Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران، هدف از تعامل و هم‌افزایی واحد شهرقدس با حوزه کشاورزی را رفع مشکلات تغذیه نادرست در جامعه که منجر به ضعف بدن انسان مقابل شیوع بیماری‌های ناشناخته و خاص است، برشمرد.

عبدالله قاسمی پیربلوطی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا اظهار کرد: «در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی مبنی  بر ایجاد رشته‌ برای آینده و جذب حداکثری دانشجویان ورودی جدید؛ ایجاد دانشکده پیراپزشکی، توسعه رشته‌‌های پزشکی، پیراپزشکی و رشته‌های مرتبط با بهداشت مواد غذایی با توجه به ظرفیت بالایی که واحد شهرقدس دارد، می‌تواند با اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت در پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی اضافه کرد: «توسعه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای شهرقدس، ملارد، صفادشت، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و مشارکت اعضای هیئت‌علمی دانشکده کشاورزی می‌تواند بر آموزش، ترویج کشاورزی و استفاده از محصولات منابع طبیعی در کشور اثرگذار باشد.»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران با اشاره به فعالیت مرکز تحقیقات گیاهان دارویی این واحد دانشگاهی در زمینه مشارکت و حمایت از تحقیقات کاربردی در قالب انجام پروژه‌های مشترک با هدف پاسخگویی به مشکلات بخش کشاورزی متذکر شد: «نخستین رویداد اخذ موافقت اصولی ایجاد دانشکده پزشکی، اخذ مجوز رشته‌های پیراپزشکی، توسعه رشته‌های بهداشت صنایع غذایی و بخش گیاهان دارویی با موضوع صنعت غذا در بخش کشاورزی، ایجاد امنیت غذایی و دارویی به همراه دانشکده کشاورزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس است.»

هدف واحد شهرقدس از تعامل و هم‌افزایی با حوزه کشاورزی چیست؟

قاسمی پیربلوطی افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس به‌عنوان واحد پیشرو در ارائه استاندارهای علمی می‌تواند در بخش صنایع غذایی با ایجاد برنامه علمی و کشاورزی و امنیت غذایی و با هدف تحقق رسالت اصلی دانشگاه‌ها که مواجهه علمی با مسائل و مشکلات جامعه است، گام بر‌دارد.»

رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس، هدف از تعامل و هم‌افزایی با حوزه کشاورزی را رفع مشکلات تغذیه نادرست در جامعه که منجر به ضعف بدن انسان در مقابل شیوع بیماری‌های ناشناخته و خاص است برشمرد و به آنا گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌مندی از استادان مجرب و امکانات و ظرفیت‌هایی مانند کارگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی می‌تواند دستگاه‌های اجرایی را در رفع مشکلات بخش کشاورزی، صنایع غذایی، تولید محصولات غذایی ارگانیک و بهداشت غذا و دارو کمک کند.»

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای غرب استان تهران، برگزاری دوره‌های آموزشی، پژوهشی کوتاه‌مدت و بلندمدت، حمایت از پژوهش‌های زمینه‌ بهداشت غذایی، گیاهان دارویی و توسعه میان رشته‌ای بخش کشاورزی و پزشکی، استفاده از امکانات پژوهشی، بهره‌مندی از ظرفیت اعضای هیئت‌علمی و ... را از جمله زمینه‌های همکاری بخش صنعت غذا وپزشکی عنوان کرد.

انتهای پیام/4078/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: کشاورزی استان تهران تغذیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گیاهان دارویی حوزه کشاورزی بخش کشاورزی واحد شهرقدس هم افزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۶۱۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، رسالت دانشکده تعلیم و تربیت را مشابه دانشگاه تربیت‌معلم دانست و اظهار کرد: میدان در تعلیم و تربیت مدارس است. با ارتباط ایجادشده بین دانشکده؛ عرصه و مدارس؛ میدان و استفاده از استادان با تجربه و مطلع در نظر داریم معلمانی کار بلد تربیت کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت نیروی ماهر توانستیم با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی در کنار یادگیری دروس تئوری، انتقال مهارت را داشته باشیم. امسال جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویانی که ۷۰ درصد واحد خود را در صنعت گذرانده‌اند، خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد دانشگاه آزاد را مؤسسه غیردولتی و غیرخصوصی دانست که اموال آن برای مردم است و بیان کرد: در چند سال اخیر شاهد رشد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بودیم و در دو سال گذشته ۱۰هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی ثبت‌نام کردند.

دهقانی‌اشکذری، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را خانواده ۲۲ هزار نفری با بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو، چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، نزدیک هزار استاد و معلم و ۸۰۰ کارمند برشمرد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کردند، سال گذشته در واحد‌های استان، استخر پرورش ماهی، پرورش قارچ و نیروگاه خورشیدی، مجتمع گردشگری علمی و تولید لباس را دایر کردیم و در نظر داریم، امسال آنها را گسترش دهیم.

توحید و تعلم دو بال برای رسیدن به مقامات عالی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز توحید و تعلم را دو بال برای رسیدن به مقامات عالی دانست و گفت: بیگانگان تلاش خود را به کار بستند تا خدا را از جوانان بگیرند و در عوض اهداف مادی و غیرتوحیدی را در فکر و اندیشه آنها جای دهند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری اضافه کرد: در سفر دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان یزد به وی یادآوری کردیم که تعلیم و تربیت را از دبستان و از مجموعه مدارس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کنید. کار فرهنگی در دانشگاه و برای دانشجویان خوب است؛‌ اما برای دانش‌آموزان و مقاطع دبستان تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی کتاب‌های معارف دانشگاه را فاقد جذابیت خواند و بیان کرد: جزوه‌ای از مباحث توحید تا معاد برگرفته از کتاب‌های شهید مطهری تهیه شده و در دانشگاه یزد مشغول به تدریس شدم. به مرور زمان، تعداد دانشجویان برای یاد گرفتن دروس معارف زیاد شد و استقبال بالا گرفت. این ریشه در بی‌روح بودن کتاب‌های معارف آن زمان دانشگاه داشت. اکنون جزوه‌ای برگرفته از ۱۰۰ مقاله تهیه شده که برای تدریس در دانشکده‌ها جالب و در جوانان تأثیرگذار است.

به گزارش آنا، در ادامه رؤسای واحد‌ها و معاونان اقدامات و دستاورد‌های خود را در شهرستان‌ها بیان کردند و حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد را سبب دلگرمی و انگیزه برای تلاش بیشتر دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری
  • استادان دانشگاه عنصر مهمی برای حل مشکلات فرهنگی هستند
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • محصولات فناورانه دانشگاه آزاد یادگار امام افزایش می‌یابد
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود