Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@18:41:04 GMT

ماهی حرایمی را تجربه کنید

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۷۳۲۱

ماهی حرایمی را تجربه کنید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تنها چیزی که برای تهیه ماهی حرایمی خوب نیاز دارید، انتخاب و خرید ماهی با کیفیت می‌باشد که می‌تواند سس لذیذ و خوشمزه غذا را خوب جذب گوشت خود کند.

این غذای معروف خطه لیبی است.

با ماهی قزل آلا هم امکان پخت هست.

ماهی قزل آلای حلقه شده سه عدد

مواد لازم برای سس:

روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری

سیر خرد شده ۱۲ حبه له شده و ریز خرد شده

فلفل تند قرمز خرد شده یک عدد (اگر غذای تند دوست ندارید از نصف فلفل استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

)

پودرفلفل دلمه‌ای شیرین (پاپریکا) آسیاب شده یک قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری

پودر زیره۱قاشق غذاخوری

نمک دریا نصف قاشق چایخوری

پودر فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چایخوری

آب جوش ۱ پیمانه

پیاز ریز ساتوری شده (اختیاری) ۱عدد

زردچوبه ۱/۴ قاشق چایخوری

جعفری ساتوری شده ۲ دسته کوچک

آرد گندم ۱ پیمانه قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماهی حرایمی:

۱) فلس ماهی را گرفته تیغ ماهی را در آورده و آن را از وسط نصف کنید. از قبل (حدود سه ساعت) در روغن زیتون و کمی پیاز خرد شده مزه دار کنید تا بوی زخم ماهی برود، ماهی موقع مزه دار شدن باید در یخچال نگهداری شود.

۲) روغن مایع را در یک تابه بزرگ و ارتفاع دار گرم کنید. اول پیاز را تفت داده تا نرم و شفاف شود و بعد سیر و فلفل تند را اضافه کرده یک دقیقه در روغن تفت دهید تا بوی آن بلند شود. حواستان باشد که رنگ سیر تغییر نکندو بعد زردچوبه را اضافه کرده ده ثانیه تفت دهید و بعد رب گوجه را اضافه کرده و ۳ تا ۴ دقیقه در حالی که مواد را مخلوط می‌کنید به تفت دادن ادامه دهید.

۳) فلفل قرمز شیرین، زیره و نمک را اضافه کرده، تفت دادن را یک دقیقه ادامه دهید. سپس آب را اضافه کرده مواد را کاملا مخلوط کنید.

۴) ماهی را آرد زده و جداگانه سرخ کنید. سس آماده شده را روی آن بریزید. توجه کنید که سس روی آن را بگیرد. در تابه را گذاشته و ۱۵ دقیقه روی شعله ملایم بگذارید.

۵) جعفری خرد شده را اضافه کنید. در تابه را گذاشته و بگذارید ۱۵ دقیقه دیگر روی شعله ملایم بماند.

این غذا با هر نوع ماهی، مخصوصا ماهی‌های جنوب مثل شیر ماهی و سنگسر بسیار خوشمزه می‌شود.

این خوراک را با نان یا برنج سرو کنید.

منبع: الکوثر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی غذای عربی اضافه کرده قاشق غذاخوری خرد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختراع ماده عجیبی که با ضربه زدن، سخت‌تر می‌شود

محققان دانشگاه کالیفرنیا از اختراع یک ماده نرم و انعطاف‌پذیر با «دوام تطبیقی» خبر داده‌اند؛ این ماده خاصیت ویژه‌ای دارد و در هنگام ضربه یا کشش محکم‌تر و سخت‌تر می‌شود. این ماده همچنین رسانای الکتریسیته است و در ساخت گجت‌های پوشیدنی یا حسگر‌های پزشکی می‌تواند کاربرد داشته باشد.

به گزارش دیجیاتو، براساس ارائه محققان در نشست بهار ۲۰۲۴ انجمن شیمی آمریکا، ایده ساخت این پلیمر جدید درواقع از خاصیت ترکیب نشاسته ذرت و آب الهام گرفته شده است. وقتی نشاسته ذرت و آب را به آرامی هم می‌زنید، قاشق به راحتی در آن حرکت می‌کند. اما اگر قاشق را بیرون بیاورید و سپس مخلوط را بکوبید، قاشق به سختی وارد محلول می‌شود و مثل ضربه‌زدن به یک سطح سخت می‌ماند. درواقع این دوغاب دوام تطبیقی دارد و بسته به نیروی وارده از حالت شکل‌پذیری به حالت جامد و محکم تغییر می‌کند. محققان درواقع از همین خاصیت برای ساخت یک ماده رسانای جامد استفاده کرده‌اند.

ساخت ماده‌ای که در اثر ضربه، مقاومت بیشتری پیدا می‌کند

برای ساخت چنین ماده‌ای محققان از چند پلمیر با خواص مختلف استفاده کردند. این پلیمر‌ها علاوه‌بر شکل‌پذیری و دوام تطبیقی باید رسانای جریان الکتریسیته نیز باشند. آن‌ها مولکول‌های بلند پلی (۲-اکریل‌آمیدو-۲-متیل‌پروپان سولفونیک اسید)، مولکول‌های کوتاه پلی‌آنیلین و یک ترکیب رسانای بسیار پربازده (PEDOT:PSS) را با هم مخلوط کردند.

ماده به‌دست‌آمده، علاوه‌بر آنکه در اثر ضربه شکل‌پذیری خود را تغییر می‌دهد، رسانای الکتریسیته است. به‌گفته محققان، انتخاب پلیمر‌هایی با بار مثبت و منفی، ماده‌ای با ساختار‌های فوق‌العاده کوچک ایجاد می‌کند. این ساختار‌ها شوک ناشی از ضربه را جذب می‌کنند، بدون اینکه کاملاً از هم جدا شوند؛ همچنین حالت مواد و رسانایی آن را نیز حفظ می‌کنند.

اگر بتوان این ماده را در مقیاس بیشتر تولید کرد، می‌توان انتظار داشت در صنایع مختلف کاربرد‌های زیادی داشته باشد. برای مثال در ساخت ساعت و گجت‌های هوشمند و حسگر‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • ببینید | غذا دادن به یک خرس غولپیکر توسط مرد روس با قاشق
  • طرز تهیه دمی گوجه اسپانیایی، یک غذای ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)
  • صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد
  • صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد
  • گواردیولا: چرا هالند و دی‌بروینه را تعویض کردم
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری
  • اختراع ماده عجیبی که با ضربه زدن، سخت‌تر می‌شود
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی