Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@10:35:44 GMT

برخود متفاوت باشگاه‌های لیگ برتر با کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۶۰۰۹۹

برخود متفاوت باشگاه‌های لیگ برتر با کرونا

در تعطیلات لیگ برتر باشگاه ها برنامه های مختلف تمرینتی برای خود در نظر گرفته اند که با هم به کلی متفاوت است.

به گزارش مشرق، شیوع ویروس کرونا در کشور منجر به تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر شده و تا کنون 2 بار برنامه سازمان لیگ برای بازی‌ها به هم خورده و دیدارها به زمان دیگری موکول شده و در این شرایط برنامه ریزی تیم‌ها هم با مشکلاتی رو برو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از یک سو به خاطر اینکه تعطیلی رقابت‌ها عملی پیشگیرانه در قبال کنترل ویروس کرونا بوده، در این شرایط برگزاری تمرینات تیم‌ها هم کم خطرتر از بازی‌های رسمی نیست و توجیهی ندارد که تیم‌ها بازی نکنند ولی تمریناتشان در جریان باشد و از سوی دیگر باشگاه‌ها هم به دلیل عدم آگاهی از برنامه رقابت‌ها به نوعی در این زمینه حق دارند چرا که مشخص نیست ادامه بازی‌ها در چه زمانی برگزار خواهد شد و سازمان لیگ هنوز تصمیمی در خصوص وضعیت لیگ برتر نگرفته است و در این شرایط اگر یک تیم تمریناتش تعطیل شود و تیم دیگر تمرین کند در شرایط نابرابری قرار می‌گیرند و تیم‌های مختلف در پاسخ به چرایی برگزاری تمرینات عنوان می‌کنند که بهتر است قانونی برای ممنوعیت تمرین تمام تیم‌ها ابلاغ شود و شرایط برابری وجود داشته باشد. از طرف دیگر بحث این موضوع مطرح است که اگر تمرینات تعطیل شود بازیکنان به نقاط مختلف سفر خواهند کرد و هرکس به شهر و دیار خودش می‌رود و این خودش عملی در جهت گسترش کرونا است.

با این وجود باشگاه‌ها برنامه ریزی‌های مختلفی برای دوران تعطیلات تا اینجای کار داشتند:

پرسپولیس

سرخپوشان برنامه پراکنده‌ای برای تمرینات خود داشتند و یک تعطیلی دو روزه و پس از آن یک تعطیلی 4 روزه داشتند و برنامه آنها مطابق با تغییر چند باره تعطیلی رقابت‌ها تغییر کرد و از روز سه شنبه دوباره تمریناتشان را از سر گرفتند. اعتراض بازیکنان پرسپولیس به کادرفنی هم نتیجه بخش نبود و امروز هم تمریناتشان را پیگیری کردند.

سپاهان

طلایی‌پوشان در طول تعطیلات رقابت‌ها تمریناتشان را ادامه داده و دلیل تعطیل نکردن تمرینات را در صحبت‌های اخیر امیر قلعه‌نویی و مربی این تیم سعید الهویی دیدید. آنها فقط در دو مقطع استراحتی چند روزه به بازیکنان دادند و این روزها همچنان هر روز تمرین می‌کنند و برنامه تعطیلات آنها هنوز مشخص نشده است.

استقلال

آبی‌پوشان بعد از اعلام تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر تمرینات خود را ادامه دادند ولی 8 روز قبل یعنی 14 اسفند تعطیلی 10 روزه در تمرینات خود ایجاد کرده و همچنان بازیکنان این تیم در استراحت به سر می‌برند. بازیکنان خارجی مرخصی گرفته و از کشور خارج شدند و باید دید با اعلام برنامه جدید تعطیلی استقلالی‌ها ادامه پیدا می‌کند یا نه.

تراکتور

سرخپوشان تبریزی هم یک تعطیلی 4 روزه در تمرینات خود داشتند و باشگاه اقدامات لازم را برای تامین سلامت بازیکنان انجام داده و در 3 نوبت تا به اینجای کار اقدام به ضد عفونی کردن ساختمان باشگاه، رختکن و سایر نقاط محل تمرین کردند و الان 2 روز است دور جدید تمرینات شروع شده است.

بیشتر بخوانید:

کرونا جام چهارم را به پرسپولیس می‌دهد؟

شهر خودرو

بعد از بازی با پرسپولیس 4 روز تمرینات تیم سرآسیایی پیگیری شد و بعد از آن مشهدی‌ها به تعطیلات رفته و فعلاً هم برنامه‌ای برای ادامه تمرینات ندارند و فعلاً در قرنطینه به سر می‌برند. در حقیقت شهر خودرو از زمانی که بحث شیوع ویروس کرونا جدی شد دیگر تمرین نکرده است.

صنعت نفت

نفتی‌ها از 16 اسفند تمرینات خود را تعطیل کردند ولی تا پیش از آن تمرین می‌کردند و از آن تاریخ به بعد به آنها استراحت یک هفته‌ای داده شد و هنوز برنامه‌ای برای جلسات جدید تمرینی ندارند و مشخص نیست چه زمانی بار دیگر دور هم جمع خواهند شد.

سایپا

نارنجی‌پوشان پس از آخرین دیدار خود چند روزی تمریناتشان را پیگیری کردند و از 14 اسفند تعطیلی 5 روزه در تمرینات ایجاد کردند و پس از پایان الان 3 روز است دوباره تمریناتشان را از سر گرفته‌اند. سایپایی‌ها منتظر تعیین تکلیف ادامه رقابت‌های لیگ هستند تا برای روزهای آتی برای تمرینات تصمیم بگیرند.

فولاد

شاگردان نکونام برنامه تمرینی خود را به طور دائم از همان ابتدا در پیش گرفته بودند و هر 2 روز یک بار دور هم جمع می‌شوند و زیر نظر سرمربی جوان خود تمرین می‌کنند و با یک ریتم مشخص تمرینات خود را انجام می‌دهند و بعد از هر جلسه تمرینی تاریخ روز بعدی تمرینات به بازیکنان گفته می‌شود.

نفت مسجد سلیمان

آنها از تاریخ 15 اسفند تعطیلی 2 هفته ای به بازیکنان خود دارند که همچنان در این دوره تعطیلی به سر می‌برند و هنوز تصمیمی برای ادامه تمرینات آنها و تاریخ شروعش مشخص نشده است.

ماشین‌سازی

شاگردان احد شیخ لاری هم 15 تا 20 اسفند تمریناتشان را تعطیل کردند و الان سه روز است که تمریناتشان مجدداً شروع شده و روز گذشته محمدرضا زنوزی مطلق، مالک باشگاه میهمان جلسه تمرینی‌شان بود و فعلاً برنامه‌ای برای تعطیلی مجدد ندارند.

ذوب آهن

ذوبی‌ها هم یک تعطیلی  4 روزه در تمریناتشان داشتند و قرار بود از پنجشنبه 22 اسفند تمریناتشان از سر گرفته شود ولی دوباره این تعطیلی با توجه به لغو مسابقات تا پایان فروردین، تمدید شد و هنوز برنامه جدیدی برای شروع دوباره تمرینات ارائه نشده است.

نساجی مازندران

شاگردان محمود فکری بعد از برد پرگلی که مقابل ماشین سازی داشتند چند روزی تمرین کردند و حتی در اقدامی عجیب دیداری تدارکاتی با پارس جم داشتند ولی بعد از آن استراحتی یک هفته ای به بازیکنان داده شد و هنوز تاریخ جدید شروع تمرینات اعلام نشده است و فعلاً تعطیل هستند.

پارس جم جنوبی

آنها هم ضلع دیگر بازی دوستانه با نساجی بودند و خاص ترین تیم لیگ برتر هستند که هیچ اهمیتی به شرایط موجود نمی‌دهند و مثل روزهای عادی به شکل روتین به تمرینات خودشان ادامه می‌دهند و هر روز تمرین می‌کنند و اعلام کردند هروقت دستور تعطیلی تمرینات ابلاغ شد برنامه تمریناتشان را لغو خواهند کرد.

گل‌گهر سیرجان

شاگردان جلالی بعد از برتری ارزشمند مقابل استقلال تا یک هفته تمرینات خود را طبق برنامه دنبال کردند ولی پس از آن تمریناتشان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد و هنوز تاریخ جدید شروع تمرینات به بازیکنان اعلام نشده و برنامه ای برای شروع مجدد آن ندارند.

شاهین بوشهر

پس از تعطیلی مسابقات فوتبال در کشورمان به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمرینات تیم شاهین شهرداری بوشهر به مدت دو روز تعطیل شد و بعد از آن به تمرینات بازگشتند ولی ساعتی قبل مدیر رسانه‌ای این باشگاه اعلام کرد تا اطلاع ثانوی تمرینات آنها تعطیل است.

پیکان

پیکان زودتر از باشگاه‌های دیگر و بعد از آخرین دیدار خود در لیگ تمرینات خود را تطعیل کرده و تا کنون از بازیکنان برای حضور مجدد در تمرینات دعوت نشده است.

منبع: ایلنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا حسین شیخ الاسلام ویروس کرونا لیگ برتر روزه در تمرینات تعطیلی رقابت ها برنامه ای تمرینات خود ویروس کرونا یک تعطیلی باشگاه ها لیگ برتر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدال حساس گرگان و مهرام در بازی نخست

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران، در حالی از روز جمعه (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز می‌شود که فعلا یک بازی از مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌های (طبیعت تهران - نفت آبادان) باقی مانده و روز یک‌شنبه، دوم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

با این حال، به واسطه اینکه تیم‌های مهرام تهران، شهرداری گرگان و ذوب‌آهن اصفهان به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات صعود کرده‌اند، سازمان لیگ برنامه بازی‌های این مرحله را اعلام کرد.

طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ، در نخستین بازی مرحله نیمه‌نهایی، از ساعت ۱۶:۰۰ روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تیم شهرداری گرگان میزبان مهرام تهران است. 

همانند مرحله یک چهارم نهایی، سری‌های نیمه‌هایی لیگ برتر نیز به صورت ۳ از ۵ برگزار خواهد شد و هر تیمی که بتواند سه‌بار حریف خود را شکست دهد، به فینال فصل جاری لیگ برتر راه می‌یابد. 

برنامه مسابقات مرحله نیمه نهایی لیگ برتر به شرح زیر است:

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از برنامه متفاوت رضا رشیدپور
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • فرنگی کاران ایران تمرینات خود را در قرقیزستان پیگیری کردند
  • با توجه به لغو پروازها به دلیل بسته بودن فرودگاه دبی/فرنگی کاران کشورمان تمرینات خود را در قرقیزستان پیگیری کردند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • برنامه و داوران هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • جدال حساس گرگان و مهرام در بازی نخست
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد