Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@17:30:48 GMT

راه های طبیعی تقویت سلامت مجاری ادراری

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۵۸۴۷۰

راه های طبیعی تقویت سلامت مجاری ادراری

خبرگزاری آریا - طبق اعلام فدراسیون بین المللی بنیادهای کلیه (IFKF)، حدود 850 میلیون نفر در جهان مبتلا به مشکلات کلیوی هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا از مهر، دومین پنجشنبه ماه مارس هر سال به عنوان «روز جهانی کلیه» نامگذاری شده است. هدف این روز گسترش آگاهی در مورد بیماری‌های کلیوی و اهمیت اقدامات پیشگیرانه و مراقبت‌های اولیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق گزارش IFKF، از هر 10 بزرگسال یک نفر در معرض بیماری مزمن کلیه (CKD) قرار می‌گیرد و تعداد آنها به طور نگران کننده‌ای روبه افزایش است.
کارشناسان برای حفظ سلامت این عضو حیاتی بدن چند راهکار طبیعی ساده را توصیه می‌کنند.
آب بنوشید
نوشیدن آب به دفع مواد سمی و باکتری‌ها از بدن کمک می‌کند. همچنین سیستم ادراری را پاکسازی می‌نماید. بهتر است روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.
آب کرنبری بنوشید
این میوه در پیشگیری از عفونت‌های مجاری ادراری و مثانه معروف است. همچنین موجب حفظ سلامت کلیه‌ها می‌شود.
پروبیوتیک ها را به رژیم غذایی تان بیفزایید
پروبیوتیک ها علاوه بر حفظ باکتری‌های خوب روده و تقویت سلامت گوارش، می‌توانند به دفع آسان مواد زائد از بدن هم کمک کنند.
ویتامین C بیشتری مصرف کنید
این آنتی اکسیدان از بدن در مقابل فشار اکسایشی محافظت می‌کند. سلامت کلیه‌ها را تقویت می‌نماید. از نارسایی کلیه هم پیشگیری می‌نماید.
سیب بخورید
سیب دارای ویژگی‌های ضدالتهابی است که می‌تواند سلامت کلیه‌ها را تقویت کند. همچنین روند بهبودی را بعد از عفونت تسریع می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۸۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلیه مدارس هرمزگان فردا دایر خواهد بود

مهرداد حسن‌زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان، گفت: همچنان احتمال تشدید بارش‌ها در حوزه مرکزی استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه دامنه فعالیت این سامانه تا صبح فردا مرکز استان را در بر دارد، گفت: پیش‌بینی‌ها این است بامداد فردا بارندگی شدیدی را در مرکز استان داشته باشیم.

حسن‌زاده تأکیدکرد: از صبح فردا سامانه بارشی به سمت شرق خواهد رفت و عمده تمرکز بارش‌ها در محدوده شرقی هرمزگان خواهد بود.

وی عنوان‌کرد: بر این اساس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تصمیم گرفته است فردا فعالیت کلیه مدارس استان برقرار باشد و دانش‌آموزان بتوانند به مدرسه بروند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، خاطرنشان‌کرد: در شهرستان‌های بشاگرد و جاسک نیز اختیارات کامل به فرمانداران داده شده است در صورت لزوم بتوانند مدارس شهرستان خودشان را تعطیل اعلام کنند.

کد خبر 6080374

دیگر خبرها

  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند (فیلم)
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • امیرعبداللهیان روز ارتش را تبریک گفت
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند
  • کلیه مدارس هرمزگان فردا دایر خواهد بود
  • کمک فوری برای نجات جان یک مادر سرطانی
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان