Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@23:45:44 GMT

آلودگی هوا باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۳۶۹۲

آلودگی هوا باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود؟

 این مطالعه با بررسی توالی ژنوم نمونه مدفوع ۱۰۱ داوطلب برای اولین بار است که آلودگی هوا را مسبب تغییر ساختار و عملکرد میکروبیوم روده انسان می‌داند.

این مطالعه نشان می‌دهد از بین تمام آلاینده‌ها، ازن تاثیر بیشتری بر باکتریوم روده دارد و افرادی که در معرض گاز ازن قرار دارند، تنوع باکتریایی کمتری در روده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنوع پایین باکتری‌ها عامل ابتلا به دیابت و چاقی است.

در حال حاضر حدود ۶۱ درصد از بزرگسالان به اضافه وزن یا چاقی مبتلا هستند و شاخص توده بدنی بالایی دارند.

شاخص توده بدنی (BMI) مهمترین فاکتور در تعیین وزن نرمال، اضافه وزن و چاقی است. شاخص توده بدنی با تقسیم وزن (به کیلوگرم) بر توان دوم قد (به متر) به دست می‌آید.

شاخص توده بدنی کمتر از ۱۸.۵، نشان دهنده کم وزنی غیر طبیعی است. اگر عدد بدست آمده بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ باشد، یعنی وزن فرد طبیعی است. عدد بزرگتر و مساوی ۲۵، نشان دهنده اضافه وزن است. عدد ۳۰ به بالا نشان دهنده چاقی است، که به ترتیب به چاقی درجه یک (بین ۳۰ تا ۳۴.۹)، چاقی درجه دو (بین ۳۵ تا ۳۹.۹) و چاقی درجه سه (۴۰ به بالا) تقسیم بندی می‌شود. آگاهی از شاخص توده بدنی برای هر فرد ضروری است.

مطالعات نشان می‌دهد بیش از ۱۰ نوع سرطان با چاقی و اضافه وزن ارتباط مستقیم دارد. علاوه بر آن، چاقی عامل اصلی حمله قلبی، سکته مغزی، بیماری‌های تنفسی و دیابت است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلودگی هوا چاقی اضافه وزن پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۳۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره طرح نور

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور اعلام کرد که بررسی‌ها و مشاهداتِ عینیِ روزانه در شهرها نشان دهنده حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌مان است.

به گزارش مشرق، در اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور درباره طرح نور (عفاف و حجاب) آمده است:

در زمان و زمانه‌ای که جریان‌های رسانه‌ای بدخواه ملت ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازی جامعه با اجرای طرح نور بودند؛ مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی حفظ شود.

برای آنکه افکارعمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناخت بیشتری از دلایل فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، در روزهای آینده چند پرونده مهم از باندهای تبهکار سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارت جنسی، پورنوگرافی و... داشته‌اند، منتشر خواهد شد.

در پیوند با موضوع پیش گفته؛ گزارش‌های میدانی و اخذ نظرات مردمی در کنار حمایت‌های روسای محترم جمهور و قوه قضائیه، صداوسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و جماعات و سایر نهادهای مسئول نشان دهنده شناخت مطلوب از نبض‌سنجی اجتماعی فراجا در اجرای طرح نور است.

همچنین بررسی‌ها و مشاهدات عینی روزانه در شهرها، نشان دهنده‌ی حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت زنان و بانوان سرزمین‌مان است.

پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندان عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت طرح نور به سمت هوشمندسازی پیش خواهد رفت.

این مهم زمانی بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که نهادهای متولی کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.

در پایان قدردان کارکنان سخت‌کوش و پرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مشفقانه به ارتقای ارزش‌های اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همت مسئولین محترم و انجام بموقع وظایف دستگاه‌های مسئول روند هوشمندسازی نیز، پرشتاب‌تر به سرانجام مطلوب و مورد رضایت مردم برسد.

دیگر خبرها

  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره طرح نور
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرای «طرح نور»
  • اطلاعیه شماره ۴ فراجا درباره اجرای طرح نور
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند