Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@17:39:59 GMT

وضعیت مطلوب مزارع گندم در سال زراعی جدید

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۴۹۰۶۸

وضعیت مطلوب مزارع گندم در سال زراعی جدید

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به بارندگی های اخیر در تمامی استان های کشور، وضعیت مزارع گندم‌ مطلوب است.

 

به گزارش پول نیوز، عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران وضعیت مزارع گندم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به بارندگی های اخیر در تمامی استان های کشور و وضعیت سبز مزارع پیش بینی ما این است که برای سال آینده گندم مورد نیاز از تولید داخل تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود شرایط مساعد مزارع و راندمان تولید، در صورت تامین به موقع کود سرک احتمال افزایش تولید گندم وجود دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه مشکل تامین کود مورد نیاز کشاورزان مرتفع نشده است، بیان کرد: با توجه به آغاز فصل داشت گندم، درخواست تولیدکنندگان این بوده که تولید صنایع پتروشیمی کشور بیشتر روی کود اوره متمرکز شود و کودهایی که به منظور صادرات در گمرکات انبار شده وارد بازار داخل شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون تنها ۲۰ درصد کود سرک مورد نیاز کشاورزان تامین شده است، گفت: براین اساس شرایط صادرات این کودها فعلا مهیا نیست، به همین دلیل خواهان این هستیم که محموله های مانده در گمرکات در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

نیازی به واردات گندم نداریم

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، بیان کرد: با توجه به سطح زیر کشت و راندمان تولید، سال آینده به شرط تامین کود سرک مورد نیاز، پرداخت نقدی و به موقع خرید با نرخ مورد رضایت کشاورزان نداریم، در غیر این صورت مشکلات خرید همانند سال گذشته ادامه دار خواهد شد.

هاشمی در پایان درباره آخرین پیگیری ها پیرامون قیمت خرید تضمینی گندم تصریح کرد: با وجود پیگیری های مکرر از سازمان بازرسی، قوه قضاییه، مجلس و شورای اقتصاد تا کنون نرخ خرید تضمینی گندم اصلاح نشده است که بنابر وعده نمایندگان مجلس انتظار می رود در بودجه سال ۹۹ نرخ خرید تضمینی افزایش یابد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بنیاد ملی گندمکاران مزارع گندم کشاورزان واردات گندم مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۷۰  هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان ۱۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • برداشت گندم از مزارع مهران