Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه اسفراین در مجله معتبر Fuel سال ۲۰۲۰ از انتشارات معتبر الزویر (Elsevier) با ایمپکت فاکتور ۵/۲ به چاپ رسیده است.

حامد نایب زاده، عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی مجتمع آموزش عالی اسفراین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: امروزه جهان با مشکل شدید گرمایش و تغییر اقلیم آب و هوایی مواجه است که علت اصلی آن افزایش سطح دی اکسید کربن موجود در جو به دلیل مصرف سوخت‌های فسیلی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این راستا تحقیقات در راستای استفاده از سوخت‌های جایگزین و تجدیدپذیر به شدت گسترش یافته.

نایب زاده ادامه داد: بیودیزل یکی از این دست سوخت‌ها می‌باشد که قابل تولید از پسماند روغن‌های خوراکی است و خصوصیاتی مشابه گازوئیل دارد. این سوخت می‌تواند بطور مستقیم در موتور‌های دیزل امروزی بدون نیاز به انجام اصلاحات در موتور استفاده شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: به منظور تولید بیودیزل و بهبود فرایند تولید از لحاظ شیمیایی و محیط زیستی از نانوکاتالیست‌ها استفاده می‌شود که خصوصیت نانوکاتالیست‌ها به شدت تابع شرایط تولید آن‌ها است.

وی با اشاره به این مشکل افزود: لذا اقدام به نگارش مقاله‌ای کردم که در این مقاله به بررسی تاثیر روش سنتز کاتالیست ترکیبی روی- مس دوپ شده درآلومینا پرداخته شده است. این کاتالیست به روش سنتز احتراقی در محلول و به کمک امواج ماکروویو به منظور توزیع مناسب حرارت سنتز شده که نتایج مناسبی را در فرایند تولید بیودیزل از خود نشان داد.

نایب زاده در ادامه با بیان اینکه این مقاله حاصل همکاری و پژوهش دانشجوی دوره دکتری و اساتیدی از اعضا هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران بوده بیان کرد: متن کامل مقاله در مجله Fuel سال ۲۰۲۰ از انتشارات معتبر الزویر (Elsevier) با ایمپکت فاکتور ۵/۲ به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشریه علمی نشریه دانشجویی دانشگاه اسفراین موفقیت پژوهشی هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۰۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۲۸۳ مقاله در اولین کنفرانس ملی مهارت

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محسن جهانشاهی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای و دبیر کل اولین کنفرانس ملی مهارت در افتتاحیه این کنفرانس که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با حضور وزیر علوم برگزار شد گفت: طراحی این کنفرانس دو سال به طول انجامیده است تا بتوانیم صاحبان صنایع، بخش های حکمرانی و بخش های خصوصی را برای این کنفرانس هماهنگ کنیم.

وی ادامه داد: برای این کنفرانس ۲۸۳ مقاله دریافت شد که می توان گفت ۵۰ درصد مقالات پذیرفته شد و ۱۴۳ مقاله در واقعه نهایی شد، مقالات توسط یک تیم خبره و فرادانشگاهی مورد بررسی قرار گرفته و حدود نیمی از مقالات دریافت شده مورد پذیرش واقع نشد.

وی با بیان اینکه از دستگاه های مختلف مقاله دریافت شده است، خاطر نشان کرد: بخش اعظمی از مقالات از سوی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ارائه شد یعنی ۶۰ درصد مقالات مربوط به آموزش عالی و ۴۰ درصد مقالات خارج از دانشگاه بود ازآموزش و پرورش و حتی شهرداری نیز مقاله ارسال شده بود.

کد خبر 6085258

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • پذیرش ۲۸۳ مقاله در اولین کنفرانس ملی مهارت
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • «دکتر مریم بحرینی »دبیر ملی کارگروه اقتصاد بانوان تاثیرگذار + فیلم