Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@01:15:10 GMT

سلامتی؛ «سین» ویژه سفره هفت‌سین ایرانیان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۰۵۱۲

سلامتی؛ «سین» ویژه سفره هفت‌سین ایرانیان

این روزها باید با دوری از حضور در مراکز خرید و پرازدحام از نعمت سلامتی به‌عنوان سین مهم سفره هفت‌سین امسال ایرانیان حفاظت و حراست کرد.

خبرگزاری فارس سمنان- یادداشت: نوروز باستانی و نو شدن سال جدید خورشیدی در طول تاریخ پر از افتخار این مرزوبوم دارای جایگاهی ارزشمند بوده و درآمیخته شدن این آیین با ارزش‌ها و مبانی نو شدن و تحول در دین مبین اسلام، باعث شده تا نوروز به‌عنوان بخشی شیرین از زندگی هر ایرانی از ارزشی دوچندان بهره‌مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردمان ایران‌زمین در لحظات پایانی سال و ثانیه‌های بسیار ارزشمند و آسمانی چرخش ایام و آغاز سال جدید، در جمع گرم خانواده، صحیح، سالم و بانشاط و طراوتی خاص همراه با اجرای رسوم و آیین‌های باستانی دست به دعا برداشته و از خداوند متعال «حول حالنا الی احسن الحال» را طلب کرده و تغییر حال به بهترین حال آرزوی هر ایرانی پای سفره هفت‌سین است.

همگان آگاه هستیم که سلامتی و امنیت، همان‌گونه که در دین مبین اسلام نیز بسیار مورد تأکید قرار دارد، دو نعمت بزرگ زندگی بشر است و لازمه و مؤلفه اولیه هر اتفاق میمون و مبارکی در زندگی ماست؛ اما مردم ایران و هم‌استانی‌های سمنانی باید بدانید این روزها سلامتی جامعه وابسته به اراده، عزم و جهاد همگانی بوده و تغییر حالمان به بهترین حال تنها با قطع زنجیره شیوع این بیماری زشت امکان‌پذیر است.

ما می‌توانیم با اعتماد بیش از پیش و قدرشناسی از تلاش‌های شبانه‌روزی مسؤولان استان، پزشکان و کادر درمانی خستگی‌ناپذیر و مدافعان سلامت غیور، جدی گرفتن بیماری کرونا، دوری از اجتماعات، پرهیز از دید و بازدید نوروز ۹۹ و دوری از حضور در مراکز خرید و پرازدحام از نعمت سلامتی به‌عنوان سین مهم سفره هفت‌سین امسال ایرانیان حفاظت و حراست کنیم.

حال این روزهای ما و عزیزانمان اگر به کوچک‌ترین مسائل دقت نظر نداشته و با شوخی‌انگاری و ساده‌پنداری بیماری و شیوع آن، به هشدارها توجه نکنیم قطعاً و یقیناً به بدترین حال دگرگون خواهد شد؛ اما چرا عیدی امسالمان انتقال بیماری باشد؟ چرا عیدی امسالمان از دست دادن عزیزانمان باشد؟ چرا عیدی امسالمان مریضی و بیماری و بستری در مراکز بهداشتی و درمانی باشد؟ آن هم زمانی که با ساده‌ترین اقدامات پیشگیرانه می‌توانیم نوروزی زیباتر از هرسال را برای خود رقم بزنیم.

 به باور کارشناسان و مراجع رسمی کشور و اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، در ایام نوروز سال ۹۹ در صورت رعایت نکردن موارد و مسائل بهداشتی و عدم توجه به هشدارها، اوج دوباره‌ای از ابتلای این بیماری را شاهد خواهیم بود.

اما این بار ما ایرانیان با پرهیز از دید و بازدید نوروزی، ماندن در خانه ایمن و سالم خود، دوری از خیابان‌ها، مغازه‌ها و مراکز پرازدحام و قطع زنجیره شیوع، باز هم خواهیم توانست این بیماری را شکست داده و از زندگی تک‌تکمان بیرون برانیم و درنهایت سلامتی خود و خانواده و عزیزانمان را به این میهمان ناخوانده، کرونا ویروس هدیه دهیم.

هشدار آژیر قرمز تنها در جنگ، موشک‌باران، توپ، تانک، حمله هوایی و شیمیایی کاربرد ندارد، امروز که جامعه ما با دشمنی به نام کرونا ویروس درگیر است و هواپیمای ویروسی کرونا با پرسه در آسمان کشورمان و بمباران بیماری قلب سلامتی تک‌تک افراد جامعه را هدف گرفته است، باید صدای سکوت آژیر قرمز را با وجودمان بشنویم و برای حفظ جان خود و خانواده‌مان در خانه بمانیم؛ خانه پناهگاه امن ماست.

خانه ماندن سخت است، دوری از جامعه سخت است، دوری از کارهای روزانه و روزمره‌ای که به آنها عادت کرده‌ایم نیز بسیار سخت است، پرهیز از صله رحم و ندیدن روی عزیزان و پدر و مادر دشوار است، وضع معیشت و رفاه نیز قطعاً و یقیناً سخت و دشوار خواهد شد، اما چاره چیست؟

هم‌وطن، من و تو اگر ما شویم، پشت‌به‌پشت هم دهیم، همان‌گونه که در طول تاریخ پرافتخار این مرزوبوم توانستیم در صحنه‌های حساس، تاریخ‌ساز بوده و برگ‌های زرین متعددی را برای دفترچه افتخارات کشور بیافرینیم، می‌توانیم کرونا را شکست دهیم، اگر من و تو بخواهیم و در حقیقت کلمه: اگر همه بخواهیم!

در این روزهای سخت و مریض، روزهایی که خبرهای ناخوشایند از بیماری و ابتلا هم‌وطنان و عزیزانمان همواره به گوشمان می‌رسد؛ ما امیدواریم، امید به آینده‌ای روشن‌تر، بهاری سبز، هوایی تازه‌تر و روزهای شیرین داریم که می‌آیند و کرونا نیز بخشی از خاطراتمان خواهد شد.

هم‌وطنان عزیز، هم‌استانی‌های مهربان، آگاه و هوشیار، ملتمسانه برابر عظمت و درایت شما سر تعظیم فرود آورده و تقاضا دارم بیایید هم‌قسم شویم به پاس تلاش‌های شبانه‌روزی مسؤولان استان و کادر درمانی، جهاد و فداکاری مدافعان سلامت، بغض نهفته و اشک‌های خادمان شما در حوزه درمان، از اپیدمی، همه‌گیری و موج‌های شیوع کرونا ویروس جلوگیری کنیم و با هم قدم بزنیم تا رسیدن بهار ...

یادداشت از: محمد محمودی

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامتی یادداشت ایرانیان اسلام سفره هفت سین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • خواب کافی و راحت یکی از پایه‌های اصلی سلامتی است
  • یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مورد عجیب فراز: یک‌ماه دوری از خانواده!
  • سر سفره خدا خوش درخشید
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • تاکید بر دوری از حاشیه‌ها در دیدارهای لیگ برتر بسکتبال
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد