Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:14:37 GMT

طمع ویلاسازی در روستاهای حاشیه تالاب رو به افزایش است

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۳۲۶۸

طمع ویلاسازی در روستاهای حاشیه تالاب رو به افزایش است

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا گفت: ۱۲ روستای حاشیه تالاب در این شهرستان بیش از دیگر روستاها مورد طمع ویلاسازی قرار دارند.

احمد پایاب در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان صومعه‌سرا تولیدکننده یکی از با کیفیت‌ترین برنج های کشور است، گفت: شالیزارهای این شهرستان فقط برای کشت و تولید برنج و سایر محصولات کشاورزی برای کشت دوم پس از برداشت برنج باید اختصاص  یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از هرگونه تغییرکاربری شالیزارها و دیگر اراضی ارزشمند کشاورزی این شهرستان به جد ممانعت به عمل می‌آید.  

پادیاب ادامه داد: برخی از هموطنان تمایل پیدا کرده‌اند که برای خود خانه دومی در این شهرستان داشته باشند، و بیشتر روستاهایی که در جوار اراضی تالابی هستند، مورد هدف ویلاسازی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ روستای شهرستان صومعه‌سرا در حاشیه تالاب قرار دارند که به دلیل برخوداری از طبیعت زیبا مورد طمع سودجویان قرار گرفته و ما این رویا را با گشت‌های شبانه‌روزی به کابوس تبدیل خواهیم کرد.

مدیرجهاد کشاورزی صومعه‌سرا تصریح کرد: از دهیاران این روستا نیز خواسته ایم در حفظ این اراضی ارزشمند و همچنین باغات روستاها همتی مضاعف داشته باشند تا منافع آتی شهرستان فدای منافع آنی ویلاسازان نشود.

وی افزود: از روستاییان نیز درخواست کرده‌ایم تا با افزایش کشت دوم و توسعه مکانیزاسیون تولید برنج تلاش کنند درآمد خود را از برنجکاری افزایش دهند و برای رفع مشکلات اقتصادی مقطعی خود اقدام به فروش زمین‌هایشان نکنند.

پادیاب گفت: کاهش هزینه‌های تولید و افزایش مکانیزاسیون یکی از راهکارهای اصلی افزایش درآمد کشاورزان است و ما امسال بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار دادیم تا برای خرید ماشین آلات کشاورزی اقدام کنند و در پرداخت این تسهیلات صومعه سرا رتبه اول استان را به خود اختصاص داد.

وی افزود: فروش اراضی ارزشمند کشاورزی برای ویلاسازی موجب خواهد شد که روستایی‌زادگان به شهرها مهاجرت کنند و با مشکلات عدیده ای با سکونت در حاشیه شهرها مواجه شوند، ضمن اینکه خانه های دوم هموطنان نیز رونق اقتصادی روستاها را کاهش خواهد داد.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه سرا گفت: ساخت خانه در طرح هادی در صورتی که باغ‌های شهرستان را تهدید کند نیز با مخالفت ما مواجه خواهد شد.  

انتهای پیام     

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ويلاسازي صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به چهار شهرستان متاثر از سیلاب خبر داد و گفت: شهرستان‌های بشرویه، سرایان، طبس و زیرکوه دچار سیلاب هستند. 

محمدعلی کاوسی امروز، ۵ اردیبهشت در پی بارندگی های اخیز استان، اظهار داشت: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستاهای استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند. 

وی افزود: در شهرستان بشرویه روستای حجت‌آباد و غنی‌آباد، هفت نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران پایگاه امدادونجات اصفاک به نقاط امن انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در روستاهای چاه خوش نری و رباط مورشک شهرستان سرایان نیز چهار نفر به مناطق امن منتقل شدند و امدادرسانی در این منطقه هنوز ادامه دارد. 
کاوسی بیان داشت: از روستای براف شهرستان طبس نیز درخواست امدادرسانی شده بود که یک تیم از شعبه طبس به این روستا اعزام شدند و عملیات امدادرسانی هنوز ادامه دارد. 

وی تصریح کرد: امدادگران هلال‌احمر همچنین در روستاهای محمدآباد، حسن‌آباد دلاکه، بغرایی و محله عشایری شهرستان زیرکوه نیز در حال امدادرسانی هستند. 

اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد