Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت:در حال حاضر ساز و کار‌های موجود درباره برگزاری جلسات دیجیتالی فراهم شده و امروز هم این مسئله در هیئت رئیسه بررسی و مورد تائید اعضا قرار گرفت و مقرر شد تا نرم افزار‌های موجود در اختیار نمایندگان قرار گیرد و در اسرع وقت جلسات علنی به صورت دیجیتالی برگزار شود. تاریخ انتشار: 14:13 - 24 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۵۷۹۶

اسدالله عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به جلسه پیش از ظهر امروز هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری «جلسات دیجتالی» صحن علنی در پی شیوع ویروس کرونا گفت: ما امید داریم شیوع ویروس کرونا در کشور برطرف شود و مجلس هم مانند سایر دستگاه‌ها جلسات خود را به صورت عادی برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با این حال اگر شیوع این ویروس در کشور ادامه دار شود ما در این زمینه سناریویی را پیش‌بینی کرده‌ایم و گفته‌ایم مرکز فناوری‌های مجلس به کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جلسات را به شکل دیجیتال و دوسویه بپشتبانی کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: در حال حاضر ساز و کار‌های موجود درباره برگزاری جلسات دیجیتالی فراهم شده و امروز هم این مسئله در هیئت رئیسه بررسی و مورد تایید اعضا قرار گرفت و مقرر شد تا نرم افزار‌های موجود در اختیار نمایندگان قرار گیرد و در اسرع وقت جلسات علنی به صورت دیجیتالی برگزار شود.

وی بیان داشت: با این حال اگر از شیوع این بیماری در کشور کاسته شد، مجلس جلسات عادی خود را پس از تعطیلات نوروز برگزار خواهد کرد در غیر این صورت احتمال برگزاری جلسات دیجتالی قوت خواهد گرفت.

عباسی بیان داشت: همچنین ما منتظریم تا گزارش ایرادات بودجه سال ۹۹ از سوی شورای نگهبان ظرف امروز یا فردا به مجلس ارسال شود و پس از آن هیئت رئیسه این گزارش را به کمیسیون تلفیق ارجاع دهد.

وی تاکید کرد: احتمالاً کمیسیون تلفیق در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در زمینه بررسی ایرادات لایحه بودجه جلسه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

هیئت رئیسه مجلس فردا در‌باره تشکیل «جلسات دیجتالی» تصمیم‌گیری می‌کند/ از لحاظ سخت افزاری آماده هستیم

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی هیئت رئیسه هیئت رئیسه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۳ بیان کرد: در نشست مشترکی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم مساله عوارض خروج از کشور به صورت جدی از طرف ما مطرح شد ما معتقدیم این عوارض باید برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری کشور باشد در مقطعی که چنین چیزی از نظر تاریخی تعیین شده آقای نوبخت بارها اعلام کرد که دلیل این عوارض تقویت زیرساخت‌های گردشگری است.

وی گفت: اکنون این عوارض گرفته می‌شود ولی بیشتر به منابع عمومی تخصیص پیدا می‌کند در جلسه‌ای که با مسؤولان سازمان برنامه و بودجه داشتیم، دوستان به استدلال ما معتقد بودند من هم این مساله را در دولت مطرح کردم و مورد تاکید قرار گرفت. فکر می‌کنم با استدلالی که پشت این مساله است؛ مجلس هم آن را تصویب کند. عدد این هم حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد است و اگر درصد مناسبی به گردشگری اختصاص داده شود حتماً نقش مؤثری در ارتقای زیرساخت‌ها خواهد داشت. فکر می‌کنم امسال بتوانیم بخشی از این اعتبارات را بگیریم.

ضرغامی با بیان اینکه پیشنهاد کردیم حداقل ۳۰ درصد از کل درآمد حاصل از دریافت عوارض خروج از کشور در اختیار ما قرار گیرد، گفت: ما استدلال خود را کردیم آنها هم دلایلی دارند که جاهای دیگر هم در گردشگری مؤثر هستند ولی ما فعلاً برای دریافت ۳۰ درصد پیگیری می‌کنیم تا به زیرساخت‌های گردشگری تعلق بگیرد.

کد خبر 6079973 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • ۸۰ درصد هزینه گلخانه به صورت تسهیلات در اختیار افراد قرار می گیرد
  • هر تجاوزی که به منافع کشور صورت گیرد، با پاسخ پشیمان کننده رو به رو خواهد شد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد
  • احترام نظامی به جایگاه هیئت رئیسه مجلس
  • ایکس از کاربران جدید پول می‌گیرد
  • ایکس از کاربران جدید کارمزد می گیرد
  • دلار ۴۰ هزار و ۹۰۰ در اختیار چه کسانی قرار می‌گیرد؟