Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمال میرزایی فوق تخصص عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوال نحوه ضدعفونی سبزیجات خریداری شده، گفت: محلول‌های ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها گزینه مناسبی برای شسشتوی سبزیجات است.

او افزود: ترکیب محلول‌های ضدعفونی کننده با آب سبزیجات راهکار موثری در جهت مهار ویروس کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعی کنید میوه و سبزیجاتی انتخاب کنید که ظاهری سالم و بدون پوسیدگی داشته باشند. پس از ورود به منزل کیسه‌های میوه و سبزی را در جایی مخصوص و دور از دسترس کودکان قرار دهید؛ به گونه‌ای که تماسی با سایر وسایل منزل نیز نداشته باشند.

پس از آنکه دست‌هایتان را به خوبی شستید، ظروف مخصوص حاوی مواد ضدعفونی کننده را درون سینک ظرف‌شویی قرار داده و میوه و سبزی را داخل آن بریزید. با گذشت زمان لازم بر حسب نوع ماده ضدعفونی کننده، میوه و سبزی را به خوبی آبکشی کرده و در سبد مخصوص قرار دهید.

با اتمام عملیات ضد عفونی کردن میوه و سبزی، کیسه‌های پلاستیکی را دور انداخته و سینک و محل قرار دادن کیسه‌های خرید را شسته یا ضد عفونی کنید.

به هیچ عنوان میوه و سبزی شسته نشده را درون یخچال قرار ندهید و در صورتی که پس از شست‌وشو آن‌ها را خورد کرده‌اید در ظرفی با درب بسته در یخچال بگذارید.

با اتمام کار دستگیره درب یخچال را ضد عفونی کنید و به یاد داشته باشید مصرف میوه و سبزی خام در بیرون از منزل در این روز‌های کرونایی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

چگونه کرونا را شکست بدهیم؟

۱: همه ما تا اطلاع ثانوی در خانه می‌مانیم و کار‌های بانکی و اداری را به صورت الکترونیک انجام می‌دهیم.

۲: در مواقع ضروری یکی از افراد سالم خانواده با رعایت بهداشت فردی برای خرید هفتگی از خانه خارج می‌شود و یه یاد داشته باشید که برای خرید از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد پرهیز کنید.

بیشتر بخوانید: آیا مصرف آمپول اتوکساپارین خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

۳: در تجمعات عمومی حاضر نمی‌شویم حتی اگر مجالس عزاداری یا عروسی باشد.

۴: از رفتن به مهمانی و مسافرت به صورت جدی باید پرهیز شود.

۵: گفت و گوی تلفنی و تصویری را جایگزین دیدوبازدید هفتگی و نوروز می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ آیا سرفه همراه با خلط از علائم کروناست؟

۶: کمبود اقلام ضرروی هفتگی را تلفنی یا اینترنتی خریداری می‌کنیم.

۷: به رستوران، کافه، سینما، باشگاه ورزشی، استخر، آرایشگاه و پارک نمی‌رویم.

۸: استفاده از مترو و اتوبوس را محدود به مواقع بسیار ضرروی می‌کنیم.

۹: انجام تعمیراتی که نیازمند ورود فرد دیگری به خانه است را به تعویق می‌اندازیم.

۱۰: در صورت داشتن تب، سرفه و تنگی نفس با شماره‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ تماس می‌گیریم و بر اساس راهنمایی آن‌ها با زدن ماسک به مراکز درمانی مراجعه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ آیا حیوانات خانگی باعث انتقال آلودگی می‌شوند؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ضدعفونی کننده ویروس کرونا میوه و سبزی ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی

ناسا اعلام کرد که یک باکتری جهش‌یافته خطرناک در ایستگاه فضایی پیدا کرده است که عامل عفونت خونی فضانوردان حاضر بوده است. ریزگرانش، تابش خورشیدی، سطح بالای دی‌اکسیدکربن ، رطوبت و تهویه نامناسب در داخل ایستگاه فضایی از عوامل حضور و جهش این باکتری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم،‌ ناسا اعلام کرد که یک باکتری جهش‌یافته خطرناک در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) پیدا کرده است که عامل عفونت خونی فضانوردان حاضر بوده است. ریزگرانش، تابش خورشیدی، سطح بالای دی‌اکسیدکربن ، رطوبت و تهویه نامناسب در داخل ایستگاه فضایی از عوامل حضور و جهش این باکتری اعلام شده است.

بد نیست بدانید که به دلیل محدودیت‌های فراوان در ایستگاه‌های فضایی، فضانوردان از سطح بهداشت حداقلی برخوردار هستند. استحمام در شرایط بدون گرانش و استفاده از دستشویی لوله‌ای عجیب و غریب ایستگاه فضایی از سختی‌های زندگی در فضا است.

دکتر کاستوری ونکتسواران؛ محقق اصلی آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا، گونه‌های باکتری انتروباکتر بوگاندنسیس جدا شده از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را مورد مطالعه قرار داد. 13 سویه از یک باکتری بدنام به دلیل مقاوم بودن به چند دارو، از ISS جدا شد.

تصاویر خیره‌کننده ایستگاه فضایی بین‌المللی از یک منطقه برقی

یافته‌های مطالعه نشان می‌دهد که در شرایط مختلف، سویه‌های جدا شده از ISS جهش یافته و از نظر ژنتیکی و عملکردی در مقایسه با همتایان زمینی خود متمایز شدند. سویه‌ها توانستند در طول زمان با فراوانی قابل توجهی در ISS باقی بمانند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول