Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@17:09:19 GMT

افزایش ٥٠ درصدی حقوق فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۳۳۶۷

افزایش ٥٠ درصدی حقوق فرهنگیان

خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق تصمیمات کمیسیون تلفیق سال آینده فرهنگیان مشمول افزایش ٥٠ درصدی حقوق خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، معصومه آقاپورعلیشاهی در مورد افزایش حقوق سال ٩٩ اظهار داشت: طبق تصمیمات کمیسیون تلفیق افزایش حقوق سال آینده ١٥ درصدی است در این میان فرهنگیان مشمول افزایش حقوق ٥٠ درصدی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: افراد شاغل که در سال ٩٨ یک میلیون و ٥٠٠ هزار تومان حقوق ماهیانه دریافت می‌کردند در سال آینده به میزان ٧٥٠ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت و طبق بررسی‌ها پایه حقوق در سال آینده ٢میلیون ٨٠٠ هزار تومان است و افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی نخواهد بود.
نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: یکی از ایرادات افزایش حقوق سال ٩٩ بی‌توجهی به نرخ تورم موجود در جامعه بوده است، ما در پرداخت حقوق‌ها هر ساله با یک عقب ماندگی مواجه هستیم با توجه به آخرین اطلاعات مرکز آمار کشور تورم بهمن ماه ٣٧ درصد، تورم دی ماه ٣٦ درصد، تورم آذرماه ٤٠ درصد است، این تورم صعودی و افزایش چند درصدی اقلام مورد نیاز مردم باعث شده که آنها با مشکل مواجه شوند .
وی در ادامه تاکید کرد: در قانون 15درصدی افزایش حقوق علاوه بر بی‌توجهی به تورم حاکم بر جامعه به افزایش حداقل حقوق کارگران هم توجهی نشده است. سال 98، حقوق قانون کار مبلغ یک میلیون و 516 هزار و 882 تومان در نظر گرفته شد که با احتساب این پانزده درصد، حقوق قانون کار برای سال 99چیزی حدود یک میلیون و 744 هزار تومان می‌شود.
آقاپور علیشاهی گفت: این رقم نشان می‌دهد که در محاسبه حقوق و دستمزد سال 99نیز نرخ تورم و معیارهای 41قانون کار در نظر گرفته نشده است. باید توجه کنیم نرخ تورم نزدیک به 40درصد است، اگر نرخ 15درصد برای افزایش حقوق و دستمزدها تصویب شود شکاف درآمد و هزینه نسبت به قبل بیشتر خواهد شد و حقوق قانون کار سال 99با این ارقام پاسخگوی نیاز این قشر ضعیف جامعه نیست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد ادغام یارانه معیشتی و یارانه ماهیانه گفت: وجود ٦٠ میلیون دریافت کننده یارانه معیشتی وجود خارجی دارند، این افراد براساس شاخص‌هایی که دولت مشخص کرده مشمول یارانه معیشتی می‌شوند.
شاخص‌های دریافت یارانه معیشتی
وی در ادامه به شاخص‌های یارانه معیشتی اشاره و تاکیدکرد: شاخص‌های متفاوتی بین دریافت‌کنندگان یارانه معیشتی و یارانه‌های ماهیانه وجود دارند؛ معیارهایی از قبیل تعداد و ارزش خودروی اعضای خانوار، ارزش املاک خانوار تعداد سفرهای خارجی اعضای خانوار، شغل اعضای خانوار پزشکان، مدیران دولتی، وکلا، هیئت‌علمی، کارفرمای حقیقی یا حقوقی، صاحبان صرافی، اصناف، فعالان کسب‌وکار و … مجموعه از شاخص‌های دریافت کننده یارانه معیشتی هستند.
آقاپور علیشاهی خاطرنشان کرد: ادغام یارانه ماهیانه و یارانه معیشتی ظلم به گروه کم درآمد جامعه است؛ یارانه معیشتی نشات گرفته از یارانه بنزین بوده و ادغام آن در سال 99منتفی است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یارانه معیشتی افزایش حقوق هزار تومان سال آینده قانون کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۳۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟

سازمان هدفمندی یارانه‌ها از افزایش ۱۵ درصدی میزان یارانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، این روزها لایحه بودجه سال آینده به مجلس تقدیم شده است و سهم یارانه‌ها از بودجه ۱۴۰۳ اعلام شد. منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ از افزایش ۱۵ درصدی میزان یارانه خبر داد.

منابع هدفمند سازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است. با این حساب یک خانوار ۳ نفره در سال آینده مبلغ یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان یارانه نقدی خواهند گرفت.

یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ طبق ماه قبل در همان تاریخ پرداخت می‌شود و واریز سومین شارژ ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ در تاریخ ۱۷ الی ۱۸ فروردین همچون ماه‌های قبل شارژ می‌شود.

همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پرسش‌های مختلفی از سوی شهروندان مطرح شد، از همین رو وزارت رفاه اقدام به پاسخِ برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان مانند اینکه «آیا قرار است یارانه‌های نقدی حذف شود؟» یا اینکه «برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه باید چه کنیم؟» کرده است.

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

به دنبال اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، وزارت رفاه به برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پاسخ داده است:

۱. آیا قرار است یارانه‌های نقدی حذف شود؟

خیر، یارانه نقدی حذف نمی‌شود.

۲. آیا تغییری در پرداخت یارانه‌ها صورت می‌گیرد؟

هیچ تغییری در زمان واریز نقدی یارانه‌ها صورت نمی‌گیرد. مردم می‌توانند یارانه نقد خود را هرماه دریافت کنند.

۳. آیا بعد از اجرایی شدن این طرح دیگر نمی‌توانیم یارانه نقدی دریافت کنیم؟

یارانه نقدی به قوت خود باقی است.

۴. استفاده از این اعتبار به چه صورت امکان‌پذیر است؟

خانوارهای یارانه‌بگیر در دهک‌های ۱ تا ۷ مشمول دریافت اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی می‌شوند و می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ از اعتبار خود استفاده کنند.

۵. شبکه ملی اعتبار و مزیت طرح خرید اعتباری چیست؟

شبکه ملی اعتبار که به اختصار “شما” نامیده می‌شود، بستر مدیریت و اختصاص اعتبارهای حمایتی بر اساس سیاست‌گذاری‌های رفاهی کلان دولت به صورت دقیق بر اساس هر کد ملی است. در بستر شبکه ملی اعتبار (شما) رفتار حمایتی بر اساس هر کد ملی تعریف می‌شود؛ یعنی هر فرد در هر کجای ایران که دارای کد ملی باشد به صورت دقیق و بدون انحراف از سیاست‌گذاری‌های رفاهی بهره‌مند خواهد شد. در قدم‌های بعدی برنامه نیاز و شرایط زندگی و با توجه به پایش‌های دقیق، امکان بهره‌مند شدن از حمایت‌های اختصاصی و مناسب هر فرد با تخصیص اعتبار وجود دارد.

۶. شرکت در طرح خرید اعتباری اختیاری است؟ و اینکه اگر از اعتبار تخصیص‌یافته استفاده نکنیم آخر ماه این اعتبار از بین خواهد رفت؟

شرکت در این طرح کاملاً اختیاری است؛ یعنی به هر خانوار این اختیار داده می‌شود که در صورت تمایل از اعتبار تخصیص داده شده استفاده کند. در صورت عدم استفاده، اعتبار سوخت خواهد شد.

۷. اگر از تمام اعتبار اختصاص داده شده استفاده نشود مابقی از بین می‌رود یا در حساب باقی می‌ماند؟

مابقی اعتبار سوخت خواهد شد.

۸. برای استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی چه طور می‌توانیم ثبت‌نام کنیم و به کجا مراجعه کنیم؟ آیا مدارک خاصی مورد نیاز است؟

برای بهره‌مندی از مزایای طرح، نیاز به ثبت‌نام، مراجعه یا ارائه مدارک نبوده و امکان خرید اعتباری به صورت خودکار برای تمامی افرادی که مشمول دریافت یارانه بوده و در دهک‌های یک تا هفت هستند فعال می‌شود.

۹. این مبلغ اعتبار بر روی کارت یارانه تخصیص داده می‌شود یا باید کارت جدید برای سرپرست خانواده صادر شود؟

نه تنها نیازی به صدور کارت جدید نیست، بلکه با استفاده از تمام کارت‌های بانکی که به نام سرپرست خانوار است، می‌توان از این اعتبار استفاده کرد. این امکان نیز فراهم خواهد شد که سرپرستان خانوار با استفاده از برنامه کاربردی «شما» که متعاقباً ایجاد می‌شود، مجوز استفاده از این اعتبار را به هر یک از خانواده خود اعطا کنند.

۱۰. چه نام‌های تجاری مشمول این طرح می‌شوند و از کدام فروشگاه‌ها باید این خرید اعتباری انجام شود؟

در این طرح هیچ محدودیتی برای خرید از یک نام تجاری خاص و با یک کیفیت ثابت وجود ندارد؛ به عنوان مثال اشخاص می‌توانند بر اساس انتخاب و سلیقه خود از میان تمامی روغن‌های موجود در بازار خرید کنند و انتخاب محدود به برند یا دسته خاصی از روغن‌ها نیست. در پایان خرید و در زمان پرداخت، اشخاص مبلغ مشخصی از فاکتور خرید را به صورت نقد یا از کارت بانکی خود پرداخت کرده و مابقی از اعتبار آن‌ها کسر می‌شود. فروشگاه‌های مجاز در نرم‌افزار کاربردی «شما» نمایش داده می‌شوند، در ادامه نیز تمامی فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌های کوچک و بزرگ به تدریج به این طرح اضافه خواهند شد.

۱۱. این طرح چه میزان هزینه برای مردم و دولت دارد؟ هزینه خرید دستگاه‌های کارت‌خوان را فروشنده باید بپردازد یا دولت رایگان در اختیار فروشندگان می‌گذارد؟

طرح شما (شبکه ملی اعتبار) یک طرح فناورانه محور است که بر اساس زیر ساخت‌های موجود کشور طراحی و بر بسترهای موجود اجرا می‌شود، نیاز به خرید دستگاه‌ها و تجهیزات از سوی فروشندگان نبوده و شرکت‌های خدمات پرداخت با مراجعه به دارندگان پوزه‌ای فروشگاهی در سه صنف خواروبار، لبنیات و پروتئین، ضمن آموزش و نصب نرم‌افزار برای آنها، دستگاه‌های موجود را به روز رسانی کرده و مجهز به بارکدخوان می‌کنند.

۱۲. نیاز به تهیه دستگاه کارتخوان خاصی در مغازه‌ها یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیست؟

خیر، در طرح «شما» از زیر ساخت‌های موجود استفاده می‌شود و هیچ تغییری در مراکز خرید به وجود نخواهد آمد. همین کارتخوان‌های موجود در پیشخوان مغازه و فروشگاه‌ها با یک بروزرسانی نرم افزار قابلیت استفاده دارند و نیازی به اقدام خاص از سوی صاحبان فروشگاه‌ها و مغازه‌ها نیست. فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سایر فروشگاه‌هایی که از صندوق فروشگاهی استفاده می‌کنند باید از شرکت نرم‌افزار فروشگاهی اقدام به به‌روزرسانی نرم‌افزار صندوق‌های خود کنند.

۱۳. اگر خریداران کالاهای دیگری به جز ۱۱ قلم کالای اساسی را انتخاب کنند، هزینه آن‌ها چگونه پرداخت می‌شود؟

کالاهای خارج از این اقلام مشمول دریافت اعتبار نمی‌شوند؛ به عنوان مثال اگر شخصی در سبد کالاهای انتخابی خود علاوه بر چند قلم کالای اساسی، آب معدنی و دستمال کاغذی نیز داشته باشد، هیچ اعتباری به این دو کالا تعلق نمی‌گیرد و هزینه پرداختی فرد شامل سهم خریدار در کالاهای اساسی (قیمت پایه) به علاوه مبلغ کامل این دو کالا می‌شود. ضمناً این اختیار وجود دارد که هر فرد کل اعتبار خود را برای خرید یک قلم از اقلام مشمول استفاده کند.

۱۴. تکلیف افرادی که در ماه پیش یارانه دریافت کرده‌اند، ولی در ماه جاری هیچ یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند، چیست؟

افرادی که در آخرین مرحله واریز یارانه، هیچ یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند در زمره دهک ۱۰ جامعه بوده‌اند و از فرایند دریافت یارانه حذف شده‌اند. اما در صورت اعتراض، به سامانه www.hemayat.mcs.gov.ir مراجعه کنند.

۱۵. جهت ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه به کجا مراجعه کنیم؟

افرادی که جهت دریافت یارانه جامانده و یا از قلم افتاده‌اند، در صورتی که بالای ۱۸ سال سن داشته و شماره تلفن همراه بنام خودشان باشد و دارای حساب بانکی بنام خود هستند می‌توانند به صورت خانوار مستقل در سامانه My Gov.ir ثبت‌نام کنند.

۱۶. برای ثبت‌نام افراد جامانده زیر ۱۸ سال به کجا مراجعه کنیم؟

افرادی که جهت دریافت یارانه جامانده و یا از قلم افتاده‌اند، در صورتی که کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشند، فعلاً امکان ثبت‌نام نداشته و باید منتظر اعلامیه جدید سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها باشند.

۱۷. در صورتیکه از همسر خود طلاق گرفته باشم، جهت دریافت یارانه به صورت مستقل چکونه عمل کنم؟

با در دست داشتن مدارک، به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنید.

۱۸. در صورتیکه سرپرست خانوار فوت کرده باشد، جهت دریافت یارانه بازماندگان به کجا مراجعه کنیم؟

جهت ثبت‌نام به سامانه My Gov.ir مراجعه کنید.

۱۹. در صورت ازدواج چگونه می‌توانم یارانه را از سرپرست قبلی خود جدا کنم؟

با در دست داشتن مدارک، به دفاتر پلیس ۱۰ مراجعه کنید.

منبع: تسنیم

کد خبر 739999

دیگر خبرها

  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی با افزایش ۱۵ درصدی
  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی/ واریزی ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومانی برای این خانوار‌ها
  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد | وزیر کار زیر تیغ استیضاح؟
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی‌ها را عصبانی کرد؛ وزیر کار استیضاح می‌شود؟
  • عباسی، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند: فاصله اقتصاد ایران با ترکیه و عربستان در حال افزایش است/باید بتوانیم تورم را به زیر 20درصد برگردانیم// عبده تبریزی: ایران پتانسیل خروج از وضعیت فعلی را دارد/ در همین نظام هم کم تنش تر با هم زندگی می کردیم