Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@20:02:41 GMT

آغاز پویش‌های ضدکرونایی هلال‌احمر همدان

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۵۲۷۸

آغاز پویش‌های ضدکرونایی هلال‌احمر همدان

با توجه به محدودیت‌های حضور فیزیکی در فضای اجتماعی خارج از منزل و ضرورت ممانعت از شیوع ویروس کرونا و در عین حال ارائه خدمات انسان دوستانه در راستای افزایش تاب آوری در شرایط

جدید خانواده ها تا زمان سپری شدن شرایط بحرانی، طرح ملی خدمات بشردوستانه اعضای سازمان جوانان با موضوعات سلامت روان، نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و

سایر اعضای خانواده،در فضای مجازی به صورت غیر حضوری اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اجرای طرح یادشده منعی برای حضور فیزیکی اعضا بر اساس نیازهای اعلامی از سوی ستاد مبارزه و پیشگیری از کرونا با در نظر داشتن شرایط ایمن وجود ندارد و شیوه اجرای آن بر عهده

ستاد مرکزی است.

با اجرای این طرح، می توان گام های موثری در بهره گیری مناسب از اوقات فراغت و فرصت در کنار هم بودن اعضای خانواده در منزل برداشت و زمینه کاهش اضطراب، استرس و پیشگیری از بیماری با کمک و مشارکت جوانان عضو و آحاد جامعه بصورت غیر مستقیم فراهم کرد.

به گفته معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: این طرح با هدف ارتقای سطح آمادگی و مقابله با ویروس کرونا با انتشار و انعکاس اخبار و فایل‌های آموزشی و حمایتی جمعیت هلال احمر در فضای مجازی، کاهش فشار روانی و ترس احتمالی اعضای خانواده در راستای کمک به افزایش امید و نشاط اجتماعی و افزایش تاب‌آوری جامعه برگزار می شود.

مریم پاک‌بین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در منزل، اشتراک گذاری احساس کودکان و نوجوانان با انتشار و انعکاس جشنواره‌های نقاشی و خاطره‌گویی، مشارکت اعضا در فعالیت های بشر دوستانه و نهادینه سازی حس مسوولیت پذیری اجتماعی در اعضا با ورود به موضوع کرونا ویروس و پیامدهای آن را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

وی افزود: زمان اجرای این طرح تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده بود و مکان اجرای آن فضای مجازی است همچنین نتیجه قرعه کشی پویش‌ها و جشنواره ها در هفته هلال احمر اعلام می شود.

پویش ملی "لبخند" و  "با خانواده"

وی گفت: ۲ پویش ملی "لبخند" و  "با خانواده" با هدف تشویق مردم برای ماندن درخانه و درکنار خانواده به عنوان امن ترین مکان برای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا همچنین ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش شادی و روحیه بخشی در بین خانواده اجرا می شود.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان افزود: این پویش ها برای مشارکت همکاران و خانواده آنان، اعضا و خانواده آنان و آحاد جامعه در نظر گرفته شده و تصاویر ارسالی برای پویش لبخند باید گویای شادی و نشاط فردی یا خانوادگی بوده و همراه با لبخند و حضور اعضای خانواده در خانه باشد.

پاک بین ادامه داد: به منظور مشارکت در این پویش ها و ساخت پوستر شخصی ، شرکت کنندگان باید به آدرس کاربری ربات‌های تلگرامی سازمان جوانان مطابق پوستر پویش وارد شده و مراحل آن را طی کند همچنین به ۲۰۰ نفر از شرکت کنندگان در پویش ها به رسم یادبود و به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

پویش ملی هلال آماده

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان اظهار داشت: این پویش با هدف انعکاس و تجلیل از اقدامات اعضا داوطلب جمعیت هلال احمر که در کنار سایر دستگاه ها برای مقابله با بیماری کرونا تلاش می کنند آغاز شده است.

پاک بین ادامه داد: این پویش برای مشارکت جوانان، امدادگران و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر در نظر گرفته شده است و اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان با گرفتن و ارسال تصویر یا سلفی

از خود و یا به صورت گروهی در حین عملیات یا اعلام آمادگی برای همکاری، با پوشش لباس فرم یا کاور و تجهیزات هلال احمر و اقلام حفاظت شخصی در این پویش شرکت می کنند.

ششمین جشنواره فیلم و عکس بشردوستی

وی گفت: به منظور ثبت و انتشار رویدادها و خدمات بشردوستانه و امدادی اعضای داوطلب، تبادل تجربیات و رفتارهای بشردوستانه خانواده ها و اقدامات ابتکاری هموطنان در دوره گذار از ویروس کرونا با رویکرد افزایش سازگاری و بهبود شرایط خانواده و همنوعان و نیز ترویج فرهنگ همیاری، همدلی و همدردی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ششمین جشنواره ملی فیلم و عکس بشردوستی برگزار می شود.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان موضوع های این جشنواره را خدمات بشردوستانه و امدادی اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر به مردم در پایگاه های اطلاع رسانی، تب سنجی، غربالگری، مشاوره، توزیع اقلام بهداشتی عنوان کرد.

پاک بین اضافه کرد: ابتکارات بشردوستانه هموطنان در نحوه سازگاری و گذران مفید و موثر اوقات فراغت در خانه، مهارت های ایمنی و مراقبتی در دوره گذار از ویروس کرونا، رفتارهای نوع‌دوستانه

در راستای افزایش تاب آوری، سطح ایمنی و سلامت همنوعان، حمایت های روانی و اجتماعی به منظور بهبود سلامت روان اقشار آسیب پذیر، مبتلایان، بهبود یافتگان و خانواده آنان، رویدادهای موثرطرح سحاب، اقدامات امدادی و بشردوستانه تیم های سیار در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا مورد توجه است.

وی بیان کرد: آداب و آئین های بشردوستانه ایمن عید نوروز در منازل، جلوه های ایثار، نیکوکاری و انسان دوستی شامل رفتارهای داوطلبانه، عام المنفعه و بشردوستانه پزشکان، پرستاران، امدادگران، جوانان و سایر اقشار فداکار جامعه از دیگر اهداف ششمین جشنواره فیلم و عکس بشردوستی است.

جشنواره نقاشی"دنیای رنگی من"

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: این جشنواره موضوع نقاشی شامل آسمان آبی، زمین سبز، کتابخانه ما، دورهمی خانواده، دنیای شاد، بهداشت، زندگی و سلامت، خانواده پرنشاط و سالم و کشورم ایران برگزار می شود.

پاک بین افزود: جشنواره نقاشی"دنیای رنگی من"  برای خردسالان و کودکان در رده سنی پنج تا ۱۱ سال طراحی شده است و  شرکت کنندگان باید با استفاده از پاستل، آبرنگ، مداد رنگی، نقاشی‌های خود را ترسیم کنند.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان اثر نقاشی خود را در برگه های A۴ به صورت مشخص و واضح ترسیم کرده و به سایت سازمان جوانان به آدرس  rcsy.ir/bashardoosti  ارسال کنند.

جشنواره خاطره‌نویسی با عنوان ماه و قلم

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: این مسابقه برای رده سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال و جوانان ۱۸ تا ۲۱ سال طراحی شده است و  هر فرد امکان ارسال یک اثر را دارد.

وی اضافه کرد: موضوع خاطره‌ می تواند شامل محورهایی همچون در کنار پدر، دورهمی خانواده، خانه تکانی، کمک به مادر، یک کار خدا پسندانه، یک روز خاص، نوروز متفاوت ، یک سفر خیالی و آشتی باشد و نویسنده به بیان تخیلات خود بپردازد.

طرح ملی"آوای - وطن"
پاک بین گفت: کشور عزیزمان ایران، با تاریخ هزاران ساله اش، همواره یکی از منابع غنی ادبیات مردمی و افسانه های عامیانه بوده است؛ ادبیات شفاهی و بومی یا «فولکلور» از جایگاه ویژه ای در تمامی اقوام و کشورهای جهان برخوردار است.

وی اضافه کرد: مهمترین ویژگی فولکلور بیان ناگفته هایی است در قالب عامیانه و مردمی از افسانه ها و اسطوره هایی که منبع الهام در خلق آثاری ارزشمند در هنر و ادبیات و نیز الگو سازی و ترویج فرهنگ و ارزشهای بومی و محلی هر کشوری است.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان همدان ادامه داد: به منظور ثبت، حفظ و ترویج ادبیات شفاهی و فولکلور کشور به عنوان واقعیتی مردم شناسانه به خصوص با موضوعات بشردوستی، در نظر داریم نسبت به جمع‌آوری این آثار اقدام کنیم.

پاک بین افزود: تمام رده‌های سنی می‌توانند در این طرح شرکت کنند همچنین ارسال آثار باید به صورت فایل صوتی و حداکثر ۱۰ دقیقه باشد و به سایت سازمان جوانان به آدرس rcsy.ir/bashardoosti ارسال شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و ۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور ۱۰ هزار و ۷۵ نفر افزایش یافت.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استرس زمین کودکان و نوجوانان نقاشی هلال احمر بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی معاون جوانان جمعیت اعضای خانواده سازمان جوانان شرکت کنندگان بیماری کرونا ویروس کرونا اوقات فراغت شرکت کنند پاک بین پویش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود

کمیته رصد هوشمند و پدافند غیرعامل جمعیت هلال احمر امروز با حضور نمایندگانی از تمامی معاونت‌ها، سازمان‌ها و ادارات کل مستقل در مرکز عملیات اضطراری ساختمان صلح تشکیل شد.

به نقل از جمعیت هلال‌احمر، مرتضی مرادی پور سرپرست ستاد پدافند غیرعامل در نشست این کمیته تاکید کرد: شناخت موضوعی و ایجاد ادبیات مشترک، مشارکت در تدوین سند مأموریتی و اهداف راهبردی، جلوگیری از موازی کاری و تداخل در امور تخصصی، استفاده از تجربیات مشابه و درس آموخته‌های گذشته، ایجاد حلقه ارتباطی و تمایلات بین سازمان و یکپارچگی و تغییر دانش، نگرش و رفتار در حوزه پدافند غیرعامل از اهداف تشکیل این کمیته است.

وی افزود: با افتتاح این مرکز و با تجمیع همه اطلاعات و تجربه‌های مدیریتی به صورت داشبورد کاملاً تخصصی برای مواجهه با شرایط عادی و اضطراری، عملاً یک مرکز جامع و دائم در سطح کشور و برای رصد تمامی رخداد‌ها و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در همه حوزه‌ها ایجاد شده است.

مرادی پور تاکید کرد: رصد و پایش هوشمند و متمرکز اطلاعات مرتبط با مأموریت‌های داوطلبانه، بشردوستانه و امدادی و مخاطرات غیرمترقبه در هلال احمر ایران، سبب می‌شود که علاوه بر دسترسی به اطلاعات دقیق و درست از مبادی معتبر، هماهنگی‌های لازم با دیگر مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم ساز که در شرایط اضطراری و رخداد‌ها نیازمند خدمات داوطلبانه و اضطراری، وارد عمل می‌شوند، به سرعت و سهولت انجام شود.

گفتنی است، مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر در هفته هلال‌احمر افتتاح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود
  • کشف جسد جوان غرق شده در رودخانه سزار لرستان
  • جسد فرد غرق شده در رودخانه سزار کشف شد