Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخاب واحد و معرفی دانشکده ها و رشته های دانشگاه آزاد مشهد (لیست رشته های مقطع دکتری تخصصی پردیس بین‌المللی گلبهار و مقطع دکتری تخصصی و تحصیلی کارشناسی با آزمون) دانشگاه آزاد واحد مشهد رتبه سوم برترین واحد های دانشگاه آزاد را دارد و ...

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد یکی از اولین واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی است که در آذر سال ۱۳۶۱ تأسیس شد و فعالیت خود را در مهر سال 1362 با ۱۶۷ دانشجو در سه رشته آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد رتبه سوم برترین واحدهای دانشگاه آزاد را دارد و از تیر سال 1379 از نظر رتبه به دانشگاه جامع تبدیل شده است. همچنین در دومین مجمع عمومی اتحادیه بین المللی دانشگاه های جهان اسلام، به عنوان عضوی از این اتحادیه قبول شده است.

اکنون 31 هزار دانشجو در این مرکز مشغول به تحصیل هستند و بیش از 119  هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، بزرگترین دانشگاه شرق کشور محسوب می شود. این دانشگاه از سال 1394 اولین و تنها پژوهشكده مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (شورای گسترش آموزش عالی) بین كل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی كشور را به نام پژوهشکده محیط‌های خشک ایجاد و در اختیار دارد.

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد شامل 16 رشته کاردانی، 121 رشته کارشناسی، 148 رشته کارشناسی ارشد، 60 رشته دکتری تخصصی و حرفه ای است كه در مجموع 345 رشته است. کارکنان اداری 620 نفر هستند که بیش از ۷۰ درصد کارکنان دارای مدرک لیسانس و یا بالاتر هستند.

سایت دانشگاه آزاد واحد مشهد به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی موجود است.

سایت فارسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد http://pr.mshdiau.ac.ir/

سایت انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد http://en.mshdiau.ac.ir/en/

سایت عربی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد http://en.mshdiau.ac.ir/ar/

سایت مركز خبر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد http://pr.mshdiau.ac.ir/

انتخاب واحد دانشگاه آزاد مشهد

دانشجویان باید در زمان های تعیین شده در تقویم دانشگاهی به جهت انتخاب واحد درسی به پرتال دانشجویی خود مربوطه مراجعه کنند. آدرس پرتال دانشجویی دانشجویان دانشگاه ازاد مشهد به شرح زیر است:

http://st.app.mshdiau.ac.ir/mechanizeh/studentportal/default.aspx

دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد

دانشکده علوم پایه

پردیس بین الملل خراسان

دانشکده حقوق

مجتمع علوم انسانی

دانشکده هنر و معماری

دانشکده پزشکی

دانشکده فنی مهندسی

دانشکده پیراپزشکی

آموزشکده فنی و حرفه ای سما مشهد

راه های ارتباطی با دانشگاه آزاد مشهد

آدرس سازمان مركزى:

ایران، خراسان رضوى، مشهد، قاسم آباد (شهرك غرب)، بلوار امامیه، تقاطع استاد یوسفی، پردیس دانشگاه، ضلع شرقى، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

شماره تماس سازمان مركزى 1 : 05136630781

کد پستى: 9187147578

صندوق پستى: 413 – 91735

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
نحوه نقل و انتقال دانشجویان


متقاضیان نقل و انتقال دانشجویی می توانند برای پیگیری درخواست های خود در واحد دانشگاهی از طریق سایت اینترنتی معاونت دانشجویی به نشانی www.stu.iaum.ir و یا سیستم تلفن گویا به شماره 23531000 اطلاعات حاصل کنید.

همچنین دانشجویان می توانند جهت اطلاعات بیشتر در مورد آیین نامه نقل و انتقالات و شرایط انتقال دائم و موقت به وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به آدرس اینترنتی www.iaum.ir حوزه معاونت دانشجویی مراجعه کنند.

اداره امور تغذیه و سلف سرویس ها

از آن جایی که به دلیل فشردگی کلاس های درسی دانشجویان قادر نخواهد بود برای صرف ناهار و یا میان وعده به منزل مراجعه کنند، دانشگاه به منظور رفاه حال دانشجویان ۴ سلف سرویس و هشت سالن پذیرایی با پخت تا آمار ۴ هزار پرس در روز و همچنین تریاهای دانشجویی احداث کرده و در اکثر دانشکده ها این مشکل را برطرف کرده است.

لازم به ذکر است که رزرو ناهار برای تمامی سلف سرویس ها به صورت مکانیزه و از طریق اینترنت و ورود به سایت سلف سرویس انجام می شود.

برای سفارش غذا لازم است تا ابتدا مبلغ غذای خود که حداقل ۵ هزار تومان است را پرداخت کنید. پس از آن با ورود به آدرس اینترنتی www.mshdiau.ac.irفیش واریزی را در قسمت سلف سرویس ثبت کنید. پس از حداکثر ۴۸ ساعت فیش شما تایید می شود و می توانید اقدام به سفارش غذا کنید.

سفارش غذا حداقل باید یک هفته قبل تا ساعت ۱۴ روز چهارشنبه برای استفاده در هفته بعد انجام پذیرد. برای رزرو غذا تهیه کارت هوشمند PVC تغذیه الزامی است که توسط مرکز اطلاعات و آمار در ساختمان سازمان مرکزی صادر می گردد.
کتابخانه دانشگاه آزاد مشهد

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مجهز به کتابخانه دیجیتال است که دانشجویان می‌توانند از طریق لینک های مستقیم از آن استفاده کنند. در نظر داشته باشید که دسترسی به این لینک ها فقط از داخل دانشگاه امکان پذیر است.

لینک های کتابخانه دیجیتال دانشگاه مشهد در زیر آورده شده است:

https://link.springer.com

http://onlinelibrary.wiley.com

https://www.scopus.com

pr.mshdiau.ac.ir

مركز خبر روابط عمومى دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

دانشگاه آزاد اسلامی مشهد-خراسان رضوی

https://apps.webofknowledge.com

https://www.cabdirect.org

http://www.sciencedirect.com

رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد مشهد

لیست رشته های مقطع دکتری تخصصی پردیس بین المللی گلبهار

زبان و ادبیات فارسی

مدیــــریت ورزشــــی

فقه و مبانی حقوق اسلامی

حقوق جزا و جرم شناسی

مهندســــی بــــرق

مهندســــی مکانیک - تبدیل انرژی

مهندســــی پزشکی - بیوالکتریک

مهندســــــی کامپیوتر - نرم افزار

معمــــــــــاری

شهرســــازی

لیست رشته های مقطع دکتری تخصصی

زبان و ادبیات فارسی

زبان و ادبیا ت فارسی – ادبیات غنایی

زبان و ادبیات فارسی – ادبیات حماسی

جغرافیا و برنامه ریزی شهری

جغرافیا و برنامه ریزی روستایی

مدیریت ورزشی

فقه و مبانی حقوق اسلامی

فقه و مبانی حقوق و اندیشه امام خمینی ( ره )

تاریخ و تمدن ملل اسلامی

مدیریت آموزشی

مشاوره

حقوق جزا و جرم شناسی

حقوق خصوصی

علوم سیاسی – اندیشه های سیاسی

علوم سیاسی – مسائل ایران

شیمی – شیمی فیزیك

شیمی – شیمی آلی

شیمی – شیمی تجزیه

شیمی كاربردی

زیست شناسی گیاهی – سیستماتیك

مهندسی برق – الكترونیك

مهندسی برق – مخابرات میدان و موج

مهندسی برق – مخابرات سیستم

مهندسی برق – كنترل

مهندسی عمران – سازه

مهندسی مكانیك – تبدیل انرژی

مهندسی پزشكی – بیوالكتریك

مهندسی كامپیوتر – نرم افزار

آگروتكنولوژی – فیزیولوژی گیاهان زراعی

آگروتكنولوژی – علوم علف های هرز

معماری

شهرسازی

آموزش زبان فرانسه

ادبیات فرانسه

رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد


رشته های تحصیلی کارشناسی با آزمون

مهندسی عمران

مهندسی مکانیک

مهندسی کامپیوتر

مهندسی معماری

مهندسی مواد و متالوژی

حقوق

مدیریت دولتی

میکروبیولوژی

زیست شناسی سلولی مولکولی

شیمی کاربردی

شیمی محض

فیزیک

پرستاری

مامایی

علوم آزمایشگاهی

اتاق عمل

هوشبری

اقتصاد کشاورزی

مهندسی فضای سبز

ار آن جایی که دانشگاه آزاد مشهد بسیار بزرگ است و رشته های دانشگاهی بسیار زیادی را پوشش می دهد، لیست رشته ها بسیار زیاد است و در اینجا تنها برخی از آن ها آورده شده است. برای اطلاعات بیشتر از تمامی رشته های تحصیلی موجود در مقاطع متفاوت دانشگاه مشهد، می توانید به سایت آن مراجعه کنید.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد http دانشگاه آزاد مشهد دانشگاه آزاد مقطع دکتری تخصصی رشته های تحصیلی لیست رشته ها انتخاب واحد مهندسی برق سلف سرویس واحد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت‌علمی گروه‌های آموزشی هنر ارتباطات و رسانه که امروز بعد از ظهر در سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: اگر دانشگاه مفاخر است بخاطر وجود اعضای هیئت‌علمی است و قدر شما را نیک می‌داریم.

دکتر طهرانچی ادامه داد: برای اینکه شما بتوانید نقش‌آفرینی جدی داشته باشید، سعی کردیم تحولی در ساختار ایجاد کنیم؛ اما این واژگان کجاست و به چه سمتی می‌رویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: از بعد از دوره جدیدی که غرب سکاندار مدیریت علم جهانی را دست گرفت بعد از نیوتن تقسیم بندی شروع شد؛ گذار از علوم انسانی و علوم طبیعی انجام شد و مفهومی را تحت عنوان ساینس و علم تناور‌تر کرد.

دکتر طهرانچی ادامه داد: هماهنگ شدن نظام آموزش عالی در مفهوم دیزاین خلق بشر بزرگترین ضربه را وارد می‌کند و هر چه جلوتر رفتیم بیگانه‌تر شدیم.

وی با بیان اینکه این دوره در درون خود مولود دیگری به نام فناوری داشت، اظهار کرد: فناوری بی‌رحمانه حاکم شد و مسئله علم تکنولوژی شد و مسئله تکنولوژی به توسعه تبدیل شد و این مسئله شتابان پیش می‌رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه از زمان صفویه با جلوه‌های علم غرب مواجه شدیم، ابراز کرد: در این دوره یکی از سه نفر به نقاشی اعزام شد؛ آنچه در هنر ما به عنوان سازمان‌یافته مطرح شد، رشته‌هایی است که با رسمیت شناخته می‌شود.

دکتر طهرانچی ادامه داد: هنر معماری ایرانی با معماری برآمده از معماری گذشته تطابق ندارد آنچه رشته هنر دارد، برگرفته از رشته معماری در غرب است.

وی با بیان اینکه نظام دانشگاه هیچگاه نمی‌تواند خط را به عنوان رشته هنری در خود پرورش دهد، اظهار کرد: هیچ مهندس ایرانی نمی‌تواند مبتنی‌بر آجر گنبد آنچنانی داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه صنعت دانشگاه در خود هیچ زایندگی‌ای ندارد، ابراز کرد: نکته مهم این است که در تعریف دانشگاه اختلاف ایجاد شده است. جامعه و دانشگاه در غرب کارکرد تعاملی سختی دارد. دانشگاه گلخانه ساخت جامعه و تمدن غربی است؛ تحولاتی که در سیر جامعه غربی است، در دانشگاه بروز و ظهور دارد.

وی با بیان اینکه تمام نظام دانشگاه برای ساخت جامعه است، اظهار کرد: نفسمان با قرابت با جامعه انجام می‌شود و به شیر نفت متصل نیست. اقبال اجتماعی نیاز ما را تامین می‌کند و نسخه‌های وارداتی از جانب مردم اقبالی ندارد، رشته‌ها مورد توجه مردم نیست؛ بنابراین کسی تمایلی به درس خواندن ندارد.

دکتر طهرانچی تصریح کرد: کل ورودی رشته تاریخ ۱۱ نفر بوده است. مگر می‌شود هنر زنده باشد، ادبیات فارسی نباشد و ۱۸۰ نفر در ادبیات فارسی و در ادبیات زبان انگلیسی ۱۰ هزار نفر ورودی داشته باشیم؛ این موارد با یکدیگر تطابق ندارد.

دکتر طهرانچی ابراز کرد: تربیت نسل جوان تربیت به توانایی است و مبتنی‌بر دانایی نیست. نسل جوان توانایی‌محور فکر می‌کند.

از ذهن پیچیده دیگر خبری نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی‌بر توانایی و سودمندی است. کل ورودی ریاضی در دانشگاه آزاد اسلامی ۴۸، فیزیک ۵۴، نساجی ۷۰؛ اما طراحی و دوخت ۱۰ هزار دانشجو داریم. اینکه در مدرسه ۱۸ درصد از دانش‌آموزان به رشته ریاضی سوق پیدا می‌کنند نشان‌دهنده این است که از ذهن پیچیده دیگر خبری نیست.

وی با بیان اینکه بایستی بتوانم دانشگاه را از این مسیر عبور دهم، ادامه داد: برای ماندن علم و هنر در این سرزمین اندیشه و طرح نو لازم است و مبتنی‌بر این شناخت، دانشگاه را احیا کرد. ذات رشته هنر اقامت و بستگی به همراه می‌آورد و  باید به‌گونه دیگر دید تا نجات داد.

ظرفیت ایران در ادبیات فارسی تهاجمات را به زانو درمی‌آورد

دکتر طهرانچی افزود: اگر مغول حمله کرد، ملت از حمله مسجد گوهرشاد ایجاد کردند. اصالت نیز در این مورد مطرح است. ظرفیت این کشور در ادبیات و هنر به اندازه‌ای است که می‌تواند تهاجمات این‌چنینی را به زانو درآورد.

وی با بیان اینکه اگر ایران بتواند فرهنگ و اجتماع خود را حفظ کند، هیچ حمله‌ای نمی‌تواند این کشور را ویران کند، اظهار کرد: آنگاه که هنر و علم کشور نتواند تربیت جوانان را داشته باشد و جوانان با دارایی آشنایی نداشته باشند، ایرانی نمی‌ماند.

دکتر طهرانچی در پاسخ به سوال مبنی‌بر اینکه دانشگاه در حفظ جامعه و هنر چه کرده است، ادامه داد: دانشگاه جامعه را می‌سازد. تربیت آینده در دست این سازمان است و دانشگاه باید سهم خود را ایفا کند.

دانشگاه باید هویت جمعی داشته باشد

وی افزود: زمانی‌که یک دانشگاه هویت چندپاره دارد، یعنی هویت ندارد. دانشگاه آزاد اولین بار است که پای هویت جمعی ایستاده است و در آی‌یو‌آر رتبه ۱۸۰ تا ۱۹۰ را کسب کردیم؛ همین امر منجر شد که کسی دیگر ما را چند قسمتی نکند.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه نظام یکپارچه پاسخ قرار دادیم، اظهار کرد: ۶۴ گروه‌ کشوری داریم؛ دانشگاه به عنوان سازمان علم تشکیل شده است و مشروطیت آن گروه‌هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هویت دانشگاه در تهران ۲۲ پارچه بود، ابراز کرد: اساسا هیچ هویتی نداشتیم و باید هویت جمعی داشته باشیم.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه رسانه یکی از بحث‌های جدی است، اظهار کرد: باید بنگریم که رسانه چه‌زمانی می‌تواند هویت پیدا کند.

وی افزود: چیزی که باعث می‌شود دروغ اینترنشنال باور شود، هنر رسانه است؛ همان‌طور که داعش فیلمی باورکننده برای کشتن آدم‌ها ساخت. هنر و رسانه یکی از موضوعات جدی کشور برای تربیت نسل جوان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه غرب متوجه شد که رشته نمی‌تواند مسائل را حل کند، ادامه داد: رشته نمی‌تواند پاسخگو باشد و مسئله را حل کند، و سپس به بین‌رشته و بعد چندرشته‌ای و در آخر به فرارشته‌ای روی آوردند.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه دنیا به این رسیده که مسائل تک‌رشته‌ای نیست، اظهار کرد: یکی از مسائل بلاشک در دنیا هنر و رسانه است؛ هنر باید در تعلیم و تربیت نیز نقش بازی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد نور به اردوی تیم ملی امید بوکس
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند