Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش،   محمدرضا مسیب زاده درباره برنامه طرح غنی سازی اوقات فراغت اداره کل قرآن، عترت و نماز در ایام نوروز و تعطیلی دانش آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: فعالیت های حوزه پرورشی از چند شاخصه برخوردار است یکی از شاخصه های اصلی فعالیت‌های حوزه پرورشی این است که همه فعالیت ها کاملا داوطلبانه است هیچ فعالیتی در حوزه پرورشی اجباری نیست شاخصه دیگر آن میل و رغبت داوطلب را به همراه دارد یعنی دانش آموزان با میل و رغبت خود برای غنی سازی اوقات فراغت در فعالیت های پرورشی شرکت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دیگر شاخصه فعالیت های پرورشی این است که زمان و مکان خاصی ندارد یعنی الزامی وجود ندارد که فعالیت ها در ساعات  حضور دانش آموزان در مدرسه انجام شود.  

وی ادامه داد: اکنون باوجود این که نگران حال همه دانش آموزان و فرهنگیان عزیز هستیم نگران فعالیت های پرورشی نیستیم چرا که دانش آموزان ما اکنون بهترین شرایط دارند که اوقات فراغت خود را با آموزه های ارزشمند مسائل فرهنگی، دینی و ارزشی غنی سازی کنند.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: دانش آموزان می توانند از این فرصت برای ورزش کردن  که یک امر معروف در زمینه تربیت بدنی است تا حفظ، تلاوت قرآن کریم، قرائت ادعیه وارده که مقام معظم رهبری تاکید بر قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه داشتند اقدام کنند. همچنین دانش آموزان در این ایام در کنار درس ها و آموزش هایی که از طریق تلویزیون و شبکه های مجازی دریافت می کنند. می توانند فعالیت های فوق برنامه که جنبه تفریحی دارد را نیز انجام دهند.  

وی گفت: یکی از مهم ترین طرح های ما در این ایام برگزاری ماسابق بزرگ نصر با حضور خانواده ها است و به همین منظور کانالی را در شبکه های مجازی  راه اندازی کرده ایم که آدرس آن nasre۱۳۹۹@ است و در همه پیام رسانها قابل دریافت است  همچنین سامانه serat.pt.medu.ir را راه اندازی کردیم که دانش آموزان می توانند تلاوت های تقلیدی ضبط کنند که الگوی تلاوت و نمونه چهار قاری برجسته دنیا مصطفی اسماعیل، منشاوی، شحات انور و عبدالباسط را انتخاب کرده ایم که دانش آموزان این تلاوت ها را تقلید می کنند و هرکدام ۳ الی ۴ دقیقه قرائت خود را ضبط و برای ما ارسال می کنند که از میان تلاوت ها برترین ها را انتخاب می کنیم و به آنها جوایزی اهداء خواهیم کرد که مختص دانش آموزان است.

مسیب زاده خاطرنشان کرد: همچنین مسابقه اذان برگزار می کنیم که می توانند  از همین طریق با ضبط صدای اذان خود آن را برای ما ارسال کنند همچنین طرح ملی حفظ جز سی قرآن کریم  را که قبلا نیز اعلام کردیم که یکی از فعالیت های محوری است ویک فرصت بی نظیر است هر روزی که در خانه هستیم یک سوره از سور جز سی قرآن کریم را حفظ کنیم و در کنار خاطرات تلخی که به واسطه کرونا در کشورمان ساری و جاری است خاطرات خوب حفظ قرآن را برای خود حفظ کنیم و بگویم در آن ایام توانستیم جز سی قرآن را حفظ کنیم.

وی یادآور شد: یکی دیگر از طرح های محوری ما طرح خوانش قصه های قرآنی و طرح مصباح الهدی  که مربوط به زندگی نامه ائمه اطهار(علیهم السلام) است بهترین الگو است همه اولیاء می خواهند برای فرزندان خود داستان بخوانند به خصوص بچه های کوچک با داستان به خواب می روند و دوست دارند مطالعه کنند کتاب های امام شناسی بهترین منابع هستند که ۱۷ عنوان کتاب امام شناسی به صورت فایل PDF در این کانال بارگذاری شده وعموم می توانند از  این کانال استفاده کرده و کتاب ها را دانلود و استفاده کنند.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از فعالیت های بسیار جذاب ما مجری گری فعالیت های قرآنی است که دانش آموزان می توانند در کنار اعضای خانواده یک محفل انس با قرآن راه اندازی کنند واز طریق تلفن همراه فیلمبرداری کنند و برای ما ارسال کنند همه این کار ها  برای این است که اوقات فراغت خود را غنی سازی کنیم و یک جا ننشینیم و فضای داخل منزل را برای خود به فضایی با نشاط و پرشور و تحرک تبدیل کنیم و از رفت و آمد غیر ضروری در بیرون از منزل پرهیز کنیم.

مسیب زاده ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت هایی که می توانیم در خانه انجام دهیم مکبری است و همچنین  با حفظ نکات بهداشتی در خانه نمازجماعت برگزار کنیم و هر کدام از اعضای خانه نقشی در برگزاری این نماز جماعت داشته باشند همچنین دعاخوانی از فعالیت هایی است که دانش آموزان و اولیاء در منزل می توانند به صورت جمعی و فردی انجام دهند.

وی افزود: بحث دیگر موضوع صحیح خوانی قرائت نماز است که به همین منظور سایتی در این کانال معرفی شده که دانش آموزان می توانند با مراجعه به آن سایت قرائت نماز خود را ضبط کنند و بارگذاری کنند که به آنها نمره داده می شوند و کسانی که صحیح تر نماز خود را می خوانند گواهی صحت قرائت نماز به آنها تعلق می گیرد.

وی تصریح کرد: همه این ها نمونه هایی از فعالیت هایی است که باید باور کنیم وقتی شرایط کشور ما این است که با یک بیماری ویروسی مسری خطرناک روبه رو هستیم و تنها راه مقابله با آن رعایت نکات بهداشت فردی وبهداشت جمعی است و وقتی  توصیه همه پزشکان و صاحب نظران این است که در خانه بمانیم و از فضای بهداشتی داخل خانه بهره مند شویم بهترین کار این است که بیکار نمانیم و خودمان را به هر نحوی مشغول کنیم و بهترین اشتغال ارتباط با قرآن، ادعیه و داستان زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام) است.  

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: البته در کنار همه این ها باید بدانیم که شکر نعمت، نعمت را افزون می کند و خود این اتفاق نیز درواقع یکی از مصادیق شکرگزاری است زیرا ما تا قبل از شیوع این بیماری آزادانه راه می رفتیم، دید و بازدید می کردیم و اکنون از این نعمت بزرگ محروم شده ایم بنابراین باید به درگاه خداوند شکرگزاری این نعمتی  را که از آن غفلت می کردیم را به جای بیاوریم تا دوباره به آن ایام  بازگردیم تا این نعمت باهم بودن و در کنار هم بودن دوباره به ما ارزانی شود.  

برچسب‌ها مدارس معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانش آموزان مدارس معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانش آموزان دانش آموزان می توانند دانش آموزان آموزش و پرورش اوقات فراغت عترت و نماز غنی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیأت قرآنی صدیقه کبری(س) روستای داش‌تپه‌ ماه رمضان هرشب مجلس دارد

به گزارش خبرنگار مهر، ربابه عبادی هیأت خبرنگار شهرستان میاندوآب روستای داش تپه روایتی از جلسات قرآنی هیأت قرآنی صدیقه کبری ارائه کرده است:

ما در هر روز و شب ماه رمضان مجلس ختم قرآن با حضور بانوان برگزار می‌کنیم که در این مجلس قرائت قرآن، هرروز درباره آیه منتخب آن جز در طرح مسطورا هم سخن گفته می‌شود.

تفسیر و ترجمه تدبری این آیات هم برای بانوان ارائه می‌شود.

کد خبر 6062506 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • فعالیت قرائت خانه‌ های نوروزی در استان یزد
  • هیأت قرآنی صدیقه کبری(س) روستای داش‌تپه‌ ماه رمضان هرشب مجلس دارد
  • فعالیت ۵۵ قرائت خانه‌ی نوروزی در استان یزد
  • کودکان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند
  • جایگاه حق سرگرمی از نگاه اسلام
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری دانش آموزان در قزوین برگزار می‌شود
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری ویژه دانش آموزان برگزار می‌شود