Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده وزیر بهداشت در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا گفت: اگر مردم قرنطینه خانگی و محدودیت در رفت و آمد را جدی نگیرند اوضاع کشور ‌وخیم‌تر می‌شود‌. ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ایرج حریرچی امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های شهرستان رشت در جمع خبرنگاران از کاهش سیر صعودی بیماری کرونا در گیلان خبر داد و اظهار داشت: گیلان یکی از استان‌های آلوده به ویروس کرونا است و مردم استان باید برای مهار این بیماری قرنطینه خانگی را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده وزیر بهداشت در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: ویروس آنفلوآنزا با افزایش دمای هوا کم می‌شود اما هنوز این موضوع برای ویروس کرونا به اثبات نرسیده و مشخص نیست که با گرم شدن هوا چه اتفاقی در روند این بیماری را شاهد باشیم. 

معاون وزیر بهداشت و درمان از مردم خواست که دید و بازدید عید را کاهش دهند و تصریح کرد: با همراهی مردم می‌توانیم تا اواخر فروردین سال آینده میزان شیوع این بیماری در کشور را کاهش دهیم اما تا هفته نخست فروردین روند ویروس کرونا سیر صعودی دارد. 

ویروس کرونا در کمین کارکنان کارگزاری‌هاتعلیق مذاکرات پسا برگزیت به دلیل شیوع ویروس کروناتسهیلات شهرداری تهران برای جبران خسارت برخی از مراکز در پی شیوع ویروس کرونا

وی با اشاره به اینکه اگر مردم قرنطینه خانگی و محدودیت در رفت و آمد را جدی نگیرند اوضاع کشور از حیث شیوع ویروس کرونا وخیم‌تر می‌شود عنوان کرد: اگر مردم به توصیه‌ها بی‌توجهی کنند و دستورات مراقبتی را جدی نگیرند تا اردیبهشت و حتی خرداد سال آینده درگیر این ویروس خواهیم بود.

نماینده وزیر بهداشت در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا افزود: یکی از عوامل مهم در کنترل بیماری کرونا آگاه‌سازی مردم و جامعه است که رسانه‌ها در تحقق این موضوع نقش مهمی بر عهده دارند و در گیلان 25 هزار دقیقه برنامه برای اطلاع‌رسانی به مردم ساخته شد که نتایج مثبتی نیز در بر داشت.

حریرچی با بیان اینکه در صورت همکاری مردم با مسئولان وزارت بهداشت و عمل به توصیه‌ها احتمالا در هفته نخست فروردین سال آینده سیر صعودی کرونا در کشور کنترل شود اظهار داشت: باید مردم را قانع کنیم که همراهی آنها با مسئولان بهداشتی و درمانی در ریشه‌کنی این ویروس بسیار مهم است.

به گزارش تسنیم، ایرج حریرچی امروز به همراه مسئولان استانی و فرمانده سپاه قدس گیلان از بیمارستان‌ رازی رشت و بیمارستان سیار راه‌اندازی شده در این شهر بازدید کرد و در جریان روند درمان بیماران کرونایی در گیلان قرار گرفت.

انتهای پیام/613/ش

R7877/P1336/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرنطینه خانگی جدی نگیرند وزیر بهداشت ویروس کرونا اگر مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمدباقر مهبودی با بیان اینکه احتمال انتقال این بیماری در هنگام ذبح دام نیز وجود دارد افزود: این بیماری، یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که ناقل آن کنه است.

وی گفت: به دلیل افزایش فعالیت کنه‌ها در فصول بهار و تابستان، خطر آلوده شدن دام‌ها به این ویروس و در نتیجه احتمال ابتلای انسان به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزایش می‌یابد.

مهبودی با تأکید بر اینکه کشتار دام‌ها، حتی دام‌های اهدایی توسط خیرین و نذورات باید در کشتارگاه و با رعایت مسائل بهداشتی انجام شود افزود: در زمان ذبح دام و تماس با لاشه آن و همچنین در زمان قطعه‌قطعه کردن گوشت، از وسایل حفاظت فردی بخصوص دستکش استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه انجماد گوشت بلافاصله بعد از ذبح، ویروس را از بین نمی‌برد، افزود: لاشه دام تازه ذبح‌شده باید حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شود تا ویروس‌های احتمالی موجود در آن از بین برود.

کارشناس بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هشدار داد: در سفر به مناطق روستایی، از تماس با دام‌ها خودداری شود و همچنین از جدا کردن کنه‌ها از روی پوست دام‌ها و له کردن آنها با دست خودداری شود.

دیگر خبرها

  • زلنسکی: اوضاع در دونتسک وخیم است
  • تاکید وزارت بهداشت بر سبوس دار کردن «نان»
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
  • دلیل تاکید وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» چیست؟
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت
  • واکنش معاون امنیتی وزیر کشور به یک پیامک جعلی؛ رژیم صهیونیستی دست به هر اقدامی می زند
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر