Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران- دو تصمیم ویژه نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح: رصد کل ملت ایران تا ۱۰ روز آینده ؛ شهرها تا ۲۴ ساعت آینده خلوت می‌شوند.   رئیس ستاد کل نیروزهای مسلح تاکید کرد: کمیته انتظامی امنیتی قرارگاه بهداشتی درمانی نیروهای مسلح به همراه وزارت کشور و استانداران روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها را با تصمیم ملی که اتخاذ می‌شود، انجام خواهد داد که این کار هم ظرف ۲۴ آینده انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز گذشته رهبر معظم انقلاب در فرمانی مهم به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خواستار تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی برای سازماندهی خدمات به مردم برای مقابله با کرونا و شیوع آن شدند.
رهبری در این حکم تاکید کردند؛ «این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حمله‌ی بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده می‌تواند جنبه‌ی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید.»
درپی دستور فرمانده کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا علیه السلام نیروهای مسلح (پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا) به ریاست سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد.
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح، سردار غلامرضا محرابی معاون اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح از جمله حاضرین در این جلسه بودند.
تصمیمات مهم قرارگاه بهداشتی و درمانی ستاد کل نیروهای مسلح
سردار سرلشکر سید محمدحسین باقری بعد از پایان نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سامانه نرم افزاری قدرتمندی در وزارت بهداشت طراحی شده است که با همکاری با سازمان بسیج اجرایی می‌شود و ظرف یک هفته تا ده روز آینده تمام مردم ایران از طریق فضای مجازی، تماس تلفنی و در صورت ضرورت با مراجعه مورد رصد قرار خواهند گرفت.
وی افزود: افراد مشکوک در این سامانه مشخص می‌شود و برای معاینات تکمیلی به مراکز مقدماتی معرفی خواهند شد و ما آمادگی داریم تا هر تعداد که مورد نیاز باشد، تا هزار درمانگاه ثابت و سیار به بخش کشوری کمک کنیم تا در این مراکز رصد و معاینات بالینی انجام شود.
تامین ماسک و لباس مخصوص کادر درمانی 
سردار باقری افزود: در بخش لجستیک نیز در بخش تامین ماسک تخصصی ان ۹۵ برای کادر بیمارستانی و همچنین سایر تجهیزات بیمارستانی و از جمله لباس، وزارت دفاع خط تولید مفصلی ایجاد کرده و توان تولید کیت تشخیص کرونا نیز ایجاد شده و در مورد ماسک معمولی هم به میزانی که اعلام شده از طریق وزارت دفاع و همچین بسیج اصناف سازماندهی شده است و در آینده‌ای نزدیک این کار توسعه خواهد یافت.
فراخوان برای جذب دانشجویان پزشکی، سربازان متخصص و بازنشستگان
رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در بخش تامین کادر درمانی نیز که از جمله مشکلات اساسی ماست و با توجه به این که کادر درمانی اکثر بیمارستان‌ها در مدت بیست و چند روز گذشته خسته هستند، سازماندهی کردیم که عزیزان بسیجی ما و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و علاقه‌مند و داوطلب و همچنین سربازان متخصص رشته‌های مرتبط و بازنشستگان و سایر اقشار سابقه دار و متخصص به کارگیری شوند و افرادی که نیاز به آموزش تکمیلی دارند نیز دوره یک هفته‌ای آموزش ببینند تا در خدمت پرستاران باشند.
خیابان ها، جاده ها و فروشگاه ها خلوت می شوند
سردار باقری گفت: همچنین کمیته انتظامی امنیتی قرارگاه بهداشتی درمانی نیروهای مسلح به همراه وزارت کشور و استانداران روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها را با تصمیم ملی که اتخاذ می‌شود، انجام خواهد داد که این کار هم ظرف ۲۴ آینده انجام خواهد شد.
وی افزود: از مردم درخواست می‌کنیم به توصیه‌ها و درخواست‌های وزارت بهداشت عمل کنیم تا زنجیره انتقال این بیماری قطع شود و انتظاری که در حکم فرمانده کل قوا نیز وجود داشت این بود که راه‌های اساسی از جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری اتخاذ شود که در جلسه امروز تصمیمات مهمی گرفته شد و امیدواریم با اجرایی شدن این تصمیمات جلوی شیوع بیشتر بیماری گرفته شود.
وی افزود: هر انتظاری که وزارت بهداشت دارد و در بخش کشوری توانمندی لازم برای آن وجود نداشته باشد، اعلام کند تا ما به کمک آن بیاییم و امیدواریم این اتفاق بیفتد که با همکاری همه بخش‌ها زنجیره این بیماری قطع شود.
ارائه ظرفیت بیمارستانی نیروهای مسلح به بیماران کرونایی سردار باقری همچنین بعد از پایان نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح افزود: قرارگاه بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری مردم زنجیره بیماری انتقال بیماری کرونا را قطع می‌کند و امیدواریم که جلوی شیوع بیشتر این بیماری هر چه سریعتر گرفته شود
وی افزود: از همان روز اول که این ویروس پیدا شد قرارگاه نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا در ستاد کل و با حضور نیروهای مسلح، ارتش و سپاه نیروی انتظامی و وزارت دفاع تشکیل شد و با امر شب گذشته فرمانده معظم کل قوا سطح قرارگاه به عالی‌ترین سطح نیروهای مسلح ارتقا یافت و امروز اولین جلسه آن با حضور فرماندهان نیروهای مسلح، وزیر دفاع و دکتر جمشیدی نماینده وزیر بهداشت برگزار شد.
امکانات بیمارستانی نیروهای مسلح در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد
وی افزود: علاوه بر تصمیمات متعدد و ۱۰ دستورالعمل اجرایی گذشته امروز تصمیمات مهم و اساسی خوبی اتخاذ شد و نیروهای مسلح هم اکنون در مسئله بهداشت محیط در اکثر شهرهای کشور فعال هستند و از جمله در بخش درمان، ۲ هزار تخت از مجموع ۶ هزار تخت بیمارستانی نیروهای مسلح در اختیار بیماران کرونایی یا مشکوک به آن قرار گرفته است و برای در اختیار قراردادن ۷۰ درصد این ظرفیت به وزارت بهداشت اعلام آمادگی کردیم در حالی که این میزان در بخش کشوری یعنی بیمارستان‌های دولتی، تامین اجتماعی و خصوصی تقریبا ۸ درصد است.  
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در بخش استراحت گاه‌های قبل و بعد بیمارستانی نیز دوستان وزارت بهداشت تقاضای اختصاص ۱۰ هزار تخت را داشتند که همه آن را برعهده گرفتیم و ۴ هزار تخت آن آماده و فعال شده که البته همه آن مورد استفاده قرار نگرفته است و ظرفیت خالی در این بخش وجود دارد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کرونا کرونا ویروس قرارگاه بهداشتی نیروهای مسلح فرمانده ستاد مقابله با کرونا قرنطینه نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی ستاد کل نیروهای مسلح درمانی نیروهای مسلح وزارت بهداشت رئیس ستاد کل انجام خواهد فرمانده کل فروشگاه ها هزار تخت جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا در هرمزگان، غلامعلی جاودان شامگاه ۲۷ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق اعلام هواشناسی احتمال بارش باران همراه با رعد و برق  وزش باد شدید در استان وجود دارد به تمامی مراکز بهداشتی درمانی استان اعلام گردید تا تمهیدات لازم را انجام دهند.

وی افزود: در همین راستا در شبکه‌های بهداشت و درمان، معاونت ها و بیمارستان‌ها جلسات کمیته مدیریت بحران برگزار و نیازهای هر مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر لزوم شناسایی مادران باردار و پرخطر و اسکان آنها در مناطق امن و نزدیک به مراکز درمانی، گفت: تمهیدات لازم در راستای خدمت رسانی به مردم به ویژه مادران باردار، کودکان و سالمندان، تامین تجهیزات دارویی و درمانی، تامین نیروی انسانی متبحر و متخصص اندیشیده و مراکز اورژانس ۱۱۵، مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها در آماده باش کامل باشند.

جاودان بر لغو مرخصی‌ها در همه سطوح اجرایی تاکید کرد و افزود: لازم است تمامی اعضای ستاد آماده‌باش را به زیرمجموعه اعلام و تا سه رده جانشین را تعیین و معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است
  • معابر تهران خلوت و روان است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر نقش سازمان بهداشت جهانی برای کمک به غزه