Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین فرح بخش تهیه کننده و کارگردان سینما درباره تاثیر جشنواره فجر بر اوضاع و احوال آثار سینمایی به نکات جالبی اشاره می کند.

محمدحسین فرح بخش در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درباره این  که آیا حضور و کسب موفقیت فیلمی در جشنواره فیلم فجر چه میزان می تواند عامل موفقیت  در گیشه سینماها در زمان اکرانش باشد گفت: اگر آن فیلم مردمی و داستان داشته باشد قطعا حضورش در جشنواره فیلم فجر برای فیلم موثر است اما اگر فیلمنامه آن مردمی و جذابیت برای مخاطبان نداشته باشد اگر چندین جایزه هم در جشنواره به آن تعلیق گیرد جشنواره هیچگونه اثری برای آن فیلم ندارد اما فیلم هایی هم مانند سرخپوست ومتری شیش ونیم فیلم های جذابی است اگر در جشنواره هم حضور نداشته باشند زمانی که اکران شوند مردم استقبال می کنند و فروش بالایی را بدست می‌آورد اما جوایزی که در جشنواره به این‌ها تعلق می گیرد باعث ایجاد حساسیت می شود و تمایل مردم برای تماشای آن بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود: اما فیلم هایی وجود دارند که در جشنواره جوایزی به  آن تعلق می گیرد و همان زمان با جشنواره، مخاطب هنگام تماشای فیلم از آن خوشش نیامده است چرا که جذابیت های لازم را ندارد. فیلم باید جذابیت بصری داشته باشد تا دریافت جایزه تبلیغ مضاعفی برای فیلم باشد که مخاطب را مشتاق به سینما رفتن کند البته لازم است ذکر کنم جشنواره فجر دلیل موفقیت یک فیلم در گیشه نمی تواند باشد چرا که این جشنواره یک بازار فیلم است تا اینکه آن جشنواره یا فستیوال به معنای واقعی کلمه باشد همچنین سیاست بازی در آن حرف اول را می زند از هنر، هنرمند و سینما در این جشنواره خیلی صحبت نمی شود؛ بیشتر سیاسی بازی است و بیش از این‌که از داخل سینما و مسئولین وزارت ارشاد در آن نفوذ داشته باشند جو بیرون از سینما، نهادها و اشخاصی که ارتباطی به سینما ندارند بیشتر نظرات این دسته از افراد اعمال می شود تا نظرات کارشناسانی که صاحب نظر هستند.

این تهیه کننده سینما در پاسخ به این سوال که باتوجه به نابسامانی وضعیت معیشتی مردم کدام عامل می تواند فیلم را به فروش بالاتری برساند اظهار داشت: ابتدا باید ببینیم سینما معنایش چیست قرار نیست فردی از تماشای فیلم انیشتین شود یا فلسفه بیاموزد این باور غلطی است که طی سالیان متاسفانه مسئولین و منتقدان این باور را به وجود آوردند سینما برای لذت بردن و تفریح است دلیلی ندارد که چیزی یاد بگیرد معنی آن سرگرمی است و این عنصر اصلی سینما که مقفول واقع شده است. اصلا سینما قرار نیست حرفی داشته باشد اگر هم یک زمانی فیلمی یک حرفی را می زند دست سازندگان آن اثر درد نکند ایرادی هم ندارد و بسیار خوب است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر تهیه کننده جشنواره فیلم فجر 98 جشنواره فیلم فجر 38 آبنبات چوبی مستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس جذاب عروس و نوه فاطمه گودرزی

فاطمه گودرزی (زادهٔ ۱۹ تیر ۱۳۴۲ در بروجرد، لرستان) هنرپیشه سینما و تلویزیون اهل ایران است. او تاکنون موفق به دریافت یک سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم غزال و دو نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول (۱۳۷۷) و نقش مکمل زن سال (۱۳۷۰) در جشنواره فیلم فجر شده‌است.

منبع: ساعد نیوز

tags # بازیگر سینما سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • کتاب‌های ادبیاتی جذاب
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
  • باز هم سال سینمای کمدی؟
  • تصویر جذاب بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با تیپ خاص
  • معرفی برترین‌های جایزه سالانه ادبی بشیر علوی در منطقه دلوار
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ | صحنه‌ای از یک فیلم که در این جشنواره رد شده بود | تصاویر
  • پوستر جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ رونمایی شد
  • عکس جذاب عروس و نوه فاطمه گودرزی
  • ماجرای جایزه بین‌المللی گرفتن صحرا اسدالهی چه بود؟