Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، علی رهبری در یک برنامه تلویزیونی گفت: همواره جشنواره‌های بهاره در قالب نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالاها با تخفیف‌های مناسب در اختیار مردم قرار می‌گرفت که امسال، به دلیل شیوع کرونا این نمایشگاه‌ها تعطیل شده است.

تعطیلی نمایشگاه‌های این‌چنینی و همینطور شیوع بیماری کرونا، بسیاری از صنوف و کسب و کارها را به تعطیلی و کسادی کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبری شعار این جشنواره را «همدلی مردم و اصناف» نامید و افزود: این جشنواره که با کمک بخش خصوصی راه‌اندازی شده است، بستری مناسب برای خرید و فروش مجازی از سوی مصرف‌کنندگان و فروشندگان است. مردم برای کسب اطلاع از نحوه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره مجازی می‌توانند به پرتال اعلام شده مراجعه کنند و از نحوه فروش، میزان تخفیف، نرخ نامه کالاها و فهرست صنوف و فروشگاه‌هایی که با اجناس و کالاهایشان در این جشنواره حضور دارند، مطلع شوند. ضمنا اینترنت مصرفی مردم برای خرید از این جشنواره رایگان خواهد بود.

او افزود: درباره رسیدگی به شکایات مردمی در مورد تاخیر در تحویل کالا یا معیوب بودن اجناس فروشگاه‌های اینترنتی، ساز و کارهای قانونی و قضایی مناسبی تدوین و ترسیم شده است. رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت با اشاره به درخواست کاهش ۵۰ درصدی مالیات ارزش افزوده اقلام موجود در فروشگاه‌های اینترنتی افزود: برای تبدیل کردن تهدید کرونا به فرصت رشد اقتصادی، این درخواست طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور ارسال شد و در صورت موافقت، این تخفیف برای یک تا سه ماه عملیاتی خواهد بود.

علی رهبری هم گفت: در شرایط فعلی متاثر از کرونا با توجه به کمبود مسافر در ناوگان مسافربری و تاکسیرانی، تاکسی‌ها دچار کمبود درآمد هستند؛ به این علت نامه‌ای به شهرداری زده شد تا به تاکسی‌ها هم مجوز حمل بار داده شود و با این روش بخشی از درآمد آنها جبران شود و از سوی دیگر کسب و کار اینترنتی هم در بخش ارسال محصولات دچار مشکل نخواهد شد.

همچنین قاسم نوده‌فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران، گفت: دارا بودن پروانه کسب، شرط حضور در فروشگاه‌های اینترنتی خواهد بود. همچنین براساس قانون، صاحبان پروانه کسب، حق توزیع محصولی را که خارج از محدوده قانونی باشد، ندارند. محمود علیزاده، معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: با توجه به شرایط کنونی که متاثر از کرونا است، بسته پیشنهادی سازمان امور مالیاتی را در نامه‌ای به ستاد مقابله با بحران کرونا ارائه کردیم که بخشی از آن تایید شده است.

بخشی از موارد تاییدشده درباره بازپرداخت‌های مالیاتی صنوف از این قرار است که سررسیدهای پرداخت مالیات ارزش افزوده که تا ۱۵ فروردین ماه بود به ۳۱ اردیبهشت ۹۹ موکول شد. در این راستا تمام هیات‌های حل اختلافی که در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ موعد برگزاری داشتند تا پایان فروردین ماه لغو و به ۳۱ اردیبهشت موکول شد.

کد خبر 492407 برچسب‌ها خرید آنلاین نمایشگاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خرید آنلاین نمایشگاه نمایشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۲۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری هشتمین دوره جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو»، یادمان کیومرث صابری فومنی با حضور عباس حسین نژاد دبیر این رویداد امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت در معاونت امور رسانه‌ای و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حسین نژاد در ابتدای این نشست خبری گفت: جشنواره طنز پهلو ۶ دوره به صورت استانی برگزار شده و از دوره گذشته به صورت ملی برگزار می‌شود. سال گذشته در مجموع ۴۶۲ اثر به ما رسید که برخی از مسؤولان استانی آن را بیشتر اعلام کردند، امسال هزار و ۱۲۹ اثر به این رویداد رسیده که در داستان کوتاه طنز ۲۴۴ اثر و در کاریکاتور ۲۲۶ اثر شرکت کردند.

وی افزود: پنج استان بیشتر از بقیه در رویداد مورد اشاره مشارکت داشتند. تهران با ۲۸۹ اثر در رتبه اول و استان‌های اصفهان با ۱۲۵ اثر، فارس ۱۰۱ اثر، قم ۹۵ اثر و خراسان رضوی نیز ۸۴ اثر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. یکی از استان‌ها هم در این رویداد شرکت نکرد.

دبیر طنز پهلو در ادامه سخنان خود گفت: اختتامیه این جشنواره روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در فومن برگزار می‌شود. گل آقا یک طنزپرداز مطبوعاتی تراز در تاریخ رسانه بود، حالا که ایشان اهل فومن است چه بهتر که اختتامیه را در این شهر برگزار کنیم تا در مسیر مرکز زدایی و تقویت مشاهیر استانی تلاش کرده باشیم. برگزاری دو نشست آموزشی رسانه‌ای هم با همکاری حوزه هنری و دفتر طنز در دستور کار قرار دارد.

حسین نژاد در مورد داوران این جشنواره گفت: هر بخش این جشنواره را دو نفر داوری می‌کنند که تلاش کردیم داورها از چهره‌های شناخته شده باشند. علی اکبر قاضی زاده و محسن اربابی از همکاران قدیم مجله گل آقا از داوران ما هستند. من هم به عنوان کسی که در روزهای پایانی این مجله در آنجا بودم در این جشنواره حضور دارم، سعید سلیمانپور و امید مهدی نژاد، رضا ساکی، احمد عربانی و مجید خسروانجم هم از داوران این جشنواره هستند.

وی افزود: ما از همه نویسندگان طنز و کاریکاتوریست دعوت کردیم اگر در رسانه‌های خود اثری منتشر می‌کنند در این رویداد حضور پیدا کنند. طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است. ما از فعالان فضای مجازی و بلاگری هم دعوت می‌کنیم در این رویداد حضور داشته باشند. ما سعی داریم به طنزپردازانی که در رسانه‌های غیررسمی طنز تولید می‌کنند هم کمک کنیم تا سطح طنزشان را بالا بیاورند.

دبیر طنز پهلو ادامه داد: طنز که تولید و مشتری آن زیاد شده در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است؛ این پیوند باعث شده طنز و کمدی در فضای مجازی گسترش پیدا کند. من فکر می‌کنم بیشتر هم می‌شود و ما اگر به عنوان متولی رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور به آن توجه نکنیم در این حوزه متضرر خواهیم شد. به دنبال ارتقای طنز هستیم، چون معتقدیم طنزپرداز مصلح اجتماعی است و تلاش می‌کنیم به این جایگاه برگردند.

حسین نژاد در پایان گفت: موضوع دادن در جشنواره، توجه به موضوعات مختلف است. در این دوره از جشنواره نیز موضوعاتی چون جمعیت در ایران، غزه، انتخابات، ورزش، گرانی و اینترنت وجود دارد، در کنار این موارد موضوع آزاد را هم در نظر داریم. برای برندگان نیز جوایزی بیشتر از سال گذشته در نظر گرفته شده است. در هر بخش از این رویداد چهار برنده داریم؛ نفرات اول ۱۰ میلیون تومان نفرات دوم ۷ میلیون تومان، نفرات سوم ۵ میلیون تومان و نفرات چهارم (تقدیری) ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند. همچنین تندیسی با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» نیز به برندگان اهدا می‌شود.

کد خبر 6086385 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • هشدارِ امپراطوری ناصرخسرو مجازی در حوزه دارو
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • تأمین و توزیع ۴۹۰ تن شکر خانوار در چهارمحال و بختیاری
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • (ویدئو) دارو‌های اینترنتی در داروخانه‌های مجازی
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان