Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گزارش یکی از فعالان حقوق بشری شاهزاده احمدبن عبدالعزیز و محمد بن نایف که هفته گذشته به دستور محمد بن سلمان بازداشت شدند٬ از شکنجه‌‌های ولیعهد در زندان سعودی مصون نماندند. ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری خلیج‌آنلاین «حصه الماضی» فعال و محقق سازمان حقوق بشری «القسط» افشا کرد که شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» برادر ملک سلمان و «محمد بن نایف» ولیعهد سابق سعودی٬ که هفته گذشته به دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد کنونی عربستان بازداشت شدند٬ در حین بازداشت از شکنجه مصون نمانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الماضی به این رسانه گفت که این دو شاهزاده سعودی در جریان بازداشتشان مصون از شکنجه در داخل زندان نبوده و به ویژه اینکه اخبار و اطلاعات آنها همچنان مخفی بوده و کسی چیزی از سرنوشت این دو نفر نمی‌داند.

وی بازداشت شاهزادگان و اقدامات ولیعهد سعودی را گستاخانه توصیف کرد.

این فعال حقوق بشری خاطرنشان کرد که مقامات سعودی سرکوبگر بوده و همه تعهدات مربوط به حقوق بشر و نیز منشورهای عربی و بین‌المللی در این خصوص را همواره نقض می‌کنند.

الماضی تصریح کرد که همه نهادهای دولتی عربستان غیر مستقل بوده و تحت فرمان پادشاه هستند؛ بنابراین موارد بی‌شماری از نقض حقوق بشر علیه زندانیان زن و مرد در این کشور اتفاق می‌افتد.

وبسایت انگلیسی «میدل ایست آی» گزارش داد که جمعه گذشته قبل از اینکه شاهزاده احمد بازداشت شود٬ یک فرصت برای پیوستن به پروژه محمد بن سلمان به وی داده شد؛ اما او نپذیرفت.

این وبسایت تصریح کرد که احمد بن عبدالعزیز برای اینکه از محمد بن سلمان حمایت کند تحت فشار بالایی بود؛ اما وی تاکید کرد که این کار را نخواهد کرد.

اما طبق اطلاعات حصه الماضی٬ زنان زیادی از گذشته و نیز اکنون در زندان‌های عربستان تحت شکنجه و سرکوبگری مقامات سعودی قرار دارند که تعداد آنها مشخص نیست.

ادامه جنگ قدرت در عربستان؛ بن‌سلمان مخالفان پادشاهی‌اش را تارومار می‌کندعربستان| سیاست‌های مستبدانه ولیعهد برای تصاحب تاج و تخت پدرعربستان| ادامه تلاش‌های بن‌سلمان برای رسیدن به پادشاهی/ وزیر سابق سعودی در کانادا تحت تعقیب ولیعهد

وی خاطرنشان کرد که در سایه پنهان‌کاری و عدم شفافیت مقامات سعودی نام برخی از این بازداشت‌شدگان مشخص و برخی نیز نامشخص بوده و حتی کسی نمی‌تواند درباره آنها صحبت کند.

وی درباره علت بازداشت این زنان اظهار داشت که این افراد از فعالان حقوق بشری هستند که اطلاعات مربوط به آنها از طریق رسانه‌‌ها درز پیدا می‌کند.

جالب توجه است که طبق گفته‌های این فعال حقوق بشری٬ تعدادی از زنان در عربستان تنها به علت اینکه خواستار آزادی همسر و برادر و یا نزدیکانشان هستند٬ بازداشت می‌شوند.

وی ادامه داد که «امنیه الراشد» از جمله زنانی است که به دلیل درخواست برای آزادی برادرش بازداشت شده٬ همچنین زنان بسیاری هستند که بدون دلیل مشخصی در عربستان بازداشت می‌شوند.

حصه الماضی درباره اتهامات و بهانه‌‌ها برای بازداشت این زنان تصریح کرد که آنها در ابتدا به اتهام خیانت بازداشت می‌‌شوند تا جایی که مجازات این اتهام در دادگاه‌های عربستان، اعدام است، اما مقامات سعودی تحت فشارهای بین‌المللی مجبور به عقب‌نشینی از این اتهامات می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد که اتهام جدیدی که به این زنان نسبت داده می‌شود همکاری با سازمان‌های جهانی حقوق بشر است.

طبق اطلاعات حصه الماضی٬ مقامات سعودی شکنجه‌هایی همچون تجاوز جنسی و محرومیت از درمان و بازداشت‌های خودسرانه علیه این زندانیان اعمال می‌کنند.

این فعال حقوق بشری در ادامه اشاره کرد که مقامات سعودی هرکسی را که از نظام کنونی سعودی انتقاد کند- چه شاهزاده باشد و چه فعالان خواستار اصلاحات- بازداشت شده و تحت شکنجه‌هایی از جمله اهمال‌کاری پزشکی قرار می‌گیرند؛ تا جایی که مجبور می‌شوند دست به اعتصاب غذا بزنند.

به گفته الماضی، تعدادی از بازداشت‌شدگان در زندان‌های سعودی تحت شکنجه، مشاعر خود را از دست داده و تا سر حد مرگ رسیده‌اند؛ همانند اتفاقی که برای «شیخ فهد القاضی» افتاد و حتی مقامات سعودی برای جلوگیری از دیده شدن آثار شکنجه بر بدن وی٬ جنازه‌اش را هم به خانواده‌اش تحویل ندادند.

وی به یکی از شکنجه‌های تحقیرآمیز در زندان‌های عربستان اشاره کرد که مسئولان سعودی دست و پای یکی از بازداشت‌شدگان به نام «سلمان العوده» را بسته و غذایی در یک کیسه سربسته به او داده و از او خواستند تا این غذا را بخورد!

در طی سال‌های اخیر و به ویژه از زمان ولیعهدی محمد بن سلمان در عربستان سعودی٬ این کشور شاهد بازداشت صدها نفر از روحانیون و فعالان و حقوقدانان بوده که تنها اتهام آنها مخالفت با تغییرات نامتعارف رخ داده در کشورشان است.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" بن سلمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی بن سلمان اخبار عربستان سعودی بن سلمان محمد بن سلمان مقامات سعودی حقوق بشری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۸۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملب عراق، سیدعمار حکیم در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحولات سیاسی عراق و منطقه و راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت را بررسی کرد.

در این دیدار که در سفر رهبر جریان حکمت ملی عراق به عربستان انجام شد، حکیم بر اهمیت ادامه گسترش روابط کشورهای عربی و اسلامی با عراق تأکید کرد.

وی همچنین خواستار بهره‌برداری از قطع‌نامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به آوارگان و بازسازی نوار غزه شد.

حکیم بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها میان نیروهای منطقه‌ای و نیز بر تمایل عراق به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تأکید کرد و گفت که عراق در پی انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو ائتلاف بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق است.

کد خبر 6062883

دیگر خبرها

  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده
  • عکس| استخر و هتل غول‌پیکر بن‌سلمان