Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرچند شیوع گسترده بیماری کرونا سبب اضطراب و نگرانی بین مردم شده اما صحنه‌هایی زیبا از نوع‌دوستی و همدلی را رقم زده که مثالش را در سیل امسال تجربه کرده بودیم. ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هرچند شیوع گسترده بیماری کرونا سبب اضطراب و نگرانی بین مردم شده اما صحنه‌هایی زیبا از نوع‌دوستی و همدلی را رقم زده که مثالش را در سیل امسال تجربه کرده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوج مشکلات راه‌اندازی کمپین‌ها و پویش‌های مختلف برای پشت سر گذاشتن بحران کرونا و روزهای سختی که گریبانگیر مردم شده، نشان از حس همدلی و اراده جدی برای شکست این بیماری دارد.

نگرانی از تجمعات مردم در چهارشنبه‌ آخر سال

عبدالقدیر کریمی، فرماندار ویژه گنبدکاووس با بیان اینکه روزهای سخت و حساسی را برای مقابله با بیماری کرونا در پیش است، گفت: یکی از نگرانی‌های ما تجمعاتی است که در چهارشنبه سوری اتفاق می‌افتد و مردم باید برای اینکه میزان شیوع بیماری گسترش نیابد، همکاری لازم را داشته باشند. همه تمرکز و تلاش ما در شهرستان این است تا حد امکان حضور مردم را در مراکز تجمعی کم کنیم.

پویش «همه دانشگاهیان همه مردم» برای مقابله با کرونا راه‌اندازی شدشوخی کرونایی "صبح عید با شما"/ پخش ویژه‌برنامه نوروزی از 2 موج رادیودرخواست برخی از نمایندگان برای اختصاص حقوقشان به منظور مقابله با کرونا

وی گفت: روزهای سخت و حساسی را در پیش‌رو داریم که اگر مردم رعایت نکنند، با مشکلات زیادی در خصوص شیوع بیماری کرونا خواهیم داشت.

وی با تأکید بر نقش مردم در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا بیان داشت: کمپین در خانه می‌مانیم از سوی مردم باید جدی‌تر گرفته شود. ضمن اینکه توان دستگاه‌های مختلف و گروه‌های مردمی برای ضدعفونی شهرها و روستاها پای کار آورده‌ایم و سمن‌ها نیز در امر آموزش مردم بسیج شده‌اند.

کریمی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیران برای کمک به بهبود و درمان بیماران کرونایی در استان گفت: در شهرستان گنبدکاووس ظرفیت خیران به خوبی پای کار آمده و از محل کمک‌های آنان تجهیزات و دستگاه‌های تنفس مصنوعی را تهیه کردیم. علاوه براین خیران در تهیه ماسک و دستکش هم در حال کمک هستند.

راه‌اندازی کمپین « بخشش اجاره بها» برای حمایت از کسبه و بازاریان

یکی از جلوه‌های زیبای همدلی در استان راه‌اندازی کمپین بخشش اجاره بها از سوی مالکان واحدهای تجاری است. حالا که در آستانه عید، شیوع کرونا کسب و کارها را تعطیل و بازار را بی رونق و کساد کرده است؛ از گوشه و کنار خبرهایی از بخشش اجاره بهای واحدهای صنفی از سوی مالکان و موجران شنیده می‌شود.

در شهر گرگان مالکان برخی واحدهای صنفی و پاساژها اعلام کردند اجاره بهای بهمن و اسفندماه خود را به مستأجران بخشیده‌اند. این پویش زیبا در گنبدکاووس به عنوان یکی مهم‌ترین شهرهای استان نیز آغاز شده و تعداد قابل توجهی از مالکان به آن پیوسته‌اند.

تداوم ممنوعیت حضور در تفرجگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا

محدودیت‌های مربوط به حضور در تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی استان که از هفته‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته است، همچنان ادامه دارد.

حسین احمدی، فرماندار بندرگز هم در این رابطه گفت: برابر مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان، تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری این شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

به گفته وی، ورودی تفرجگاه‌های باغو، وطنا، ول افرا و استون آباد در شهرستان بندرگز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

احمدی همچنین از مردم خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضمن توجه به هشدارهای پزشکی و بهداشتی، تا حد امکان از حضور در شهرها و اماکن پرتردد خودداری کنند.

در عین حال با اطلاع‌رسانی و کمک رسانه‌ها در روز گذشته برخلاف دو هفته قبل، حضور مردم در تفرجگاه‌هایی مانند النگدره و ناهارخوران نیز به شدت کاهش یافت که این امر می‌تواند نقش زیادی در کاهش تعداد بستری‌ها و مبتلایان به بیماری کرونا داشته باشد.

کاهش بستری‌ها و 46 فوتی قطعی در اثر کرونا در استان

با جدی گرفتن هشدارها از سوی بسیاری از مردم تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستانی استان کاهش یافته است.

آنطور که محمدجواد کبیر، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان گفته تعداد بیماران بستری در شب گذشته نسبت به روز قبل آن نزدیک به 300 نفر کاهش یافته است.

کبیر این اتفاق را نقطه عطفی برای شکست بیماری کرونا در استان دانست و از همه مردم خواست توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و برای عدم ابتلا به این بیماری، در منزل بمانند.

در عین حال آخرین آمارهای کرونا در استان حاکی از بستری بیش از 2 هزار و 570 بیمار با علایم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان از ابتدای اسفندماه تا کنون حکایت دارد که به گفته عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از این تعداد بیش از یکهزار و 300 بیمار بهبود یافته و از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان ترخیص شده‌اند.

همچنین از مجموع تست‌های گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا نیز تا کنون جواب آزمایش 213 نمونه، مثبت بوده که از این تعداد متأسفانه 46 نفر جان خود را از دست دادند.

در عین حال اقدامات لازم برای ضدعفونی شهرها و روستاها، تهیه و تولید ماسک و لباس‌های مخصوص کادر پزشکی، کمک‌های خیران برای خرید تجهیزات و لوازم موردنیاز درمان بیماران کرونایی، محدودیت فعالیت اصناف و غیره همچنان در استان ادامه دارد.

انتهای پیام/582/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا راه اندازی کمپین کرونا در استان بیماری کرونا تفرجگاه ها بخشش اجاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شیوع سالک در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️کامران قدس با اشاره به اینکه بیماری سالک در شهرستان دامغان از سال ۱۳۷۸ بروز پیدا کرد افزود: این آمار در سال ۱۴۰۱ در مناطق تحت پوشش دانشگاه به ۷۵ و در دامغان به ۵۴ مبتلا رسید و در سال ۱۴۰۲ نیز در ۶ شهرستان استان سمنان به ۲۳ بیمار و در دامغان به ۹ بیمار رسید.

دیگر خبرها

  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • منطق پوشالی غرب در قبال غزه و ایران در حال فروپاشی است
  • جان‌ باختن دو نفر در تصادف موتور سیکلت و پژو در شهر کلاله
  • جان‌باختن دو نفر در تصادف موتورسیکلت و پژو، کلاله
  • کوتاه شدن دست دلال‌ها با سامانه خودنویس محقق شد
  • کاهش مدت زمان انعقاد قراردادهای اجاره از طريق سامانه خودنویس امکان‌پذیر شد
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد