Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای، احداث مرکز آرشیو و پردازش داده‌ها و ایجاد پلتفرم ارائه سرویس‌های ویژه به کسب و کارهای فضاپایه سه گام اصلی این سازمان هستند که در مراحل پایانی قراردارند.

مرتضی براری، معان وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مرکز آرشیو و پردازش داده های ماهواره ای در مراحل پایانی قرار دارد، گفت: آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای، احداث مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای و ایجاد پلتفرم ارائه سرویس‌های ویژه به کسب و کارهای فضاپایه سه گام اصلی بود که در رسیدن به این هدف ترسیم کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* آرشیو ۴۰ساله داده‌های ماهواره‌ای در اختیارشرکت های دانش بنیان

معاون وزیر ارتباطات اضافه کرد: مطابق با اهدافی که برای حمایت از کسب وکارها متصور بودیم، آرشیو ۴۰ساله داده‌های ماهواره‌ای سازمان فضایی ایران به صورت رایگان در اختیارشرکت های دانش بنیان قرار گرفت تا بتوانند با خلق ارزش افزوده به کسب و کار خود رونق بدهند.

* دریافت آنلاین از ۱۲ ماهواره در مرکز فضایی ماهدشت

براری افزود: در همین راستا نیز توسعه ایستگاه‌های دریافت داده‌های ماهواره‌ای نیز آغاز شد. اکنون دریافت آنلاین از ۱۲ ماهواره در مرکز فضایی ماهدشت صورت می‌پذیرد و در آینده‌ای نزدیک نیز ایستگاه دریافت داده‌ها با دقت بالا احداث خواهد شد.

* مرکز آرشیو داده های ماهواره ای یک زیر ساخت مهم در صنعت فضایی است

وی ادامه داد: مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای نیز به عنوان یک زیرساخت مهم در صنعت فضایی احداث شد. در این مرکز تمام داده‌های دریافتی بر اساس طبقه‌بندی‌های لازم آرشیو و عملیات پردازش روی داده‌ها با کمک زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری مهیا شده در این مرکز صورت خواهد گرفت.

*  ایجاد پلتفرم نرم‌افزاری برای کسب و کارها و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی

رئیس سازمان فضایی ادامه داد: نقشه‌های تولیدی با سرعت بالا در این مرکز پردازش شده و به صورت گزارش‌های مدیریتی اطلاع‌رسانی خواهند شد. ضمنا در این مرکز با ایجاد پلتفرم نرم‌افزاری، به کسب و کارها و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی سرویس‌های ویژه‌ای ارائه و با دسترسی آنلاین این کسب‌وکارها به داده‌های ماهواره‌ای، بستر لازم برای فعالیت و توسعه آنها مهیا خواهد شد.

* زیرساخت‌های مرکزآرشیو داده های ماهواره ای نصب و راه‌اندازی شده‌اند

او در خصوص بازدیدی که از روند احداث مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای داشت، خاطرنشان کرد: مشاهدات ما نشان می‌دهد مرکز آرشیو و پردازش داده‌های ماهواره‌ای مطابق با برنامه زمان‌بندی تعیین شده مراحل پایانی خود را طی می‌کند. زیرساخت‌های این مرکز نصب و راه‌اندازی شده‌اند و در ایام پیش‌رو عملیات نرم‌افزاری آن صورت خواهد گرفت.

*  تمام تجهیزات مرکز فضایی ماهدشت از تولیدات داخلی است

وی اظهار داشت: تمام تجهیزات این مرکز از تولیدات داخلی است که توسط شرکت‌های دانش بنیان ایران طراحی شده‌اند. استفاده از تجهیزات بومی گامی مهمی است که در راستای استفاده از توان و ظرفیت داخلی برداشته شده است. در این مسیر نیز توفیقات بسیار خوبی توسط این شرکت‌ها در زمینه توسعه مراکز داده بدست آمده است.

* توسعه مرکز فضایی ماهدشت با توان بخش خصوصی 

وی افزود:۲۲اسفندماه عملیات عمرانی توسعه ایستگاه‌های فضایی در مرکز ماهدشت نیز با استفاده از توان و تخصص بخش خصوصی آغاز شد و تلاش خواهیم کرد مطابق با زمان‌بندی مقرر این پروژه نیز به بهره‌برداری برسد. ضمن این که هفته گذشته عملیات عمرانی احداث مراکز فضایی سلماس و چناران با عقدقرارداد با بخش خصوصی آغاز شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: داده های ماهواره ای ماهواره دانش سازمان فضایی رئیس سازمان فضایی ایران مرتضی براری مرکز فضایی ماهدشت مراحل پایانی سازمان فضایی ایجاد پلتفرم نرم افزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۵۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مراحل تولید و تست مصاف، مسلسل تازه ارتش ایران

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هر لحظه به مراحل پایانی عملیات «الی بیت المقدس» نزدیک‌تر می‌شویم
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • چرا باید به مدار‌های مختلف فضا ماهواره ارسال کنیم؟
  • (ویدئو) مراحل تولید و تست مصاف، مسلسل تازه ارتش ایران
  • ستاره پرسپولیس چند بازی را از دست می‌دهد؟
  • شوک بزرگ به پرسپولیس؛ ستاره قرمز‌ها چند بازی را از دست می‌دهد؟
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی
  • دانلود آهنگ های جدید 1403