Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  ابراهیم درستی، نائب رییس اتاق اصناف در برنامه ۱۸:۳۰ شبکه خبر در واکنش به اختصاص بسته حمایتی به کسب و کارها اطهار کرد: بسیاری از کسب و کارها آسیب زیادی را متحمل شده اند چرا که در پایان سال روی فروش عید حساب باز کرده بودند.

وی افزود: از دولت نمی خواهیم ۱۰۰ درصد به ما کمک کند حداقل به نیمی از ضرر و زیان ها کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با اشاره به اعطای وام های کم بهره اصاره کرد و گفت: طرحی که دولت برای حمایت از اقشار در میش گرفته است خوب است، البته معتقدم که بیشتر به وام ۴ درصد ارایه شود.

درستی بیان کرد: امیدواریم در بحث امور مالیاتی هم به مدت ۶ ماه کسب و کارها را حمایت کنند.هم اکنون بالغ بر ۳۰ میلیون نفر با ۳ میلیون واحد صنفی در حال فعالیت هستند.

درستی به ابهام جزییات بسته حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیر اشاره کرد و گفت: شناسایی افراد تحت حمایت این بسته های معیشتی تا روز یکشنبه که اصناف با دولت جلسه مشترک دارد ممکن است مشخص شود.

درآمدی حاصل نشود مالیاتی هم وضع نخواهد شد

محمود علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی در شبکه خبر بیان کرد: در ماده ۱۸۶ برای تمدید و تجدید پروانه کسب نیاز به پرداخت در امور مالیاتی وجود ندارد.

وی افزود: افرادی کا قصد شروع کسب و کاری را دارند فاقد بدهی هستند اما اگر فردی بخواهد تغییر پروانه دهد در دست بررسی است.  برای تمدید و تجدید پروانه کسب تا تاریخ ۳۱ خرداد نیاز به استعلام وجود ندارد.

این مقام مسیول بیان کرد: سررسید مالیات ارزش افزوده را تا ۳۱ اردیبهشت تمدید کردیم. بخشودگی های جرائم که تا پایان اسفند ماه را نیز تمدید کردیم.

علیزاده گفت: همچنین تا ۳۱ فروردین هم جلسات حل اختلاف برگزار نخواهد شد. معاون سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این سوال که برای در آمدها و مالیات بر درآمدها چه فکری شده است؟ گفت: پیشنهاداتی را به دولت ارایه کردیم. قطعا اگر درآمدی حاصل نشود مالیاتی هم وضع نمی شود.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بسته حمایتی اقتصاد ایران امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۴۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات واریز یارانه غذایی مادران ؛ طرح یسنا کشوری شد

به گزارش همشهری آنلاین، طرح یسنا با هدف کمک به امنیت غذایی مادران دارای فرزند زیر دو سال، از سال گذشته برای حدود ۲۴ هزار مادر واجد شرایط در دهک اول درآمدی اجرا شد و دامنه ا=آن از ۸ استان کم برخوردار شامل کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، گلستان، فارس، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرمزگان فراتر نرفت، اما حالا، آن‌گونه که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده، این طرح به‌صورت سراسری و برای سه دهک کم‌درآمد اجرایی شده

تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.

آمارهای ارائه شده از سوی وزیر کار حاکی از این است که در فاز کشوری طرح یسنا ۹۳۵ هزار و ۷۲۴ نفر در خانواده‌های سه دهک کم‌درآمد که مادران دارای فرزند زیر ۲ سال در آنها حضور دارند، از یارانه ۶۰۰ هزار تومانی خانوار بهره‌مندی می‌شوند.

پیش‌ازاین سه مرحله تأمین اعتبار طرح یسنا برای دهک اول درآمدی در ۸ استان و به ازای هر مادر ۴۰۰ هزار تومان انجام شده بود و در طرح جدید، این یارانه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی در سه دهک به‌صورت کشوری انجام می‌شود و خانوارهای مشمول می‌توانند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی‌شده در سبد غذایی مورد تأیید وزارت بهداشت، شامل لبنیات، پروتئین، حبوبات، روغن، غلات، مغزی جات، میوه‌جات و سبزی‌ها و بسته بهداشتی شامل پوشک، شامپو، صابون و شوینده‌های بهداشتی برای کودک و مادر تا مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان به‌صورت رایگان خرید کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: برای خانوارهای مشمول یارانه مادران دارای کودک شیرخوار که مشمول طرح یسنا هستند، پیامک ارسال می‌شود و اعتبار این طرح در حساب سرپرست خانوار مشمول شارژ شده که در قالب طرح کالابرگ قابل‌استفاده است.

همچنین خانوارها می‌توانند با کد ملی سرپرست خانوار و سیم‌کارت به نام او وارد برنامه کاربردی «شما» شوند و ضمن اطلاع از وضعیت مشمول بودن یا نبودن، از میزان اعتبار باقی‌مانده در حساب و نام و نشانی فروشگاه‌های نزدیک خود مطلع شوند.

بر اساس ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است با معرفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان، مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال را که بر اساس آزمون وسع، نیازمند حمایت هستند، شناسایی کرده و خدمات سبد تغذیه رایگان و بسته بهداشتی رایگان را ماهانه به آنها اختصاص دهد.

کد خبر 845568 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها يارانه معيشتي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی یارانه

دیگر خبرها

  • مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان تمدید شد
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک، به بسته حمایتی رژیم صهیونیستی و اوکراین اضافه می‌شود
  • جزئیات واریز یارانه غذایی مادران ؛ طرح یسنا کشوری شد
  • اهدا بسته حمایتی ویژه به این خانوار‌ها / واریزی جدید ۶۰۰ هزار تومانی ماهانه برای این دهک‌ها
  • واریز مزایای رفاهی ماهیانه ۵۰۰ هزار تومانی برای این بیمه شدگان / خبر مهم برای دارندگان تامین اجتماعی
  • اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله به ایران را متوقف کرد
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است