Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: در چند روز اخیر چندین مورد رفع تصرف و تعرض به اراضی ملی را توسط این اداره کل شاهد بودیم که در این زمینه سامانه ۱۶۵۶ و نقش مردم در حفظ حقوق بیت المال بیش از پیش می تواند پررنگ تر باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «رضا نگهبان» با تاکید بر استفاده مردم از سامانه تلفنی ۱۶۵۶ برای کمک به حفظ بیت المال اظهار داشت: طی چند روز اخیر چهار مورد رفع تصرف توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: گشت یگان اداره کل در فلکه سوم شهران جنب انبار نفت ورودی شماره ۳ کوهسار در حوزه شهرداری منطقه پنج به یک کیوسک و ۲هزار متر مربع زمین مشکوک می شود. پس از استعلام مشخص شد که این اراضی مرتبط با سازمان ملی زمین و مسکن است که به همین خاطر سریعا یگان حفاظت از اراضی اداره کل از ادامه کار جلوگیری و پیمانکار مربوطه را به معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران معرفی شد.

نگهبان تصریح کرد: همچنین در این راستا شاهد رفع تعرض به ۳هزار مترمربع زمین در منطقه سولقان به ارزش ۷۵ میلیارد ریال بودیم که به کمک دادستانی شعبه ۳۷ مقابله با زمین خواری در این خصوص اقدام شد که این در کنار رفع تصرف ۲۰۰ متر مربع دیگر زمین در منطقه مسگرآباد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: طی همین چند روز اخیر مجددا ۲۰۰ متر مربع زمین کوه در منطقه سولقان رفع تصرف و تعرض و به بیت المال برگشت داده خواهد شد.

وی افزود: این اموال از اراضی ملی و بیت المال است که همه در قبال این سرمایه های ملی مسئول هستیم. در این خصوص نه فقط یگان، دادستانی، قوه قضائیه و راه و شهرسازی های کشور بلکه همه مردم دست به دست هم باید دهیم تا این میراث ملی را حفظ کنیم که این سامانه در این راستا می تواند نقش مردم در حفظ حقوق بیت المال را پررنگ تر کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: رضا نگهبان وزارت راه و شهرسازی وزارت راه کل راه و شهرسازی استان تهران بیت المال اداره کل رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟

 نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه ها قرار می دهم که ده ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرونشست اصفهان ۴۰ برابر نرخ جهانی فرونشست زمین در ایران ۹۰ برابر میانگین کشور‌های توسعه یافته

دیگر خبرها

  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • هشدار راه و شهرسازی استان تهران به متقاضیان مسکن طرح جوانی جمعیت
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند