Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی قم گفت: بخشی از پروژه قم هراسی توسط دشمنان هدایت می شد که در این راستا دو نفر بازداشت و تحویل دستگاه قضایی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بیژن سلیمانپور ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت مدیریت بحران قم نسبت به کنترل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر مدیریت خوبی در حال انجام است و از کاستی‌هایی که در روزهایی ابتدایی بود عبور کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر جلسات ستاد بحران با نظم به صورت سازمان محور و موضوعی در حال انجام است و گزارش عملکرد داده می شود، گفت: در شرایط کنونی ارزیابی‌ها آسانتر شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به ممنوعیت تردد اتباع خارجی در قم گفت: شمار بالایی از اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل و یا به عنوان زائر در قم رفت و آمد داشتند که پس از کشف شیوع این ویروس در قم، فهرست سریعی از اتباع گرفته شد و به نسبت حساسیتی که در خصوص اتباع وجود داشت اقدامات سلبی صورت گرفت.

وی افزود: به نیروی انتظامی ماموریت داده شد که ورودی و خروجی‌های استان قم را به روی اتباع خارجی ببندند که با اتومبیل‌های خودشان وارد استان نشوند اما پس از گزارش حضور اتباع خارجی در قم متوجه شدیم که اتوبوس زائران پاکستانی در خارج از شهر توقف کرده و با اتوبوس‌های داخلی وارد شهر قم شده‌اند که در این راستا اتوبوسرانی توجیه و دو دستگاه اتوبوس نیز توقیف شد.

 

اتباع خارجی در قم قرنطینه شدند

سلیمان پور با تاکید براینکه با وجود اقدامات سلبی و پیشگیری که برای عدم حضور اتباع انجام می شد اما همچنان شاهد حضور اتباع خارجی در استان قم بودیم، گفت: از دو روز گذشته تصمیم گرفته شد اتباع خارجی پاکستانی در هر محلی که اسکان دارند اعم از مسافرخانه و هتل باید قرنطینه شود.

وی افزود: به اماکن نیروی انتظامی ماموریت داده شد که این اتباع حق خروج از محل قرنطینه را ندارند و در این راستا از لیدر این کاروان‌ها نیز تعهد اجرایی مبنی برعدم خروج اتباع پاکستانی گرفته شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم اضافه کرد: طی مکاتبه ای با دفتر وزارت امورخارجه در قم خواسته شد قطع روادید برای ورود و تسهیل خروج این اتباع از استان قم و کشور فراهم شود.

وی ادامه داد: اما با این وجود همچنان شاهد حضور این اتباع در قم بودیم که پیگیری‌ها حاکی از آن بود که این اتباع از سایر استان‌ها به قم آمدند و یا برای زیارت عتبات عالیات رفته بودند و از مرزهای ایران به قصد زیارت به قم آمده بودند.

سلیمان‌پور ادامه داد: در این راستا از معاون سیاسی وزیر کشور درخواست کردیم که استانداران را توجیه کنند تا از سایر استان‌ها کسی به قم نیاید و اتباع پاکستانی از مرز سیستان و بلوچستان از کشور خارج شوند.

وی با بیان اینکه با وجود پیگیری‌ها تسهیل خروج این اتباع از قم به کشورشان صورت نگرفت، گفت: کشور هند با وجود اینکه اتباع زیادی در ایران دارد اتباع خود را نمی پذیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بیان کرد: پیش از اینکه حضور این اتباع در قم موجب بحران زیستی اجتماعی و سلامت مردم شود امروز با حضور مسئولان قضایی و امنیتی همراه با نماینده وزارت امور خارجه در مورد آنان تصمیم گیری می‌شود.

وی در ارتباط با مسئله قم هراسی نیز گفت: بخشی از این رویداد تلخ قهری بود و اگر هر استانی دیگری به جز قم نیز این موضوع را اعلام می‌کرد تحت تاثیر آن مسئله قرار می گرفت .

سلیمان پور اضافه کرد: بخش دیگری از قم هراسی نیز ناخواسته و به دلیل عدم توجه مسؤولان بود که ناخواسته عنوان می‌کردند قم کانون شیوع ویروس کرونا است و باید قرنطینه می‌شد که به هیچ عنوان پذیرفته نبود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم اضافه کرد: بخش سوم قم هراسی که در زمینه شیوع ویروس کرونا رخ داد از روی دشمنی و کینه نسبت به انقلاب، روحانیت، نظام و دین بود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با قم هراسی عنوان کرد: موضوع قم هراسی به صورت جدی مورد بررسی قرار گرفت و به دبیرخانه شورای امنیت کشور و ستاد ملی مکاتبه شد که پاداش تدین و انقلابی بودن مردم قم این نباید باشد که خط دشمن دنبال شود.

سلیمان پور عنوان کرد: درخواست شد که در این زمینه تجدید نظر جدی صورت بگیرد و با برخی سخنان جلوی قم هراسی گرفته شود و استاندار نیز مقرر شد در مکالمه با ریاست جمهوری و معاون اول رئیس جمهور این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به دستگیری افرادی که در فضای مجازی نسبت به تخریب چهره قم اقدام می کردند، گفت: پلیس فتا دو نفر را در این زمینه دستگیر کرد که  یک نفر از آنان در ارومیه نسبت به تحریک مردم علیه قم اقدام می‌کرد که با همکاری پلیس فتا در ارومیه بازداشت و تحویل مقامات قضایی شد.

سلیمان‌پور گفت: هرکسی بخواهد چهره قم را مخدوش کند و با هدف دشمنی بخواهد آشوب ایجاد کند در چتر اطلاعاتی و رصد فضای مجازی قرار گرفته و در این راستا اقدامات لازم قضایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: قم فضای مجازی بازداشت مدیریت بحران معاون سیاسی امنیتی امنیتی استاندار قم اتباع خارجی سلیمان پور قم هراسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با اعلام شهادت ۱۴۰ نفر از خبرنگاران رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که از ۱۵ مهرماه تاکنون از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند، پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» را برای خبرنگاران و فعالان فضای مجازی برگزار می‌کند.

خبرنگاران و فعالان فضای مجازی داخلی و خارجی تا پایان روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار خود را که پس از ۱۵ مهر ۱۴۰۲ در یکی از قالب‌های تیتر متنی و چندرسانه‌ای شامل متن، ویدیو، صوت، عکس، عکس‌نوشت، طرح گرافیکی و... به زبان فارسی یا غیر فارسی منتشر شده است را به دبیرخانه این پویش رسانه‌ای ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • نشست بررسی طرح سپرده گذاری اتباع در بوشهر
  • حمل گوشت خر در جاده نیشابور به مشهد / ماجرا چیست؟
  • آنهایی که این احکام را خوارج می‌شوند!
  • پیشنهاد رهبر انقلاب برای معادل اصطلاح فضای مجازی
  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • دیوار مرزی برای کشور لازم است/ در زمینه اتباع خارجی خلاء قانونی داریم
  • امکان حضور فعالان فضای مجازی در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم
  • بازدید از اردوگاه های مراقبتی در خراسان رضوی
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند