Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سنگ زنی در واقع عملیات براده‌برداری است که عمل برداشتن مواد اضافه روی قطعه را با سایش انجام می‌دهد. دانه‌های ساینده روی سطح، بخش کوچکی از قطعه کار را تغییر شکل می‌دهند. معمولاً فرآیند سنگ زنی مرحله نهایی کار روی قطعه است که بعد از آن کیفیت سطح کار بالا خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید برادر کرداوغلی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درباره نوع فعالیت این شرکت گفت: این مجموعه در زمینه تراش الماس‌های قیراطی و تولید درسرهای صنعتی) الماس قیراطی( مشغول به فعالیت است و قادر به تولید انواع ابزارهای الماس قیراطی (درسرهای صنعتی) از جمله درسرهای تک قیراطیSingle Point   و مولتی پوینت Multipoint   پاشیده و انواع تیغه ای Blade است.

این فعال فناور افزود: مهمترین بخش از صنعت سنگ زنی فلزات، تمیز کردن براده‌های آهن از روی قطعه سنگ زن است. کامل بودن صیقل در روی قطعات منوط به تمیز کاری قطعه سنگ زن است.

وی ادامه داد: هولدر درسر انواع مختلفی دارد. تقسیم بندی آن‌ها از نظر شکل نگهدارنده یا هولدر و دیگر کانی الماس است. الماس‌ها به چند نوع تقسیم‌بندی می‌شوند؛ نوع رنگ، وجود ترک یا شکستگی، مینرال و وزن. اگر ترک در الماس وجود داشته باشد در حین کار به دلیل حرارات بالای الماس و داغ شدن تا دمای ۱۴۰۰ درجه سانتی‌گراد و سرد شدن سریع آن باعث فاصله در ترک‌ها شده بنابراین در قطعه سنگ زن به اصلاح سایه اندازی می‌کند و این موضوع باعث عدم رضایت صنایع می‌شود.

کرداوغلی توضیح داد: دستگاه سنگ زن شامل یک موتور گرداننده سنگ با سرعت مورد نیاز و یک بستر برای نگهداری قطعه کار درون فیکسچر است. سر سنگ می‌تواند برای قطعه کار ثابت یا متحرک تنظیم شود. ماشین سنگ زنی در حین عملیات سایش قطعه حرارت قابل توجهی نیز تولید می‌کند؛ بنابراین نیاز به خنک‌کننده دارد که تا دما بیش از تحمل قطعه کار بالا نرود. حتی خنک‌کننده نیز در مواقعی می‌سوزد. در سنگ زنی‌های با دقت بالا حدود ۲۰۰ نانومتر حرارت کمی تولید می‌شود که نیاز به خنک کاری ندارد.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان، متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی که وجود دارد  بازار کار بسیار بد است به همین دلیل هم اکنون در این شرکت به صورت مستقیم دو نفر مشغول به کار هستند ولی این قابلیت وجود دارد که حدود ۴۰ نفر مشغول به کار باشند.

وی با گلایه از وضعیت موجود گفت: متاسفانه بازار کار به دلیل شرایطی که کشور در آن  قرار دارد مناسب نیست از سویی دیگر دریافت مالیات نیز بر این مشکلات افزوده است این درحالی است که اعلام می‌شود شرکت‌های دانش‌بنیان معاف از مالیات هستند.

کد خبر 4877597 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان الماس تولید فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی ایالات متحده آمریکا نوآوری فناوری فضایی گوگل تولید اینترنت ناسا موبایل شرکت هواوی دانش بنیان قطعه کار سنگ زنی سنگ زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۱۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی صبح پنج شنبه در قالب سفر هیأت دولت به استان سمنان و بازدید از طرح‌های بهداشت و درمان با بیان اینکه پنجاه درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است، ابراز داشت: با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان و علوم و تکنولوژی‌های جدید به دنبال تولید مواد اولیه در داخل کشور هستیم.

وی ضمن بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی به لحاظ تولید دارو در کشور وجود دارد، افزود: نمونه بارز آن تولید چند دارو کمیاب و تخصصی در شهرک صنعتی سمنان است.

وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه شرکت‌های فناوری و دانش بنیان بسیار در حوزه تولید دارو می‌توانند کمک کنند، ابراز داشت: هم اکنون ۹۹ درصد تولید دارو در داخل کشور کشور انجام می‌شود.

عین الهی ضمن بیان اینکه این شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند ضمن تولید دارو به حوزه تأمین مواد اولیه دارو در داخل کشور هم بپردازند، تصریح کرد: خوشبختانه استان سمنان به لحاظ معادن می‌تواند ظرفیت استفاده خوبی به این منظور باشد.

وی از افزایش فعالیت‌های پژوهشی حوزه پزشکی و دارویی در کشور خبر داد و افزود: امیدواریم با این‌گونه اقدامات بتوانیم در راستای تأمین نیازهای اساسی کشور گام‌های مؤثری برداریم.

کد خبر 6081724

دیگر خبرها

  • اینتل و چند شرکت دیگر متعهد به ساخت ابزارهای سازمانی هوش مصنوعی مولد باز شدند
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دو شرکت جدید دانش‌بنیان
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است