Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر یک شرکت داروسازی گفت: گنجاندن گیاهان دارویی به شیوه صحیح در رژیم غذایی روزانه انسان‌ها می‌تواند بیش از ۶۰ درصد بیماری‌ها را کاهش دهد.

دکتر علی صالح‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه وضعیت استفاده از گیاهان دارویی برای داروسازی رویکرد بسیار عالی در ایران پیدا کرده است، اظهار داشت: امروزه به دلیل استقبال خوبی که از گیاهان طارویی می‌شود، بسیاری از شرکت‌های داروسازی به دنبال ساخت داروهای گیاهی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این تفاسیر داروسازی گیاهی چشم‌انداز بسیار خوبی دارد اما عدم کنترل مدیران مربوطه بر روند فعالیت این شرکت‌ها آفت این بخش محسوب می‌شود زیرا این امر موجب می‌شود برخی به فکر سواستفاده از این شرایط افتاده و مواد شیمیایی را وارد کرده و پس از فرموله کردن به نام داروی گیاهی به فروش برسانند.

مدیر شرکت داروسازی اضافه کرد: برای جلوگیری از این قبیل سودجویی‌ها معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت باید منبع گیاهی داروهای گیاهی که متقاضی دریافت مجوز است را پیگیری کند.

صالح‌نیا ادامه داد: البته واردات برخی از گیاهان دارویی که در ایران کشت نمی‌شود مانند جنسینگ و فلفل سیاه ایرادی ندارد به شرطی که اسم شرکت خارجی که این داروها را از آنجا وارد می‌کنیم، مشخص باشد.

وی با تأکید بر اینکه ردیابی منابع اولیه داروهای گیاهی خیلی مهم است، عنوان کرد: اصل بودن گیاهان دارویی بسیار سخت است و فقط افراد حرفه‌ای می‌توانند آن را تشخیص دهند و افراد عادی درراین زمینه به راحتی فریب می‌خورند.

مدیر شرکت داروسازی با اشاره به ظرفیت‌های استان قزوین در حوزه کشت گیاهان دارویی تصریح کرد: استان قزوین به لحاظ نزدیکی به تهران، صنعتی بودن و برخورداری از نیروهای انسانی صاحب فکر از استان‌های خوب کشور محسوب می‌شود و کشاورزی صنعتی به خوبی می‌تواند در قزوین راه‌اندازی شود.

صالح‌نیا گفت: با توجه به پتانسیل خوبی که در زمینه گیاهان دارویی در استان قزوین وجود دارد، اگر روی کشت گیاهان دارویی در این استان سرمایه‌گذاری شود قطع به یقین درآمدزایی خوب و ارزش‌افزوده بالایی به دنبال دارد.

وی بیان کرد: نگرش من به مقوله گیاهان دارویی به عنوان یک پزشک استفاده از پتانسیل‌های طبیعی داخلی در جهت کنترل مشکلات پزشکی به ویژه درمان و کنترل بیماری‌های اپیدمی است.

مدیر شرکت داروسازی  افزود: امروزه بیماری‌های از قبیل ییماری‌های قلبی و انواع عفونت‌ها به یک اپیدمی در جهان تبدیل شده و موضوع شپش نیز یک مسئله جهانی است در حالی که این مشکلات پزشکی را می‌توان با گیاهان دارویی به خوبی حل کرد.

صالح‌نیا با اشاره به آلودگی گوشت مرغ به آنتی‌بیوتیک‌ها و مواد دیگر اظهار کرد: با کمال تأسف کنترل آنچنانی نمی‌توان روی این موضوع داشت زیرا وقتی یک فرد وام۴۰درصدی برای پرورش مرغ می‌گیرد اگر جوجه‌ها بمیرند، قطع به یقین به زندان می‌رود بنابراین چاره‌ای جز تزریق آنتی‌بیوتیک ندارد.

وی افزود: این داروها وارد بدن انسان هم می‌شود و بیماری‌هایی از قبیل سرطان و حتی مقاومت دارویی نسبت به آنتی‌بیوتیک در نتیجه استفاده از مرغ‌های دریافت‌کننده آنتی‌بیوتیک حاصل می‌شود.

مدیر شرکت داروسازی  اضافه کرد: این در حالی است که با استفاده از گیاه مرزه به عنوان خوراک مرغ‌های گوشتی می‌توان مانع استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها شد زیرا عملکرد این گیاه مانند تزریق آنتی‌بیوتیک به مرغ است.

صالح‌نیا ادامه داد: براساس آمارها سالانه یک میلیارد عدد جوجه گوشتی در کشور تولید می‌شود که برای تغذیه آن‌ها باید ۲۵۰هزار تن گیاه مرزه در داخل کشور تولید شود تا بتوانیم مرغ بدون آنتی‌بیوتیک داشته باشیم.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم ۲۵۰ هزار تن گیاه مرزه تولید کنیم باید ۵۰هزار هکتار از اراضی کشو زیر کشت مرزه کوهی برود و به این ترتیب اشتغال زیادی نیز در کشور ایجاد می‌شود و از سوی دیگر با اضافه کردن یک گیاه به خوراک طیور می‌توان مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در کشور تولید کرد.

مدیر شرکت داروسازی  خاطرنشان کرد: برای دست‌یابی به این هدف‌گذاری برآوردها نشان می‌دهد باید حدود۵۰ هزار شغل مرتبط با مهندسی کشاورزی ایجاد شود که این یعنی بخشی از مشکل بیکاری کشور نیز حل می‌شود.

صالح‌نیا گفت: اعتبار لازم برای ایجاد این اشتغال نیز همان پولی است که برای خرید ضایعات و پسماندهای دارویی از هند، چین و سایر کشورهای خارجی خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه مقوله گیاهان دارویی مقوله بسیار خوب و مبارکی است، یادآور شد: اگر گیاهان دارویی را به عنوان افزودنی به شیوه صحیح به غذا اضافه کنیم و این گیاهان جزو رژیم غذایی روزانه مردم باشد، بیش از ۶۰ درصد بیماری‌ها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام /۷۷۰۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: گیاهان دارویی قزوین بیماری صالح نیا مدیر شرکت داروسازی گیاهان دارویی آنتی بیوتیک بیماری ها صالح نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی

حاج حسینی معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ضمن بازدید از مزارع کاشت گیاهان دارویی به خصوص مزارع زیر کشت گل محمدی در رستاق و پیگیری مشکلات کشاورزان و باغداران گیاهان دارویی بخش رستاق گفت: موضوع بهره برداری آب یکی از موضوعات مهمی است که در سیاست‌های بخش کشاورزی بسیار به آن توجه شده است در این راستا موضوع کشت گیاهان دارویی به عنوان گیاهان کم آب خواه یکی از برنامه‌های اساسی بخش کشاورزی استان و یزد نوین است.

وی ادامه داد: توسعه کشت گل محمدی به عنوان گیاهی با ارزش افزوده بالا و اقتصادی بودن در برنامه توسعه کشت استان قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • تعیین ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند