Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@14:06:39 GMT

شبکه توزیع آب شرب ابهر، نیازمند نوسازی

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۵۲۰۸

شبکه توزیع آب شرب ابهر، نیازمند نوسازی

ایسنا/زنجان رئیس شورای اسلامی شهر ابهر گفت: شبکه توزیع آب شرب ابهر نیازمند نوسازی است.

نعمت‌الله نجیب‌حسینی صبح امروز (۲۳ اسفند) در جلسه بررسی مشکلات آب شرب شهرستان ابهر، با بیان این‌که در بخشی از شبکه آب ابهر از لوله‌های آزبست استفاده شده و بخشی دیگر به علت قدمت بالا و فرسودگی نیاز به اصلاح و جایگزینی و بهسازی شبکه دارد، اظهار کرد: به اذعان اکثر کارشناسان ۳۰ درصد از آب شرب شهری به دلیل فرسودگی شبکه توزیع آب هدر می‌رود که این امر باعث بروز مشکلات متعددی در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با توجه به مشکلات مطرح شده در زمینه آب شرب تاکنون شورای شهر ابهر پیگیری‌ها و اقدامات متعددی از جمله مکاتبات با مسئولان کشوری و استانی انجام داده است که امیدواریم به نتیجه برسد.

این مسئول با اشاره به برخی نیازها در زمینه آب شرب ابهر، بیان کرد: اصلاح شبکه آب برای جلوگیری از هدررفت، تکمیل و اتمام شبکه فاضلاب شهری، زون‌بندی و تدوین نقشه‌ای منسجم برای خطوط توزیع و تعویض شیرآلات قدیمی و جایگزینی شیرآلات جدید، پیگیری اختصاص باقی مانده اعتبارات سد کینه‌ورس از محل اعتبارات ملی، اصلاح ۵ کیلومتر از خطوط انفصالی از جمله مهم‌ترین این نیازها است.

نجیب‌حسینی با اشاره به نیاز ۲۸۵ میلیارد ریالی جهت بازسازی و اصلاح شبکه توزیع ابهر، گفت: این موضوع باید در کمیته برنامه‌ریزی طرح و برای تخصیص این اعتبار پیگیری‌های لازم به عمل آمده و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت آب شرب شهری توسط مدیر شهرستانی و پیگیری امور بهبود آب شرب شهری از لحاظ میکروبی و شیمیایی باید در دستور قرار گرفته و کپی شیت‌های آزمایشگاهی نیز باید در اختیار کمیسیون‌های مربوطه شورا قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده نباید با قطعی‌های مکرر آب مشکل دیگری به مشکلات مردم افزوده شود.

در ادامه این جلسه، رئیس اداره آب و فاضلاب شهری ابهر نیز با اشاره به فرسودگی شبکه آب شهری و قدمت بالای این شبکه، اظهار کرد: قطعی‌های پیش آمده در چند روز اخیر صرفا و فقط به خاطر کمبود آب نیست، بلکه مشکلاتی است که در شبکه انتقال آب داریم.

عیسی محمدی، نبود فشارشکن، کاهش ذخایر زیرزمینی، عدم وجود مخازن ذخیره مناسب، کاهش نزولات جوی، مصرف بی‌رویه آب، انشعابات غیرمجاز، پراکندگی حوزه شهری، ایجاد تغییرات در شبکه، کمبود اعتبارات، عدم کشش شبکه آب و عدم حضور پیمانکار قوی در بخش اتفاقات و حوادث را از عمده مشکلات این اداره ذکر کرد و افزود: علی‌رغم این کاستی‌ها برنامه منسجمی برای پیشبرد کارها تدوین شده است که از مهم‌ترین موارد می‌توان به جذب اعتبار برای تکمیل شبکه فاضلاب شهری، اتصال خط انتقال آب سد کینه‌ورس به شبکه آب با ظرفیت کامل، تملک زمینی در شناط برای ایجاد چاه، تدوین و طراحی نقشه خطوط شبکه انتقال، اتصال آب اسپاس به خط زره‌کوبان در جاده قیدار اشاره کرد.

وی بیان کرد: علی‌رغم این نواقص همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا مشکل قطعی آب در شرایط سخت کنونی حل شود.

در این جلسه نیز دیگر عضو شورای اسلامی شهر ابهر با اشاره به شرایط رخداده برای مردم به‌دلیل قطعی‌های مکرر آب، گفت: در شرایط فعلی آب برای خانواده‌ها یک موضوع حیاتی است و این حداقل نیازی است که مردم به آب دارند.

حجت‌الله عسگری با بیان این‌که مردم با وجود همه مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها همواره در کنار مسئولان بوده‌اند و به خاطر نظام جمهوری اسلامی تمام سختی‌ها را تحمل کرده‌اند، افزود: قطعی آب در این برهه قابل توجیه نیست، لذا باید با یک برنامه‌ریزی دقیق این مشکل برای همیشه مرتفع شود.

در ادامه جلسه نیز دیگر عضو شورای اسلامی شهر ابهر، گفت: آب شرب ابهر به لحاظ کیفیت در سطوح مناسبی قرار نداشته و اغلب شاهد وجود ریز ذرات معلق و املاح مازاد در داخل آب هستیم که توسط مردم گزارش شده و اگر صافی و فیلترهای لازم در مسیر جریان آب نباشد این آب برای مردم زیان‌بار خواهد بود.

سمیرا دودانگه تصریح کرد: وجود انشعاب‌های غیرمجاز، سرانه مصرف بیش از حد استاندارد و فرسودگی شبکه مهم‌ترین چالش‌های پیشروی آب شرب شهری در ابهر هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان شوراي شهر شبکه توزیع آب آب شرب شهری آب شرب ابهر شبکه توزیع شهر ابهر شبکه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد

به گزارش قدس خراسان، رضا حسن زاده اظهار کرد: برای برطرف کردن کمبود آب شرب در سه روستای " کهجه، استای و پشته " به صورت مشارکتی با اهالی این مناطق افزون بر ۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد ادامه داد: با این اقدام مشکل کمبود آب شرب افزون بر هزار و ۵۰۰ مشترک روستایی در شهرستان تایباد برطرف خواهد شد.

وی به تنش آبی در سطح برخی از روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: با شروع فصل گرما و افزایش مصرف آب شرب، ۲ روستای"بهلول آباد و پل بند" از توابع بخش میان ولایت تایباد هم در برخی از ساعت های شبانه روز بیشترین تنش آبی را دارند.

حسن زاده افزود: هم اکنون آب شرب شهری و روستایی تایباد با ۳۵ حلقه چاه تامین می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد اضافه کرد: برای تامین آب شرب پایدار در شهر "کاریز" طی پنج سال و در شهر "مشهدریزه" طی هفت سال آینده نیاز به حفر چاه جدید است.

وی به فرسوده بودن شبکه توزیع آب شهری و روستایی این شهرستان اشاره و اضافه کرد: هم اکنون قسمتی از شبکه توزیع آب شهری و روستایی تایباد فرسوده است که اصلاح و تعویض آنها در اولویت کاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد
  • کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب
  • قطع برق برخی از مناطق سیل‌زده/ خسارت به ۱۲۳ اصله پایه توزیع برق
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد