Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ایرج محمدی (تهیه‌کننده سینما و تلویزیون) درباره مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا در ادامه فعالیت پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی ایجاد کرده به خبرنگار ایلنا گفت: شیوع ویروس کرونا به لحاظ پزشکی امری تخصصی است و به شخصه نمی‌توانم درباره بحث پزشکی آن نظر دهم ولی شرایط عقلی حکم می‌کند که نه تنها سریال‌ها بلکه هر کاری را که می‌توانند، به تعویق بیاندازند تا شریان‌های حیاتی جامعه با مشکل مواجه نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقل حکم می‌کند که ‌اگر به تعویق افتادن کاری باعث ضرر و زیان جامعه نمی‌شود، آن را متوقف کنیم.

وی ضمن بیان اینکه بارها شده برای حضور یک بازیگر در فیلم سینمایی چند ماه منتظر ماندیم، ادامه داد: چطور نمی‌توانیم برای کرونا منتظر باشیم؟ به عقب افتادن برخی کارها هیچ مشکلی را برای گروه به وجود نمی‌آورد، بنابراین می‌توان احتیاط کرد و تصویربرداری این آثار را به عقب انداخت. گرچه می‌دانیم عوارض اقتصادی این کار، برای عوامل پایین‌دستی همچون دستیاران و بچه‌های تدارکات که از شرایط اقتصادی خوبی برخوردار نیستند، بسیار سخت است. مخصوصا در زمان کنونی که نزدیک به سال نو هستیم. ولی شرط احتیاط این بوده که آدم کار را به بعد از بحران کرونا بیاندازد.

این تهیه‌کننده در ادامه بیان کرد: البته برخی پروژه‌ها همچون سریال‌های شب عید اکنون در حال کار بوده و نمی‌توان آنها را به تعویق انداخت چراکه به هر حال مردم چشم انتظار آنها هستند. به شخصه به آنها خسته نباشید می‌گویم و اگر کاری از دستم بربیاید، انجام می‌دهم تا بتوان نقش کوچکی در رساندن این آثار به آنتن کنیم. علاوه بر این واحد‌های خبری و خبرگزاری‌ها نیز ازجمله حرفه‌هایی هستند که نمی‌توانند کار خود را تعطیل کنند و ضرورتا باید به اطلاع‌رسانی بپردازند. به این ترتیب ما هم باید از آنها حمایت کنیم.

محمدی همچنین در پاسخ به اینکه آیا باتوجه به تعطیلی مشاغل مختلف در کشورهای دیگری همچون ایتالیا، امکان چنین عملکردی در ایران وجود نداشت، اظهار داشت: باید بگویم احساس می‌کنم این خبرهایی که از آن طرف آب می‌آید، دقیق نیست. شرایط کشورهای دیگر را ما درک نمی‌کنیم. به شخصه احساس می‌کنم که تمام آدم‌ها در تمام دنیا یکسان هستند. مثلا وقتی در اینجا مقدار ماسک و ژل کمیاب شد، کانال‌های فارسی‌زبان خارجی شروع کردند به اینکه چه خبر شده است. در صورتی که من با کسانی در آنجا صحبت کردم، به من گفتند شرایط آنجا بدتر از اینجاست. به عنوان مثال در بحث قرنطینه ایتالیا بسیاری از مردم به سمت متروها و ترمینال‌ها فرار کرده بودند. بسیاری از انسان‌ها شبیه هم هستند و وقتی بحران می‌آید اینکه در کجا باشد، فرقی نمی‌کند.

وی ادامه داد: در این شرایط ما باید درصد ایمنی خود را بالا ببریم در غیر اینصورت به هر حال با مشکل مواجه می‌شویم. به عنوان مثال فرض کنید این کرونا شش ماه دیگر ادامه پیدا کند، آن‌وقت ما باید چه کاری انجام دهیم. نمی‌توان شش ماه مملکت را تعطیل کرد. اکنون متخصصان خودمان می‌گویند که اوج اپیدمی این ویروس در نیمه فروردین ماه است. تازه ما از یک منظر شانس آورده‌ایم که آن طرف عید به‌طور کل تعطیل هستیم. البته از جهتی هم بد آورده‌ایم و کار و کاسبی شب عید به هم خورده است.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: هنوز دانشمندی پیدا نشده که بگوید این ویروس را می‌شناسد. این ویروس کووید 19 است اگر کرونا 20، 21 و ... بیاید باید چه کرد. به هر حال این اتفاقات همیشه در دنیا بوده و ما با آن مواجه بوده‌ایم. اگر این کروناها بیایند ما باید چه کار کنیم؟ در واقع ما باید زیرساخت و خودمان را به لحاظ ایمنی قوی کنیم. این شرایط همانند جنگ بوده، بنابراین ما باید در کنار این جنگ به زندگی هم بپردازیم. به نظر من باید به آینده فکر کنیم که در چنین شرایطی بدانیم چه کاری باید انجام داد؟

وی در پایان بیان کرد: طبیعتا در حال حاضر از پرتکل‌های مسائل بحران این برمی‌آید که بلافاصله یک کارهای ابتدایی باید انجام شود. به این ترتیب همه باید خودشان را قرنطینه کنند تا کمتر در معرض عموم باشند و جاهای شغول نروند. این پروتکل‌های ابتدایی بحران است اما پروتکل‌های تداوم‌دار هر بحرانی این بوده که هر آدمی باید بتواند در هر شرایطی زندگی کند و ما هم طبیعتا باید به کارمان بپردازیم. من فکر می‌کنم که همه باید به فکر مردم و حال یکدیگر باشیم که خدای نکرده آسیبی به ما وارد نشود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران جامعه سال نو سینما و تلویزیون شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد!

به گزارش "ورزش سه"،  با اينكه طبق ليست اعلام شده از سوى فدراسيون كشتى قرار بود حسن يزدانى از امروز در اردوى تيم ملى بعد از شش ماه غيبت به دليل عمل جراحى كتف حاضر شود، اين اتفاق به اردوى بعدى موكول شد.

طبق اعلام فدراسيون حسن یزدانی که در مدت توانبخشی خود به دلیل عمل جراحی کتف، تمرینات خود را با گرفتن برنامه و هماهنگی با کادر فنی انجام می داد، در این اردو نیز به دلیل کامل شدن روند فیزیوتراپی در اردو حضور نخواهد یافت و به صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیری می کند.

بر این اساس حسن یزدانی در اردوی بعدی تیم ملی کشتی آزاد به جمع نفرات دعوتی اضافه خواهد شد و قرار است در خردادماه در تورنمنت ارمنستان محک بخورد.

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد
  • حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد!
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین
  • (ویدئو) بهترین اتفاقی که این روزها می‌توانست در اصفهان بیفتد!
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه