Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایزدی گفت: دولت آمریکا اعلام کرده است که از روز دوشنبه آمار رسمی را اعلام نمی کند که یکی از دلالیش این است که بیماری کرونا درآمریکا شدت گرفته است. فؤاد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل در خصوص هزینه بالای تست کرونا در آمریکا به خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: با فراگیر شدن بیماری کرونا در آمریکا مردم این کشور با دو مشکل عمده روبه رو هستند یکی اینکه تعداد زیادی از مردم آمریکا بیمه ندارند و به علت نداشتن بیمه اگر بخواهند تست کرونا بدهند باید هزینه آن را شخصا پرداخت کنن که حدود 1300دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنهای که بیمه دارند نیز مشکل انجام تست کرونا را دارند چرا که سیستم بیمه آمریکا به این شکل است که شخص بیمه شونده باید سالانه 2000دلار هزینه بیمه را از جیب خودش پرداخت کند و بعد از آن بیمه هزینه های درمانی آن را پرداخت می کند و از این جهت برای افرادی هم که بیمه دارند باید 1300دلار را پرداختن کنند با اینکه بیمه هم دارند و این مشکل ایجاد می کند.

ایزدی ادامه داد: 40درصد مردم آمریکا اگر یک هزینه غیرمترقبه به عنوان مثال 400دلاری برای آنها پیش بیاید نمی توانند پرداخت کنند عدد1300دلار برای انجام تست کرونا عدی بالای است برای مردم آمریکا و نمی توانند آن را پرداخت کنند.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: در این حالت اگر فرد تسست بدهد و نتیچه آن مثبت باشد باید هزینه قرنطینه را که 4000دلار است را خودش پرداخت کند.

وی تصریح کرد: دولت ترامپ اعلام کرده که میخواهد کاری کند که هزینه ها و مشکلات مالی مربوط به بیماری کرونا را پوشش دهد اما سی ان ان یک گزاشی را تهیه کرده بود که نشان می دهد اینها بیشتر شعار است تا عمل و قول هایی که تا کنون داده اند هیچکدام محقق نشده است.

 ۷۹ درصد آمریکایی‌ها فاقد مرخصی استعلاجی هستند  

فؤاد ایزدی ادامه داد: درصد قابل توجه ای از مردم آمریکا مرخصی استعلاجی ندارند سیستم استخدام در آمریکا به این شکل است که اگر کسی مریض شود و سرکار نرود حقوق ندارد، در صنعت غذایی آمریکا 79درصد از کارکنان مرخصی استعلاجی ندارند به خاطر اهمیت شبکه صنایع غذایی آمریکا اگر شخصی مریض باشد و سرکار بیایید باعث رشد این بیماری شده است.

آمریکا اعلام رسمی آمار کرونا را ممنوع کرده است  

کارشناس مسائل سیاسی افزود: کیت تشخیص بیماری کرونا به اندازه کافی در آمریکا وجود ندارد و آماری که اعلام می کنند تخمینی است از تعدادی که به این ویروس مبتلا شده اند و از طرفی نیز دولت آمریکا اعلام کرده است که از روز دوشنبه آمار رسمی را اعلام نمی کند که یکی از دلالیش این است که بیماری کرونا درآمریکا شدت گرفته است.


ایزدی در مقایسه بین ایران و آمریکا در خصوص هزینه بالای تست کرونا برای افراد جامعه گفت: ایران از همان ابتدا اعلام کرد که هزینه تست و درمان کرونا برای مردم رایگان است چه افرادی که بیمه داشته باشد یا نداشته باشد که در ایران خیلی ها بر خلاف آمریکا بیمه و مرخصی استعلاجی دارند و اگر هم بیمه نداشته باشند با مدارک پزشکی سازمان تامین اجتماعی غرامت آنها را پرداخت می کند، از این جهت این امکان برای ایرانی ها وجود دارد که اگر مریض شدن سرکار نروند ولی این انتخاب برای بسیاری  از مردم آمریکا وجود ندارد.
 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بیماری کرونا مرخصی استعلاجی آمریکا اعلام مردم آمریکا تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران باقری لنکرانی، در نامه‌ای به سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، عنوان داشت: ضمن تشکر از مساعی جنابعالی در ارتقای خدمات سلامت کشور از جمله اصلاح دستورالعمل ارائه خدمات مختلف نظیر کولونوسکوپی، همانگونه که مستحضرید تعرفه‌های پروسیجرها همچون آندوسکوپی و کولونوسکوپی حتی با لحاظ کردن هر دو بخش فنی و حرفه‌ای، در حال حاضر کفاف هزینه‌های نگهداشت و استهلاک این دستگاه‌ها را نمی‌دهد.

در این شرایط، تحمیل هزینه‌های اضافه‌تر به واحدهای ارائه خدمت چه در بخش دولتی و چه خصوصی، برای خدماتی که برای حفظ کیفیت درمان و ایمنی بیماران ضروری هستند و در تعرفه‌های مزبور نه در جز فنی و نه در حرفه‌ای لحاظ نمی‌شوند، باعث فشار مضاعف مالی هم به ارائه کنندگان خدمت و هم بیماران گردیده است.

از جمله خدمات ضروری که در کنار پروسیجرها ارائه می‌شود می‌توان به مواردی همچون پالس اکسی متری، رگ گیری، تزریق سرم و دارو، بررسی وضعیت بیمار، مشاوره قبل و بعد از پروسیجر و…، اشاره نمود.

از طرف دیگر برخی از تجهیزات مصرفی آندوسکوپی و کولونوسکوپی که غیر سرمایه‌ای و یکبار مصرف هستند و بعضاً تهیه آنها برای بیماران امکان پذیر نیست و لزوماً توسط مراکز درمانی، بیمارستان، کلینیک و یا توسط پزشکان در مطب شخصی تهیه می‌شوند که از مهم‌ترین این موارد می‌توان به لوازم مصرفی همچون پنس بیوپسی، سوزن اسکلروتراپی، هموکلیپس، اسنیر، تهیه وسایل ضد عفونی، دهانی، کیت اپرئاز لباس بیمار، داروهای لازم سدیشن و…، نام برد که در حال حاضر با چالش تقبل هزینه توسط بیمه‌ها در برخی از استان‌ها روبرو شده است. حتی برخی از خدمات که دارای تعرفه هستند بعضاً توسط سازمان‌های بیمه گر در صورتحساب‌های ارسالی مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند و باعث تضییع حقوق بیماران و ارائه کنندگان خدمت می‌شود که به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

۱- ویزیت بیمار قبل و بعد از پروسیجر و مشاوره پزشکی

۲- کد ۹۶۰۱۸۰ اکسیژن تراپی با نازال یا ماسک

۳- کد ۹۶۰۰۱۰ پایش و ارزیابی مثل فشار گرفتن. کنترل علائم حیاتی و پالس اکسی متری

۴- کد ۹۶۰۱۵۵ برای رگ گرفتن

۵- کد ۹۶۰۱۷۰ برای تزریق هر داروی وریدی

۶- لیست وسایل مصرفی یکبار مصرف ویژه هر بیمار

با توجه به موارد فوق، از جنابعالی درخواست می‌شود ضمن اعلام این موارد به معاونین درمان دانشگاه علوم پزشکی، بیمه‌های پایه و تکمیلی، تاکید گردد که موارد اعلامی مازاد بر تعرفه اندوسکوپی و کلونوسکوپی بوده و در صورت ارائه خدمت و تهیه وسایل مزبور با درج در صورتحساب بیماران، قابل پرداخت از طرف بیمه‌ها هستند.

امید است با تاکید و پیگیری جنابعالی، وضعیت ناهماهنگ فعلی که در برخی از استان‌ها باعث برخورد بین بیماران، بیمه‌ها و ارائه کنندگان خدمت گردیده است و بر کیفیت خدمات و ایمنی آنها تأثیر گذار بوده، به سرعت حل شود.

کد خبر 6082366 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ حق انتخاب با مشتری است سامانه خودنویس یا مشاور املاک؟
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر رسید
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ با سامانه خودنویس هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر می‌رسد
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد