Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@13:14:59 GMT

ادامه کشف تخلفات صنفی بهداشتی در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۸۲۶۹

ادامه کشف تخلفات صنفی بهداشتی در خوزستان

ایسنا/خوزستان رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۶۱ پرونده تخلف در خصوص گرانفروشی، امتناع و احتکار کالاهای بهداشتی مورد نیاز مردم در مقابله با ویروس کرونا در استان تشکیل شده است.

بهرام جباری در گفت‌وگو با ایسنا، در این خصوص اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون در گشت‌های بازرسی مربوط به این موضوع، ۶۱ پرونده تخلف کالاهای بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال در استان تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عمده تخلفات انجام گرفته در زمینه گرانفروشی محصولات بهداشتی و ضدعفونی کننده است، افزود: تخلفات کشف شده توسط بازرسان مربوط به گرانفروشی، امتناع از عرضه و احتکار ماسک، دستکش، الکل و مواد ضد عفونی کننده است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در استان گشت‌های بازرسی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه کالاهای بهداشتی برای جلوگیری از وقوع هرگونه تخلف، تشدید شده است.

جباری عنوان کرد: سازمان صمت خوزستان با همکاری تعزیرات و علوم پزشکی، گشت‌های نظارتی مشترک از داروخانه‌ها و بازار را به صورت روزانه انجام می‌دهد و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته به منظور نظارت و رصد توزیع و عرضه مواد ضدعفونی کننده و الکل، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در واحدهای تولیدکننده مواد شوینده و تولیدکننده الکل مستقر شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس معدن و تجارت خوزستان سازمان صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم تعزیرات حکومتی برای بیش از هزار واحد صنفی متخلف در امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: طرح ویژۀ نظارت و بازرسی در دو مرحلۀ هدفمند ویژه ماه مبارک رمضان و پایان سال و نوروز با حضور ۱۰۵ نفر بازرس متخصص و ۲۵۰ نفر بازرس افتخاری از نهم اسفندماه در دستور کار بازرسان اصناف استان قرار گرفت.
جواد محمدی فشارکی افزود: در مدت اجرای این طرح، ۳۵۸۳۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در استان محقق شد که منجر به تشکیل ۱۰۹۶ پرونده تخلف و ارسال آن به اداره تعزیرات حکومتی استان شد.
وی گفت: این بازرسی‌ها در مقایسه بامداد مشابه قبل با وجود افزایش ۱۱۲ درصدی بازرسی‌ها از صنوف مورد هدف در این طرح، ۹ و نیم درصد تخلفات متصدیان واحد‌های صنفی کاهش داشته که نشان دهنده رعایت بیش از پیش قانون و قرار گرفتن بیشتر کسبه در چهارچوب قانونی نظام صنفی است.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان افزود: تخلفات متصدیان واحد‌های صنفی بیش از ۳۷ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال برآورد شده است.
جواد محمدی فشارکی گفت: درج نکردن قیمت، گرانفروشی، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم ارائه فاکتور‌های خرید و فروش کالا و خدمات جزء بیشترین تخلف اصناف در این ایام بوده است که بازرسان اصناف استان با حضور در سطح عرضه، با متخلفان صنفی برخورد قانونی لازم را کردند.
محمدی فشارکی افزود: هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را از طریق سامانه‌های ارتباطی: تلفن‌های ۱۳_۳۲۳۵۲۰۱۲، ارسال پیام کوتاه به شماره ۰۹۱۴۰۴۰۳۰۳۹ و لینک شکایات و گزارشات مردمی در وب سایت به نشانی www.bazresiasnafisf.ir به واحد بازرسی و ستاد خبری مدیریت در استان اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد
  • عدم رعایت قوانین صنفی ۴ کافه بازی را در مشهد پلمب کرد
  • عدم رعایت قوانین صنفی چهار کافه بازی را در مشهد بست
  • انجام ۵۳۹۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی همدان
  • تشکیل ۳۸ پرونده تخلف صنفی در سبزوار
  • حکم تعزیرات حکومتی برای بیش از هزار واحد صنفی متخلف در امسال
  • ۱.۶ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در سبزوار تشکیل شد
  • صدور بیش از ۴ هزار پروانه کسب صنفی در خراسان جنوبی
  • استرداد حدود ۱۰ میلیارد ریال به شاکیانِ واحدهای صنفی مشهد