‌های آن خاموش است.
 
فرماندار ایالت نیویورک تجمعات بیش از 500 نفر را ممنوع کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرماندار ایالت نیویورک تجمعات بیش از 500 نفر را ممنوع کرد.
 
خشم مسافران آمریکایی بر سر تصمیم عجولانه ترامپ
چهره‌های عصبانی مسافران آمریکایی و تماس‌های سریع با اعضای خانواده هایشان درباره تصمیم عجولانه دونالد ترامپ در سالن خروجی فرودگاه آمستردام، جایی که آمریکایی‌ها مجبور به تهیه مجدد بلیط هستند، کاملا مشهود است. دونالد ترامپ خشم مسافر‌ها را بر انگیخته است. براساس این تصمیم از نیمه شب جمعه ورود اروپایی‌ها در آمریکا ممنوع اعلام شد.
یکی از مسافران آمریکایی می‌گوید: ما دیروز ساعت 6.30 بعد از ظهر به اینجا رسیدیم و اکنون دوباره اینجا در فرودگاه هستیم تا مخالف میل‌مان دوباره برگردیم.

جو بایدن: ویروس کرونا ضعف دولت ترامپ را برای شهروندان برملا کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، جو بایدن از نامزد‌های دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت ویروس کرونا ضعف دولت ترامپ را برای شهروندان برملا کرد.
 
پنس: در روزهای آتی آزمایش کرونا در حجم بالایی در آمریکا انجام می شود ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎
مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت در روز‌های آینده، آزمایش ویروس کرونا در حجم بسیار زیادی روی مردم آمریکا انجام خواهد شد.
ابتدا مجری پرسید: اجازه دهید با آنچه که دکتر آنتونی فاوشی (رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار) گفت شروع کنیم و یک بار برای همیشه تکلیف این مسئله را روشن کنیم. او گفت ویروس کرونا، بسیار مهلک‌تر از انفلوانزای فصلی است. آیا این حرف درستی است؟
پنس گفت: بله درست است. بنا به گفته همه کارشناسان حوزه سلامت در کارگروه ویژه مبارزه با کرونا، اگر به داده‌های جهانی نگاه کنیم این بیماری برای آمریکایی‌های جوان، بویژه افراد زیر 15 سال، تهدید جدی نیست. اما این ویروس برای افراد مسن‌تر که بیماری‌های زمینه‌ای دارند پیامد‌های بسیار جدی به دنبال دارد. یکی از دلایلی که رئیس جمهور در روز گذشته در اقدامی بی سابقه، تمامی سفر‌ها از مبدأ اروپا را ممنوع کرد همین است، درست مانند تصمیمی که در مورد چین در ماه ژانویه گرفته شد. ما از همه شهروندان آمریکایی که از اروپا باز می‌گردند می‌خواهیم که ظرف 14 روز خود را قرنطینه کنند. ما می‌خواهیم بر افراد آسیب پذیرتر تمرکز کنیم، اما ما همچنین می‌خواهیم اطمینان یابیم که ویروس کرونای بیشتری از اروپا وارد کشورمان نشود. ما همچنان بر تمرکز خود به ایالت‌های واشنگتن، نیویورک و بخش‌هایی از ایالت کالیفرنیا ادامه می‌دهیم. ما در این ایالت‌ها شاهد چیزی هستیم که کارشناسان حوزه سلامت آن را «شیوع اجتماع محور» می‌نامند.
مجری پرسید: اجازه دهید در مورد آزمایش ویروس کرونا صحبت کنیم. اگر آزمایش روی افراد صورت نگیرد نمی‌توان جلوی انتشار آن را گرفت. کره جنوبی که شیوع کرونا در آن تقریباً همزمان با آمریکا بود روزانه از 15 هزار نفر آزمایش کرونا می‌گیرد. کره جنوبی همچنین اعلام کرده است در مجموع از بیش از صد هزار نفر آزمایش کرونا گرفته است. شواهد نشان می‌دهد تعداد آزمایش‌ها در آمریکا با آمار کره جنوبی بسیار فاصله دارد. چرا اینگونه است؟
پنس گفت: از همان مراحل اولیه، ما به مسئله آزمایش پرداخته ایم. ما از طریق سازمان غذا و دارو، تغییراتی ایجاد کردیم که آزمایشگاه‌های ایالتی، وآزمایشگاه‌های بیمارستان‌های دانشگاه‌ها کار آزمایش را انجام دهند. الان هم خوشحالم که اعلام کنم همه آزمایشگاه‌ها در ایالت‌های مختلف آمریکا در حال حاضر ظرفیت گرفتن آزمایش از افراد را دارند. بسیاری از آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها این کار را انجام می‌دهند؛ دانشگاه واشنگتن در این زمینه فوق العاده عمل کرده است. ما ساعت به ساعت در تلاش هستیم که تعداد بیشتری را آزمایش کنیم. ما فکر می‌کنیم کلید این مسئله، آزمایشگاه‌های شرکتی هستند که کار تولید کیت‌های آزمایش را انجام می‌دهند. هفته گذشته رئیس جمهور این دستور را به آن‌ها داد. ما در روز‌های آینده، آزمایش ویروس کرونا را در حجمی بسیار زیاد روی مردم آمریکا انجام می‌دهیم.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بحران شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا در آمریکا ابتلا به ویروس کرونا رئیس جمهور آمریکا اعلام وضعیت اضطراری شیوع ویروس کرونا آزمایش ویروس کرونا رئیس جمهوری آمریکا ویروس کرونا انتخابات مقدماتی ویروس کرونا قرنطینه خانگی ایالت اوهایو شهردار نیویورک کیت های آزمایش ویروس کرونا ویروس کرونا برای مبارزه جنگ جهانی دوم آمریکا انجام آزمایش کرونا آزمایشگاه ها ریاست جمهوری مردم آمریکا روز پنجشنبه آمریکایی ها نشان می دهد دولت ترامپ رییس جمهور اعلام کرده نخست وزیر رقابت ها کاخ سفید هزار نفر جو بایدن مبتلا شد شده اند صد هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد بیشتر قربانیان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به شهر رفح در نوار غزه زنان و کودکان بوده‌اند و در صورت تشدید حملات رژیم اشغالگر به این باریکه، خطر کشتار غیرنظامیان و آوارگی مضاعف فلسطینی‌ها افزایش می‌یابد.

در بیانیه این نهاد حقوق بشری آمده است: «فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز مجموعه حملات اسرائیل علیه رفح در روزهای گذشته را محکوم کرد؛ حملاتی که بیشتر به کشته‌شدن زنان و کودکان منجر شده است. او بار دیگر نسبت به حمله‌ای تمام‌عیار علیه این منطقه هشدار داد، منطقه‌ای که ۱.۲ میلیون فلسطینی به‌اجبار به آن پناه آورده‌اند.»

بر اساس این بیانیه، چنین حمله‌ای تنها به کشتار بیشتر و آوارگی مضاعف منجر شده و جنایات بین‌المللی بیشتری به همراه خواهد داشت. بر اساس گزارش‌ها، در حملات رژیم صهیونیستی به رفح در ۱۹ و ۲۰ آوریل دست‌کم ۳۳ فلسطینی کشته شدند که ۲۲ تن از آن‌ها زن و کودک بودند.

تورک در این بیانیه گفت: «هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته یا مجروح می‌شود. آن‌ها بر اساس قوانین جنگی مصونیت دارند؛ اما در نهایت همین کودکان هستند که بهای این جنگ را پرداخت می‌کنند.»

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • تعداد قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر گذشت
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است