Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مازندران از شهروندان استان خواست تا با کاهش تردد بین شهری به موفقیت بیشتر تصمیمات و اقدامات محدود کننده رسمی و غیررسمی برای قطع زنجیره شیوع کرونا در استان کمک کنند.

احمد حسین زادگان روز جمعه در نشست کارگروه پدافند زیستی مقابله با کرونا استان در ساری با اشاره به اقدامات خودجوشی مردمی مانند " پویش نه به سفر به شمال " ،" نه به چهارشنبه آخر سال " و " نه به پنجشنبه آخر سال " و دیگر اقدامات کنترلی ، گفت : موفقیت این گونه اقدمات و پویش ها با کاهش تردد بین شهری در مازندران بیشتر خواهد شد و تمامی شهروندان باید این موضوع را به صورت جدی مدنظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد : باید بر ترددهای بین شهری در روزهای باقی مانده از سال نیز نظارت بیشتری صورت گیرد تا بتوان آن را کاهش داد و به حداقل ممکن رساند.

استاندار مازندران گفت : اجرای دقیق و منظم نظارت بر بازار ، جلوگیری از شکل گیری اجتماعات، توجه به ضدعفونی اماکن عمومی و خدماتی و کاهش تردد بین شهری می تواند تا حد زیادی به قطع زنجیزه انتقال ویروس کمک کند.

نظارت بر اجرای مصوبات


حسین زادگان همچنین در این نشست  بر ضرورت تامین اقلام دارویی و بهداشتی مراکز درمانی استان تاکید کرد و افزود : اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه باید با جدیت دنبال شود تا مردم انگیزه لازم برای همکاری داشتهباشند.

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین بر ضرورت رصد و شناسایی کانون ویروس کرونا در استان تاکید کرد.

حسین زادگان گفت : قرنطینه مسافران مشکوک به ویروس کرونا به مدت ۱۴ روز و دریافت هزینه های قرنطینه از مسافران مشکوک به صورت جدی در استان پیگیری می شود و مسافرانی که نخواهند این هزینه را بپردازند باید به استان های مبدا بازگردانده شوند.

استاندارمازندران گفت : تمام مصوبات کارگروه پدافند زیستی مقابله با کرونا برای دستگاههای دولتی و غیر دولتی و سایر دوایر الزمی است و قرارگاه پدافند زیستی در استان بر عملکرد دستگاهها در اجرا نظارت خواهد کرد.
حسین زادگان اظهارداشت : هیچ گونه کم کاری مدیران دستگاههای اجرایی در اجرای مصوبات کارگروه پدافند زیستی مقابله با کرونا در سطح استانی و ملی قابل پذیرش نخواهد بود و با دستگاههای متخلف برخورد خواهد شد.
وی اضافه کرد : مصوبات این کارگروه با سلامت مردم استان گره خورده و به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست و دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی و تمام دوایری که وظیفه مند هستند ، باید این مصوبات را به طور کامل اجرا کنند.


قدردانی از درمانگران


نماینده عالی دولت در مازندران همچنین در این نشست از درمانگران استان به عنوان سربازان خط مقدم مقابله با بیماری کرونا تقدیر کرد.

حسین زادگان که از روزهای اول شیوع کرونا با انتشار فایل تصویری و گاهی به صورت حضوری از درمانگران در مراکز درمانی مقابله با کرونا تلاش می کنند، قدردانی کرد، گفت : باید قدردانی از کادر درمانی در سطح استانی نیز با فروکش کردن ویروس کرونا عملیاتی شود و در سطح ملی نیز بزودی این کار انجام خواهد شد.
در مازندران تاکنون حدود یک هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و افزون بر یک هزار و ۲۲۶ نفر بیمار مشکوک در مراکز درمانی تحت درمان قرار دارند و حدود ۶۰۰ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند./ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کاهش تردد بین شهری مقابله با کرونا پدافند زیستی حسین زادگان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از هزار امامزاده و اماکن متبرکه مازندران مقصد گردشگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان‌های تنکابن رامسر و عباس آباد در فرمانداری شهرستان تنکابن، :بر باز بودن مساجد در ماه مبارک تاکید کرد و گفت: برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی و شناساندن چهره‌های فرهنگی و انقلابی جهت معرفی فرهنگ منطقه بسیار تاثیرگذار می‌باشد.  

 قاسم عزیززاده گرجی ضمن تشکر از فرمانداران، بخشداران و اعضای هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی در انتخابات برای زمینه سازی حضور حماسی مردم شریف این منطقه افزود: به تناسب شرایط و اقتضای زمان توانستیم ۴ راهبرد ارائه شده توسط رهبر معظم انقلاب برای انتخابات را در سطح استان مازندران محقق نمائیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران به تاکید استاندار محترم در خصوص اولویت‌دار بودن خدمت رسانی به دورترین نقاط استان اشاره کرد و گفت: ما باید در خدمت مردم باشیم و مشکلات آنها را حل نماییم و در جهت کم شدن فاصله بین مسئولین و مردم بکوشیم.

گرجی همچنین به پویش اعلام شده در سطح کشور با عنوان شهر من روزه دار است اشاره و بیان کرد: خوشبختانه این بخش مورد استقبال واقع شده و زمینه لازم در جهت تبلیغات محیطی انجام شده.

وی در خصوص جمع آوری زباله و پاکسازی جاده‌های بین شهری اظهار کرد: الحمدلله این اقدامات نسبت به گذشته بهتر شده، ولی نباید بگذاریم همین مقدار اندک باقی مانده زحمات زیاد دوستان را کمرنگ کند.

این مسئول به اهمیت ضرورت مدیریت تنظیم بازار توسط فرمانداران اشاره کرد و افزود: مسئولین باید حضور میدانی و نظارت مستمر به صورت هدفمند داشته و شیوه‌های تاثیرگذار این موضوع را دنبال نمایند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی سوانح جاده‌ای در استان همدان 
  • توسعه شبکه کاسبان امین در قم
  • بیش از هزار امامزاده و اماکن متبرکه مازندران مقصد گردشگری
  • رتبه سوم مازندران در سالمندی
  • طرح بوستان بزرگ زندگی نیازمند عزم جدی و بهره برداری تا پایان شورای ششم
  • ترافیک سنگین، جاده چالوس و تهران-شمال را یک‌طرفه کرد
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • ثبت ۳۴۰ میلون تردد جاده ای/ مازندران بیشترین مقصد مسافران نوروزی
  • مقدماتی انتخابی فوتبال جام جهانی ۲۰۲۶؛ ترکمنستان ۰ - ایران ۱
  • آمار جالب کنعانی زادگان در شب تولد سی سالگی اش