Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظر افضلی در گفت‌وگو با ایلنا درباره تحولات اخیر هندوستان مبنی بر ایجاد شرایط نامساعد برای مسلمانان آن کشور گفت: ناآرامی‌های هندوستان به دلیل (تصویب متمم قانون شهروندی در پارلمان هندوستان) بود که بر اساس این قانون اکثر آوارگان جزو مسلمان‌ها تابعیت می‌گیرند. این امر باعث شد جامعه مسلمان هندوستان به این قانون اعتراض کند و متاسفانه بین نیروهای متعصب و مسلمان‌ها درگیری پیش آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در رابطه با شرایطی که برای مسلمانان هندوستان ایجاد کرده‌اند واکنش رهبر انقلاب و رئیس مجلس و دیگر مسئولان کشور را شاهد بودیم. 

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و هندوستان در پاسخ به این سوال که چرا با وجود روابط اقتصادی نزدیک ایران و هند به یکدیگر اما مسئولان آن کشور از موضع‌گیری‌های ما در این رابطه خشنود نیستند؟ گفت: حزبی که باعث این مشکلات شده مقداری رادیکال است. البته که باید توجه کنند تمدن اسلامی سالیان سال است که در هند ریشه دارد. همچنین فراموش نشود که مسلمانان در پیشرفت هند نقش برجسته‌ای داشتند. الان هم علیرغم اینکه ما رابطه خوب اقتصادی با هم داشتیم این مشکل باید مدیریت شود.

نماینده مجلس دهم با اشاره به اقدامات مسلمانان در راستای احقاق حق خودشان گفت: جامعه مسلمانان هند قوی هستند، در آن کشور دویست میلیون نفر مسلمان وجود دارد. برای حل این مشکل باید صحبت کنند که این قانون به نتیجه‌ای برسد؛ چراکه به دیگر ادیان اجازه تابعیت داده‌اند به جز مسلمانان. 

وی درباره چرایی ایجاد این مشکل برای مسلمانان هند گفت: بالاخره هند مقداری روی مسلمانان هم حساس است. اگر توجه کنید مسلمانان هند به سمت داعش نرفتند. بالاخره داعش در پاکستان نیز حضور داشت اما نتوانستند به مسلمانان هند ورود کنند این نشان می‌دهد جامعه مسلمانان هند جامعه‌ای آگاه هستند و این جای گله‌مندی است که چرا چنین قانونی تبعیض‌آمیزی در هند با این سابقه و تمدن تصویب می‌شود.

افضلی گفت: به نظرم مسئولان هند این مشکل را رفع کنند چون خودشان هم فهمیده‌اند که این شرایط باعث ایجاد تنش در جامعه شده است و تصاویر دلخراش از این حوادث گویای آن است. هند کانون فارغ التحصیلان شبه قاره است و بورس فرهنگی می‌دهد و خیلی از ایرانی‌ها هم در آن کشور مشغول تحصیل هستند. همچنین تعداد زیادی از هموطنان ما آن جا مشغول کار هستند و این مشکل باید به صورت مسالمت‌آمیز حل شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و هندوستان با اشاره به موضع‌گیری علی لاریجانی راجع به شرایط مسلمانان هند گفت: رئیس مجلس پیام خیلی خوبی را داد که چنین رفتاری اصلا زیبنده نیست. این مشکلی که الان در هند ایجاد شده اگر به توده‌ها و مردم برسد خطرناک می‌شود و از کنترل خارج می‌شود؛ چراکه تعداد مسلمانان در هند کم نیست و این باعث ایجاد تنش می‌شود چون هند یک جامعه چند ملیتی است. مسئولان هند باید به این قانون رسیدگی کنند و دولت هم نباید فقط از یک طرف جانبداری کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نظر افضلی جامعه مسلمان مسلمانان هند آن کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز در شهر ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: فعالیت غیرقانونی مسافربر‌های شخصی و توقف آنها در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی مشکلات و معضلات عدیده‌ای را برای ناوگان حمل و نقل عمومی و ترافیک شهر ارومیه به وجود آورده است.
فخرالدین معصوم‌زاده افزود: با توجه به هماهنگی‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد تعاون ناجا، اعمال قانون بر مسافربر‌های شخصی غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته و در این راستا ماموران پلیس راهور به همراه بازرسان گشت کنترل و نظارت سازمان با هرگونه تخلف مرتبط با حمل و نقل همگانی مسافر با جدیت بیشتری برخورد خواهند کرد.
وی با اعلام کنترل مستمر سلامت فنی وسائط نقلیه عمومی و صلاحیت‌های رفتاری رانندگان، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها هرگونه تخلف خودرو‌های مسافربر شخصی غیر مجاز از جمله اقدام به مسافرکشی و توقف در ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس توسط پلیس اعمال قانون می‌شود.

دیگر خبرها

  • فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده
  • برخورد با مسافربرهای شخصی غیرمجاز در شهر ارومیه
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • خارج کردن توده ۱۸ کیلوگرمی از شکم بانوی ۳۶ ساله
  • خارج کردن توده ۱۸ کیلویی از شکم بانوی بهشهری
  • توده ۱۸ کیلویی از بدن یک بانوی بهشهری خارج شد
  • زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد 
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست
  • اعمال قانون ۴۰ هزار خودرو توسط دوربین‌های کنترل سرعت