Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-29@11:34:28 GMT

نهمین پیروزی از دهمین بازی، لورکوزن حریف می‌طلبد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۰۰۰۱

نهمین پیروزی از دهمین بازی، لورکوزن حریف می‌طلبد

تیم فوتبال لورکوزن توانست در گلاسکو در مقابل شاگردان جرارد به یک پیروزی باارزش دست یابد تا همچنان روند موفقیت‌های این تیم ادامه داشته باشد.

به گزارش "ورزش سه"، در حساس‌ترین دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا تیم فوتبال لورکوزن در ادامه موفقیت‌های متوالی این بار توانست گلاسکو رنجرز را در خانه خودش با نتیجه 3 بر 1 شکست دهند تا گام بلندی برای صعود به جمع 8 تیم پایانی لیگی اروپا بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دروازه‌بان فنلاندی لورکوزن مرد اول نبرد گلاسکو
بایر لورکوزن به لطف یک نمایش بسیار مسلط و با برنامه در طی نود دقیقه در مصاف با رنجرز و البته استفاده درست از موقعیت‌هایشان حالا در موقعیت بسیار خوبی برای صعود به جمع 8 تیم پایانی لیگ اروپا قرارداد. البته دراین‌بین بیشتر از هرکسی باید مدیون درخشش دروازه‌بانشان لوکاس هاردکی فنلاندی هم باشند که نقش بارزی را در پیروزی 3 بر 1 نیمش مقابل گلاسکو رنجرز اسکاتلند ایفا کرد.
سرمربی لورکوزن، پیتر بوش بعد از پیروزی 4-0 مقابل آینتراخت فرانکفورت، سه تغییر در ترکیب ایجاد کرد: سون بنر (آسیب رباط داخلی)، باومگا رتلینگر و پائولینیو جای خودشان را به‌: دروگوویچ، تاه و دمیربای دادند تا بوش نشان دهد همچنان به سیستم چرخشی خود وفادار است.

میهمانان باتجربه، رنجرز را که توسط اسطوره لیورپول، استیون جرارد هدایت‌شده بود را وادار کرد که از ابتدا مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد تا جاییکه در بعضی از دقایق بازی در نیمه اول رنجرز بیش از 80 درصد از مالکیت توپ را بر عهد داشت. در آن دقایق لورکوزن جز دو شوت "کریم بالعربی" در دقایق 2 و 9 نتوانست به دروازه میزبان نزدیک شود.

 

 

 وقتی یک پنالتی طلسم را می‌شکند
با پیشرفت بازی، تیم جرارد با حفظ توپ از تیم لورکوزن بهتر دفاع می‌کرد و اجازه نمی‌داد تا حریف آلمانی به دروازه تیمش نزدیک شود اما تا... دقیقه 34، هنگامی‌که "ادموندسون آرانگوئز" در یک حرکت غیرطبیعی، با دست خود توپ را دور کرد و "سیمون مارسینیاک" قاضی این دیدار به کمک VAR یک پنالتی برای لورکوزن گرفت. در این لحظه کاپیتان "کارل هاورتز" به وظیفه کاپیتانی اش به بهترین نحو ممکن عمل کرد و توپ را به تور دروازه الن مک گرگور رساند تا نتیجه بازی 1 بر صفر به سود مهمان شود. در دقیقه‌های پایان نیمه اول هم یک فرصت ایده آل برای مهاجم گلاسکو "جو اریبو" رسید که شوت او با برخورد به مدافعان بایرن به بیرون رفت و نیمه اول با حساب 1 بر صفر تمام شد.

 

 


سکوت محض در ورزشگاه ایبروکس استادیوم
در نیمه دوم این بازهم شاگردان جرارد بودند که مشابه نیمه اول موقعیت های خطرناکی را روی دروازه لورکوزن ایجاد کردند. در نوبت اول در دقیقه 54 "آلفردو مورلوس" یک فرصت تک‌به‌تک را از دست داد اما بزرگ‌ترین موقعیت بازی یک دقیقه بعد نصیب "جیمس تاورنیر"مدافع راست گلاسکو شد اما این بار هم به دلیل واکنش عالی "هاردکی" این فرصت ایدئال نیز از دست رفت تا در دقیقه 67 برخلاف جریان بازی نوبت به "کارلس" شیلیایی شود تا ورزشگاه "ایبروکس استادیوم" را به سکوتی محض فرابخواند. او در شرایطی گل دوم را زد که یک دقیقه قبل هم می‌توانست به گل برسد اما "استیون دیویس" توپ را از روی خط دور کرده بود. بعدازاین گل که تا حدی نتیجه بازی را تعیین کرده بود بر روی یک ارسال کرنر توسط "تاورنیر" حول‌وحوش نقطه پنالتی "ادموندسون" مدافع 22 ساله موفق شد اختلاف را به یک برساند. ولی این پایان کار نبود. در لحظاتی که رنجرزی ها با حمایت هوادارانشان به‌شدت به دنبال گل تساوی بودند این "لئون بیلی" جامائیکایی تازه‌وارد بود که توانست بازهم دروازه گلاسکو رنجرز را باز کند تا شاگردان "پیتربوش" با نتیجه‌ای فوق‌العاده گلاسکو را به مقصد لورکوزن ترک کنند.

 

 


تداوم روند شگفت‌انگیز لورکوزن؛ 9 برد از 10 بازی
حالا بایرنی‌ها با احتساب این برد باارزش، از مجموع 10 بازی قبلی خود در تمام رقابت‌های مختلف صاحب 9 برد و تنها یک تساوی هستند درصورتی‌که تصور می‌شد در گلاسکو این رکورد شکسته شود اما ماجرا جور دیگری رقم خورد.

 

 


 حالا باوجود شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های ورزشی باید منتظر بمانیم و ببینیم که دیدار برگشت حاوی چه اتفاقاتی می‌تواند باشد.

 

بایرلورکوزن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: اخبار کرونا بایرلورکوزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان 2- هلند 1، پارتی صورتی!

به گزارش "ورزش سه"، آلمان در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دوستانه امشب میزبان هلند بود. این دیدار با برتری نارنجی‌پوشان آغاز شد اما آلمان توانست خیلی زود به گل مساوی برسد. در دقایق پایانی بازی هم شاگردان یولیان ناگلزمان گل دوم و برتری را هم زدند و به پیروزی ۲-۱ رسیدند.

در دقیقه ۴ هلند میزبان را غافلگیر کرد و روی یک حمله سریع به گل رسید. سانتر ممفیس دیپای به ورمین رسید و او با یک والی زیبا دروازه تراشتگن را باز کرد.

برتری هلندی‌ها اما دوام زیادی نداشت. در دقیقه ۱۱ روی پاس جمال موسیالا، میتلشتات از پشت محوطه توپ را به سمت دروازه مهمان شلیک کرد و توانست به گل مساوی برسد.

پس از گل آلمان ابتکار عمل را در دست گرفت و چند بار به دروازه هلند نزدیک شد. در دقیقه ۱۸ ضربه بی‌جان گوندوگان را وربروگن، دروازه‌بان بدون مشکل خاصی مهار کرد.

۵ دقیقه بعد هم آندریش فرصت داشت اما شوت این بازیکن را وربروگن به راحتی نصیب خود کرد.

در دقایق باقی‌مانده از نیمه اول توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود و هر تیم فقط موفق به خلق یک موقعیت شد. یکی از موقعیت‌ها برای هلند بود که ضربه سر دلیخت در دقیقه ۳۳ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دیگری در دقیقه ۳۷ نصیب هاورتز شد که روی پرتاب توپ از سمت ویرتز در محوطه جریمه به توپ رسید اما ضربه‌اش را وربروگن دفع کرد تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.

نیمه دوم هم با برتری هلند شروع شد. در دقیقه ۵۱ سانتر ورمین را آندریش با ضربه سر دفع کرد اما توپ به مالن رسید. او فرصت به ثمر رساندن گل دوم را داشت ولی تراشتگن به خوبی توپ را مهار کرد.

سه دقیقه بعد بلیند پس از همکاری با دیپای در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت اما ضربه‌اش با بی‌دقتی از کنار دروازه تراشتگن به اوت رفت.

در دقیقه ۶۲ مالن پس از حرکتی عالی، دیپای را در موقعیتی مناسب صاحب توپ کرد اما ضربه ستاره اتلتیکو مادرید از بالای دروازه به بیرون رفت.

لحظاتی بعد نوبت به آلمان رسید. میتلشتات می‌توانست مانند گل اول، برای بار دوم دروازه هلند را باز کند اما این بار بدشانس بود و ضربه‌اش راهی به دروازه نداشت.

در ادامه سرعت بازی کم شد و با توجه به چند تعویض از سوی هر دو تیم و تغییراتی که در بازی اعمال شد، شاهد موقعیت خاصی نبودیم تا اینکه در دقیقه ۷۶ موسیالا در مقابل دروازه به توپ رسید اما وربروگن با حرکتی عالی توپ را دفع کرد و مانع از گلزنی ستاره بایرن شد.

در ادامه آلمان دو تعویض دیگر هم داشت و بیشتر بازی را مدیریت کرد تا اینکه در دقیقه ۸۵ ارسال کرنر از سمت تونی کروس با ضربه سر نیکلاس فولکروگ، علی‌رغم سیو دروازه‌بان اما از خط دروازه گذشت و آلمان به برتری رسید.

همین گل برای پیروزی آلمان کافی بود و آنها پس از پیروزی ۲-۰ مقابل فرانسه، هلند را هم با نتیجه ۲-۱ شکست دادند.

دیگر خبرها

  • یک برد ویک باخت برای مسی های کرمان در لیگ دسته اول فوتبال
  • فیلم‌های تلویزیون در نهمین روز فروردین ماه
  • فیلم های تلویزیون در نهمین روز فروردین ماه
  • جام آزادگان؛ سال شیرازی‌ها با پیروزی آغاز شد
  • حریف استقلال سال 1403 را با برد شروع کرد(عکس)
  • فرانسه 3-2 شیلی: پیروزی پرتلفات
  • انگلیس 2- بلژیک 2: بیلینگام و نجات در دقیقه 90+5!
  • آلمان 2- هلند 1، پارتی صورتی!
  • پیروزی و صعود تیم ملی ایران با بازی روی چمن مصنوعی
  • شکسته شدن طلسم عشق آباد با طعم صعود یوزها/ پیروزی خفیف تیم ملی مقابل ترکمنستان