Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا به نظر می رسد این مساله یک مطالبه جدی از ستاد مقابله با کرونا و دولت است که مستقیم با سلامت زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ارتباط دارد.

استانداری خراسان رضوی هم دیروز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این استان به ویژه مشهد مقدس به دلیل شیوع کرونا امکان پذیرایی و میزبانی از زائران بارگاه منور رضوی و مسافران اقصی نقاط کشور در تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۹ را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به اینکه سلامت مردم در صدر اولویت‌های دولت قرار دارد و از آنجا که بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، هرگونه تجمع، زمینه شیوع‌ هرچه بیشتر ویروس کرونا را فراهم می‌کند به استحضار می‌رساند برابر مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در ایام تعطیلات پیش‌رو، هیچ یک از اماکن اقامتی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، کمپ‌ها و خانه مسافرها امکان خدمت‌رسانی به زائران و مسافران را نخواهند داشت.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به اعلام لغو سفر مقام معظم رهبری توسط دفتر معظم له و برگزار نشدن مراسم سخنرانی نوروزی ایشان در جوار بارگاه منور رضوی توصیه می‌شود دلدادگان خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام از طریق رسانه ملی و فضای مجازی در لحظات تحویل سال جدید با آستان منور امام رضا علیه السلام ارتباط برقرار کنند.

استانداری خراسان رضوی در این اطلاعیه ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای آحاد ملت شریف ایران اسلامی به مجاوران بارگاه منور رضوی هم تاکید کرده است که از هرگونه تردد غیرضروری در سطح استان و شهر مشهد مقدس خودداری نموده و برنامه‌های تحویل سال در حرم مطهر را به صورت غیرحضوری دنبال کنند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد هم دیشب در توئیتی از استاندار خراسان رضوی خواست از ورود خودروهای سایر شهرها به مشهد جلوگیری شود.

محمد رضا حیدری در این توئیت نوشت: وضعیت کرونا در مشهد بحرانی است. از ورود خودروی سایر شهرها جلوگیری نمایید.

وی  اضافه کرد: مدیریت شهری همچنان بر موضع پیشین خود ایستاده است، اطمینان داشته باشید مردم از این تصمیم حمایت خواهند کرد.

دیروز نیز شهردار مشهد در پست اینستاگرامی اش نوشت: موضوع سفر نکردن در این روزهای کرونایی، برای همه شهرهای ایران صدق می‌کند اما چون استان ما به برکت وجود بارگاه منور رضوی همیشه در نوروز مسافران زیادی را پذیرا بوده، صادقانه و بدون تعارف باید بگویم سفر به مشهد در نوروز امسال می‌تواند یک فاجعه انسانی به بار آورد.

محمد رضا کلایی ادامه داد: با توجه به روند صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و در راستای قطع زنجیره‌ انتقال آن، ما نیاز داریم تا با یکپارچگی و اتحاد همه مردم مشهد به این آمار نگران کننده پایان بدهیم چرا که هرگونه تجمعی حتی برای پیشواز سال نو می‌تواند برای ما به معنای کمک به رشد آمار مبتلایان باشد.

وی در ادامه این پست اظهار داشت: آستان قدس رضوی هم اعلام کرد که برنامه‌های تحویل سال نو در حرم حضرت رضا (ع) را به صورت غیرحضوری برگزار خواهد کرد تا اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تشدید فراگیری این ویروس انجام شود.‌

"شاید بپرسید که چرا شهر و یا استان قرنطینه نمی شود، این مهم نیازمند تصمیمات کشوری است و از دسترس و اختیار من و شما خارج، اما باز هم مثل قبل می گویم که ما می‎‌توانیم با یک پویش بزرگ و با حفظ همدلی و یکپارچگی، از این بحران هم با کمترین آسیب و تلفات ممکن بگذریم."

شهردار مشهد خطاب به مردم این شهر نوشته است: از شما همشهریان عزیزم درخواست بزرگ دارم، در پیام برای هر کدام از فامیل و یا دوستانی که فکر می‌کنید قصد دارند در نوروز به مشهد سفر کنند درخواست کنید که سفر خود را تا رفع معضل کرونا به تعویق بیندازند.

کلایی آورده است: با پویش "سلامت_ را _میرسانم" همراه شوید و با تماس‌ها و پیام‌های خود مردم را از سفر به مشهد در نوروز امسال منصرف کنید. انشاء الله هر چه زودتر با بازگشت شرایط به حالت طبیعی، به حس و حال خوب میهمان نوازی برگردیم و میزبان زائران حضرت رضا (ع) باشیم.

امروز جمعه نیز عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، باید تدابیری اندیشیده شود تا از ورود مسافران نوروزی به مشهد جلوگیری شود.

دکتر علیرضا شهریاری افزود: با توجه به اینکه در زمان اوج  شیوع بیماری کرونا قرار داریم باید ضوابط و تدابیر ویژه اندیشیده و اجرا شود.
وی اضافه کرد: به شدت باید از تجمعات جلوگیری شود و سفرهای درون‌شهری کاهش یابد.
مسوول کارگروه بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پیشنهادهای شورا و شهرداری را در این خصوص به استاندار ارائه کرده‌ایم تا هر چه سریعتر این موضوع کنترل شود.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی با اضافه شدن ۱۱۰ مبتلای جدید به ۳۹۵ نفر افزایش یافت.

۲۷۰ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است  ۲۸ تن است که ۲۰ تن از این تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۶ تن مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور هستند و دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌جام و گناباد هم هر کدام یک فوتی داشته‌اند.

کانال تلگرامی اخبار مشهد از کانالهای پر مخاطبی است که با محوریت پوشش دادن اخبار شهر مشهد فعالیت می کند.

برچسب‌ها کرونا مشهد علی‌رضا رزم‌حسینی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد کرونا مشهد بارگاه منور رضوی خراسان رضوی ویروس کرونا علوم پزشکی شهر مشهد رضوی هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است

به گزارش خبرنگار مهر مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اقداماتی برای گذر از اوج بار در نظر گفته شده است که ۱۸۰ برنامه عملیاتی در ۶ محور که بخشی مربوط به توسعه نیروگاه‌ها است.

وی ادامه داد: ۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق از ابتدای دولت تا کنون به ظرفیت شبکه برق افزوده شد.

وی ادامه داد: صنایع انرژی بر مکلف به ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه بودند که کمک شایانی به شبکه برق می‌کند. همچنین در خصوص ماده ۴ صنایعی که اقدامی نکرده اند برنامه‌های تنظیم شده‌ای وجود دارد که در حال هماهنگی با وزارت صمت هستیم همچنین صنایعی که اقدام به ساخت نیروگاه کرده اند معاف از برنامه مدیریت مصرف می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توانیر در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه چه تدبیری برای پرداخت بدهی ۱۰۰ همتی وزارت نیرو به نیروگاه‌ها در نظر دارد، خاطر نشان کرد: اواخر سال گذشته ۳۰ همت بین شرکت‌های تولید برق پرداخت شده است و اکنون بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است که ۴۰ درصد مربوط به بانک‌ها و ما بقیه مربوط به تولید کنندگان است که طبق برنامه این بدهی باید طی ۳ سال تسویه شود. همچنین پیش بینی می‌شود که ۴۰ همت از طریق بورس انرژی در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم و ما بقیه آن را از راه‌های دیگر تأمین کنیم.

ادامه دارد....

کد خبر 6086570 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تعلل کویرتایر در تحویل فروش های اینترنتی
  • (تصاویر) بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • «هاکا مستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است