Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:17:27 GMT

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در گرمسار و دامغان

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۵۰۴۶

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در گرمسار و دامغان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های گرمسار و دامغان در حال راه‌اندازی است و بیمارستان کوثر سمنان به‌صورت ۱۰۰ درصدی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی پیش از ظهر امروز در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان اظهار کرد: پرستاران، پزشکان و نیروهای خدماتی در بیمارستان‌ها بابت تلاش‌های بی‌وقفه در فشار هستند و از تلاش‌های این عزیزان قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ۳۶۲ آزمایش مثبت افراد مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان بر اساس آمار روز گذشته ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اضافه کرد: از هفته آینده موج سوم شیوع کرونا ویروس را شاهد خواهیم بود و به احتمال آمار افراد مبتلا به کرونا ویروس در استان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

دانایی بیان کرد: رفتار جامعه، تعیین‌کننده رفتار ویروس است و برای مقابله با کرونا ویروس باید عزم جدی ایجاد شود.

وی بیان کرد: اتفاق بدی که امروز در حال وقوع بوده، تردد قابل توجه مردم در خیابان‌هاست و این وضع احتمال افزایش شیوع کرونا را افزایش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: فرایند شیوع ویروس در جامعه بسیار نگران‌کننده بوده و همچنین تبلیغات درون‌شهری و تلویزیونی به گونه است که مردم را برای خرید مجاب می‌کند.

دانایی افزود: باید روی فرهنگ مردم کار شود و بستن راه و.. تا زمانی که بر روی فرهنگ مردم برای مقابله با کرونا کار نشود، بی‌تأثیر است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان بیلبوردهای خود را به کرونا ویروس اختصاص دهند؛ این بیماری جوان و پیر و مرد و زن نمی‌شناسد و باید همگان برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در تلاش باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اضافه کرد: همه مردم باید برای مقابله با کرونا ویروس تلاش کنند و تمام دستگاه‌های اجرایی در قبال بی‌مادر شدن و بی‌پدر شدن فرزندان این جامعه به دلیل فوت ابتلا به کرونا ویروس مسؤول هستند.

دانایی افزود: موضوع کرونا ویروس بسیار جدی بوده و موج سوم کرونا ویروس در راه است و با فوت یک نفر به دلیل کرونا ویروس شاید یک خانواده از هم بپاشد و یک خاندان نابود شود.

وی گفت: مردم می‌توانند خریدها را تلفنی و اینترنتی انجام دهند و هفته پیش رو به‌شدت خیابان‌ها پرازدحام می‌شود و باید تمهیدات مناسب در این ارتباط اندیشیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: در بحث بسیج ملی کرونا در استان سمنان هماهنگی انجام‌شده و مردم از طریق سامانه اینترنتی وزارت بهداشت برای معرفی و اعلام شرایط فیزیکی خود برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس اقدام کنند.

دانایی گفت: بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های گرمسار و دامغان در حال راه‌اندازی است و بیمارستان کوثر سمنان به‌صورت ۱۰۰ درصدی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد.

وی تصریح کرد: چهارشنبه آخر سال، پنجشنبه آخر سال و عید نوروز در هفته آینده در پیش است و این روزها بدترین روزهای سال برای شیوع موج چهارم کرونا ویروس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان یادآور شد: هرچقدر می‌توانیم مردم را اقناع کنیم که این روزها از خانه بیرون نیایند.

انتهای پیام/74002/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان استان سمنان دانشگاه علوم پزشکی بیماران کرونا ویروس برای مقابله کرونا ویروس شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیش از ۶۰ پزشک متخصص، عمومی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی دلفان به صورت جهادی برای ارائه خدمات تخصصی به صورت جهادی حضور خواهند داشت.

دکتر سیاوش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیمارستان صحرایی شهدای حاج عمران در مناطق محروم دلفان مستقر می‌شود تا خدمات درمانی را به اهالی منطقه فرهادآباد شهرستان دلفان ارائه دهند. این بیمارستان در شهرستان دلفان به همت بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی لرستان و سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان در این منطقه مستقر می‌شود.

مدیردرمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به منظور ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم استان، فردا  جمعه هفتم اردیبهشت ماه، ۲۰ پزشک متخصص، ۲۰ پزشک عمومی و ۲۰ نفر کادر دندانپزشکی و دندانپزشک در بیمارستان صحرایی در مستقر می‌شوند و به اهالی منطقه فرهادآباد به صورت جهادی ارائه خدمات خواهند کرد.

بیرانوند افزود: در صورتی که اهالی منطقه با تشخیص پزشکان مستقر در بیمارستان صحرایی نیاز به خدمات فوق تخصصی داشته باشند، آنها را به بیمارستان‌های مرکز لرستان ارجاع خواهیم داد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • ترافیک سنگین در محور دامغان - سمنان
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد