Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در رشت ، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را تلاشی برای کنترل ویروس کرونا و تصمیمی در سطح ملی دانست و گفت: در صورت لزوم تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی پس از ۱۵ فروردین هم تمدید می‌شود و می‌توان با تغییر در زمان بندی‌ها، تعطیلی تابستانی مدارس را به تعویق انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ، از اختصاص بسته‌ حمایتی به اقشار کم برخوردار خبر داد و افزود: ۲ بسته حمایتی دولت به ۷ میلیون نفر از اقشار کم درآمد تعلق می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به ۳ میلیون نفر از افراد جامعه که هیچگونه درآمد ثابتی ندارند، ماهانه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان، با در نظر گرفتن تعداد نفرات خانوار، کمک می‌شود.

نوبخت افزود: برای ۴ میلیون نفر از افراد دیگر جامعه نیز بنا بر استاندارد‌های تعیین شده، تسهیلات ۱ تا ۲ میلیون تومانی قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۳۰ ماهه بدون ضامن، ارائه خواهد شد.

او ، درباره مبارزه و کنترل ویروس کرونا در کشور ، گفت: موضوعات مربوط به کنترل ویروس کرونا با دو رویکرد تامین نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی و نیز سیاست‌های ویژه اقتصادی در سطح ملی تعریف شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: از سوی دولت بیش از هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای پشتیبانی بودجه‌ای در مقابله با این بیماری پرداخت شده است.

معاون رئیس جمهور ، با اشاره به ارتباط با استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های دیگر ، گفت: زیرساخت‌های درمانی گیلان نیازمند توجه بیشتر است که دراین زمینه علاوه بر تنخواه ۲۸ میلیارد تومانی، برای راه اندازی سریع ۲ بیمارستان تالش و لنگرود نیز ۲۲ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد.

نوبخت، با اشاره به اینکه در روز‌های نخست برخی بخش‌های درمانی لوازم و تجهیزات مراقبت شخصی به اندازه کافی وجود نداشت، افزود: با وجود این کمبود‌ها کادر درمانی و بهداشتی گیلان با تلاشی ایثارگرانه رسالت خود را به انجام رساندند که فداکاری و روحیه جهادی آنان به مثابه تلاش رزمندگان در دفاع مقدس است که جای قدردانی دارد.

او ، لیست ارائه شده از اقلام مورد نیاز گیلان را به لحاظ ارزش اقتصادی ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مبلغ مورد نظر در اسرع وقت برای تامین ملزومات واریز شد.

معاون رئیس جمهور، با یادآوری تاخیری که در پرداخت کارانه کادر درمانی گیلان وجود داشت، تصریح کرد: باید پرداخت کارانه با اولویت صورت گیرد که برای انجام این امر ۴۰ میلیارد تومان دیگر از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر محمدباقر نوبخت تعطیلی مدارس کرونا سازمان برنامه و بودجه معاون رئیس جمهور میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام

رییس دیوان عالی کشور گفت: محاکم در صدور احکام جایگزین حبس اصل پیشگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش مهر، محمدجعفر منتظری، در ابتدای جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از کتاب شریف احتجاج مرحوم طبرسی پیرامون ظهور امام عصر (ع) اظهار داشت: چه سعادت بزرگی است که انسان همیشه به یاد امام غایب که ناظر بر اعمال و رفتار ماست باشد و برای فرج آن حضرت دعا کند و همیشه آماده باشد که در وقت ظهور در رکاب آن حضرت جهاد کند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یادآور تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) است، تصریح نمود: یکی از نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ شورای انقلاب با تأسیس آن، گامی اساسی در راه سازمان دهی این نهاد برداشت.

رئیس دیوان عالی کشور با تأسی از فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، افزود: کارنامه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته، در عرصه‌های مختلف، امیدهای فروانی را برای مردم، مسئولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسر جهان ایجاد نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه با اشاره به نشست فصلی اعضای شورای عالی قوه قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مرکز استان‌ها، پیرامون دستورات رئیس عدلیه مبنی بر اینکه هیچ حکم قطعی قضائی نباید بدون دلیل موجه، معطل اجرا بماند؛ گفت: نظارت بر اجرای احکام قطعی پرونده‌ها در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار گیرد و این موضوع با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود.

رئیس دیوان عالی کشور بر آسیب شناسی و بررسی دقیق میزان پرونده‌های کیفری و حقوقی که آرای آن‌ها قطعی شده است، اما در اجرای احکام معطل مانده است، تاکید کرد و عنوان کرد: با لحاظ قوانین و مقررات مربوطه و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مقتضی آسیب شناسی این دست پرونده‌ها در جهت جلوگیری از تضییع حقوق اصحاب پرونده در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری همچنین صدور احکام جایگزین حبس متناسب با جرم و در چارچوب قانون را یکی دیگر از تأکیدات مهم رئیس قوه قضائیه در نشست اخیر با رؤسای کل دادگستری‌ها عنوان کرد و گفت: محاکم در صدور احکام جایگزین حبس با در نظر گرفتن شرایط لازم، اصل پیشگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری را در دستور کار قرار دهند.

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی